Jak hodnotí dnešní závod v Rakousku, kde se z vítězství raduje Max Verstappen s Red Bullem, jednotliví jezdci a představitelé týmů?
Max Verstappen, 1. místoMěli jsme dnes dobré vyvážení a bylo fajn, že jsme si od startu hlídali pneumatiky, stále nám v nich dost zbývalo. Oni zastavili o kolo dříve, my jsme do boxů zamířili po nich. Je to velmi pozitivní získat druhé vítězství druhý závod po sobě. Musíme zajistit, aby to tak bylo i příští týden a udržet si své tempo. Musíme na to dále tvrdě tlačit a znovu odvést dobrou práci.
MAX: “Straight away I felt a good balance on the car. We have to show it again next week. I’m looking forward to it. I’m confident we can do a really good job again” #StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/HNJCXOwiex
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Sergio Pérez, 4. místoJe to škoda, že to dnes nevyšlo a smůla, že jsme nezískali dvojnásobné pódium. Potřebovali jsme jen jedno další kolo a vyšlo by to. To by stačilo. Myslím, že měkká sada byla o něco horší, než jsme čekali. A to nás potrápilo stejně jako ta pomalá zastávka v boxech a dali jsme pozici Bottasovi. Tým zkusil něco jiného s dvouzastávkovou strategií, ale dostali jsme se do provozu a někdy to tak prostě je. Někdy je třeba zariskovat a zkusit to. Jsem za tým rád, Max vyhrál a odvedl skvělou práci. Víme, že máme dobrý balík. Těším se na další víkend, kde se o pódium pokusíme znovu.
Christian Horner, šéf týmuTohle je nejdominantnější vítězství, které jsme letos získali. Jediná potíž, kterou jsme měli, byla Checova zastávka v boxech. Ale kromě toho to byl skvělý výkon, zvlášť v podání Maxe, který to zvládl výborně.
MERCEDESLewis Hamilton, 2. místoJel jsem osamocený závod. Snažil jsem se držet těch kluků, ale vzhledem k rychlosti, kterou mají, to bylo nemožné. Zlepšili se, nevím teď přesně, kde jsme ztráceli. Dost toho bylo na rovinkách.
Jako tým jsme dnes ale získali slušnou porci bodů, budeme na to dále tlačit. Neznepokojuji se vývojem šampionátu, jelikož s tím moc nenadělám. Musíme nalézt více výkonnosti, tlačit na to - potřebujeme vylepšení: křídlo, motor.. prostě něco.
LEWIS: "It was a bit of a lonely race! I was trying to keep up with those guys [Red Bull] but they've made some big improvements over the last couple of races"We got good points as a team today, and we've got to keep pushing"#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/lHzqDpw9JS
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021
Valtteri Bottas, 3. místoVzhledem k tomu, odkud jsem startoval, se mi podařilo maximálně omezit škody. Příští týden to doufám dopadne lépe. Ke konci to bylo s Pérezem těsné, pokusili se nás dostat strategií, ale pódium jsme ubránili. Příští týden to bude chtít neobdržet penalizaci, zajet dobře kvalifikaci a dát do toho maximum.
VALTTERI: “From where I started I think P3 was the maximum today. I’m glad I could defend against Perez. It’s good that we get to do this all again next week”#StyrianGP 🇦🇹 #F1 pic.twitter.com/4EryqA2BLz
— Formula 1 (@F1) June 27, 2021Toto Wolff, šéf týmuZda pracovat na letošním voze a nebo se spíše zaměřit na rok 2022? To je hodně, hodně těžké rozhodnutí, protože budou nová pravidla a to nejen pro jeden rok, ale i pro ty následující a bude to nový koncept toho auta. Musíte si zvolit ten správný balanc a všichni se budou na nové vozy zaměřovat. Možná někteří budou přivážet novinky. Red Bull to dělá a rozhodně to vypadá, že ta strategie funguje, protože byli ve své vlastní lize co se rychlosti týče. V určitou chvíli se ale i Red Bull bude muset soustředit na vývoj nových vozů. Takže všechno, co se o autě naučíme, všechna nastavení, optimalizace, pneumatiky, to je vše je hodně důležité. A nedávalo by smysl se věnovat letošnímu vozu, protože ty rozdíly, které byste udělali, by nebyli tak blízko toho, co byste zvládli na tom novém autě. V Rakousku jsme měli náročný víkend a neměli jsme zbraň, abychom mohli vyhrát. Ale budeme letos vyhrávat a získáme pole position a o každý výsledek budeme tvrdě bojovat.
MCLARENLando Norris, 5. místoByl to dobrý závod a přímý. Moc se toho nedělo, ale to bylo vlastně dobré. Nebyli jsme tolik pod tlakem od vozů za námi a ti před námi měli příliš velký náskok, což jsme čekali. Můžeme být spokojeni, je to dobrý výsledek. Snad se příště vrátíme a zopakujeme to.
Daniel Ricciardo, 13. místoByl to strašně smolný závod. Dostali jsme se do slibné pozice, vypadalo to skvěle, jenže pak jsem najednou přišel o výkon a soupeře zase pustil před sebe. Když se to spravilo, tak už bylo pozdě, byl jsem v provozu. Bylo to mimo naši kontrolu.
Sainz na stejné strategii skončil šestý, takže jsme to mohli dotáhnout na šestou příčku, nebýt toho problému. Bolí to, když vás všichni předjíždějí, víkend nám proklouzl mezi prsty. Nevím přesně, proč k tomu došlo, mohlo to souviset s teplotou... nejsem si jistý. Uvidím, co na to řeknou. Vypadalo to slibně, mohlo to dopadnout úplně jinak, ale nedopadlo. Raději půjdu, než řeknu něco špatného.
Andreas Seidl, šéf týmuDnes zajel Lando velmi solidní výsledek. V úvodu jsme zkusili zůstat před Checem a Valtterim, ale nešlo a museli jsme se zaměřit na náš vlastní závod a ujistili jsme se, že dojedeme před našimi hlavními soupeři. Máme vlastně smíšené pocity, něco jako promeškaná příležitost. Daniel měl skvělý start, ale problém s výkonem ho stál to, co získal a byl to konec jeho závodu. Za to se mu moc omlouváme. Děkuji týmu za skvělý závod. A zvlášť mechanikům za zastávku v boxech. Brzy budeme zpět na měkčích pneumatikách. Ten týden využijeme pro další pochopení auta a tohoto víkendu a cílem bude další pokrok a body.
ASTON MARTINLance Stroll, 8. místoByl to vzrušující závod, ve kterém jsme bojovali od prvního do posledního kola. Měl jsem dobrý start, před námi byl navíc malý kontakt, který nám umožnil získat několik pozic. Poté jsem předjel Fernanda a dostal se do šestky, ale on byl pokaždé hodně blízko, takže jsme neustále jeli na maximum. V závěru závodu jsme za sebou chtěli udržet Charlese, ale on měl výborné tempo a měl výhodu v pneumatikách. Byl zkrátka příliš rychlý. Pro nás jsou to každopádně dobré body.
Sebastian Vettel, 12. místoByl to těžký závod ve středu pole, který je hodně vyrovnaný. Myslím, že jsme strávili moc času v provozu já v závěru bojoval o přilnavost. Když je pole tak vyrovnané, můžou znamenat tyhle maličkosti velký rozdíl. Soustředíme se na další víkend.
Otmar Szafnauer, šéf týmuLance jezdil dobře. Měl silný start a získal body. Seb odstartoval taky dobře, ze čtrnáctého místa se během startu probojoval až na jedenácté, a celý závod bojoval o body. Při snaze udržet za sebou Leclerca ale dvakrát probrzdil pravou přední pneumatiku, což mu poškodilo závod. Za týden budeme na stejné trati znovu, naším cílem bude bodovat s oběma vozy.
FERRARICharles Leclerc, 7. místo (jezdec dne)Mám z toho dnes smíšené pocity. Přál bych si, abychom bojovali více vpředu. V prvním kole jsem žel přišel o přední křídlo, takže se to nedalo. Poté jsem předjel spoustu soupeřů, s čímž jsem celkem spokojený.
Carlos Sainz, 6. místoMěl jsem silný závod. Pro tým jde o skvělý výsledek. Podařilo se mi odjet dlouhý první stint, díky němuž jsem překonal takřka celý střed pole. Naše tempo bylo velmi silné - hlavně na čerstvém vzduchu. Poté jsem se dostal za Hamiltona, přičemž když jsem ho sledoval, trpěly moje přední pneumatiky. Trvalo to moc dlouho, kvůli tomu jsem už nemohl zaútočit na Norrise. Od zítřka se začneme připravovat na druhý rakouský závod, abychom získali co nejlepší výsledek.
Mattia Binotto, šéf týmuJe to dobrý výsledek, i když je jasné, že šesté a sedmé místo není něčím, o čem by se mělo psát. Mohli jsme dosáhnout více, kdybychom měli lepší kvalifikaci a kdyby Charles nemusel jet na konci prvního kola do boxů. Musíme zajistit, abychom z vozu dostávali maximum po celou dobu závodního víkendu. Celkově jsme ale spokojen s tím, jak tým zareagoval po těžkém víkendu ve Francii.
ALPINEFernando Alonso, 9. místoNemyslím, že jsme mohli dojet lépe. Ale je dobré získat další body. Měli jsme dobrý start a bojovali se dvěma nebo třemi auty v prvním kole. Po zastávkách jsme byli za Lancem a až do cíle jsme spolu bojovali. Nakonec byla Ferrari na nových pneumatikách příliš rychlí. Jedeme tu už příští víkend, takže vše projdeme a pokusíme se auto vyladit.
Esteban Ocon, 14. místoByl to náročný víkend. Dnes jsme byli na startu v obtížné pozici a bylo těžké se posunout. Nebyli jsme schopni následovat tu skupinu, kde se bojovalo a byly tam různé příležitosti. Příští týden jsme tu zase a pokusíme se přijít s novinkami a řešeními. Máme směr, kterým chceme jít a už teď se těším.
Davide Brivio, závodní ředitelCílem dnes byly body a měli jsme párkrát smůlu, když jsme se sekli v provozu a ztratili pevnou půdu pod nohami a to ve chvíli, kdy jsme měli útočit. Takže se musíme spokojit s devátým místem, ale Fernando jel opravdu skvěle. Esteban to měl náročnější kvůli startu ze sedmnáctého místa. Pokusili jsme se udělat maximum, ale byl to stabilní závod a nebylo tam moc příležitostí. Pokusíme se poučit a přenést si to do dalšího závodu tady už příští týden.
ALPHA TAURIJuki Cunoda, 10. místoOd minulého týdne to je značný pokrok a jsem rád, že jsem dojel na bodech. Chci poděkovat týmu, za posledních několik týdnů jsme zvládli hodně práce, takže být v první desítce je pozitivní. Myslím, že potenciálně tu byla možnost dojet na osmém či devátém místě, ale je třeba vše prověřit a před dalším týdnem opět tvrdě pracovat. Domnívám se, že to byl můj dosud nejvíce konzistentní závodní víkend a celkově mě to hodně těší. S Pierrem to dnes byla opravdu škoda, vůz má rychlost, takže příští týden to je třeba poskládat dohromady. V nejbližších dnech mám naplánované nějaké aktivity s AlphaTauri a Red Bullem a pak už se začneme připravovat na další závod na této trati.
Pierre Gasly, nedokončilUpřímně řečeno, dnes toho moc říci nemohu. Když došlo k incidentu, byl jsem uprostřed trati, takže nevím, co bych měl udělat jinak. Do té chvíle to byl skvělý víkend a očividně jsem hodně zklamaný, že jsem dnes nebyl součástí závodu. Myslím si, že náš balíček je natolik dobrý, abychom opět bodovali. Je to velké zklamání, protože v Poháru konstruktérů jsou pozice vyrovnané, nicméně zůstáváme pátí a to je pro tým velké pozitivum.
Jody Egginton, technický ředitelJe zřejmé, že jsme zklamaní, protože Pierre utrpěl poškození zadního závěsu a závod dokončil jen jeden vůz - aspoň se nám podařilo díky Jukimu bodovat, což je zejména pro něj pozitivní posun vpřed. Do jisté míry to eliminuje bodovou ztrátu na další týmy, ale zároveň jsme celkem pochopitelně s ohledem na naše výchozí pozice věřili ve větší zisk. Tempo, kterým jsme se tu prezentovali napříč všemi jízdami, bylo trvale dobré, takže se těšíme na další závodní víkend; cílem zůstává zajistit si dobrou pozici na startovním roštu a bodovat oběma vozy.
ALFA ROMEOKimi Räikkönen, 11. místoJeště tak deset kol a mohli jsme pravděpodobně získat pár dobrých bodů, bohužel to nevyšlo. Myslím, že jsme dnes zvládli všechno nejlépe, jak to jen šlo a dosáhli nejlepšího možného výsledku. Strategie byla správná, rychlost dobrá, auto jelo skvěle. Po dobrém začátku jsem svedl pár soubojů a předjel několik soupeřů, nakonec to byly jen body, co mi chyběly. Příští týden se pokusíme být lepší v sobotu a tím získat větší šanci pro závod.
Antonio Giovinazzi, 15. místoKdyž se v prvním kole otočíte a musíte vlastně začít znova, vždy to bude těžký závod. Na začátku jsem musel jet naplno, abych dohonil startovní pole, což můj výkon ovlivnilo. Snažili jsme se o undercut na tvrdých pneumatikách, ale ke konci závodu už byly prakticky k ničemu. Navzdory tomu nebyla rychlost špatná, jak napovídá Kimiho jedenácté místo. Pokud příští týden dobře zvládneme kvalifikaci a především se vyhneme problémům, můžeme doufat v lepší výsledek a nějaké ty body.
Frédéric Vasseur, šéf týmuPo náročné sobotě jsme zvládli bojovným výkonem dnešní závod a celkově odvedli dobrou práci. Skončit těsně za body a pět vteřin od osmého místa je známkou našeho silného výkonu, ale nakonec jsme zůstali bez jediného bodu, jímž bychom se mohli pochlubit. Způsobu, jakým jsme závod absolvovali, nelze nic vytknout, strategie byla úspěšná, piloti jeli dobře a auto bylo dostatečně rychlé. Sváděli jsme souboje se všemi týmy kolem nás od začátku do konce a ukázali jsme, že s nimi dokážeme držet krok nebo je i porazit. Budeme se snažit na téhle zkušenosti stavět příští týden a doufejme, že se nám bude dařit o něco lépe a vrátíme se na bodované příčky.
HAASMick Schumacher, 16. místoNa začátku proběhl boj o pozice a já chtěl využít situace - zvolil jsem špatný nájezd do zatáčky 3, protože se zdálo, že vnější stopa je rychlejší. Jízda na tvrdé směsi byla hodně dobrá a přináší určitá pozitiva - drželi jsme shodné časy jako střed pole, takže si myslím, že můžeme být spokojeni. Teď je třeba zjistit, co všechno se přihodilo a co lze udělat lépe. Přesto si myslím, že můžeme být spokojeni s tím, co jsme dnes dokázali.
Nikita Mazepin, 18. místoMyslím, že jsem zajel hodně dobré první kolo. Byl jsem spokojený se svou pozicí, speciálně na to jsem se dnes ráno připravoval, když potenciálně mohla mít spousta aut nějaké potíže a bylo by možné se před ně dostat. Skutečně jsem se snažil ze všech sil, ale rychlost dnes na boj ostatními týmy nestačila. Sám jsem se sebou spokojený - vyvážení nebylo dobré, ale nedopustil jsem se žádné velké chyby. Myslím, že to bylo pro dnešek maximum.
Günther Steiner, generální ředitelPředvedli jsme dobrý a zajímavý závod. Kluci bojovali na trati, ale bylo to v duchu vzájemného respektu, jak jsme jim kladli na srdce. Byla tu ona ohleduplnost, kterou vždy očekávám. Nikita se bohužel dostal do procesu modrých vlajek a jakmile musíte dělat místo na neprojetých stopách trati, znečistíte si pneumatiky a nic nedokážete. Mick měl velmi dobrou rychlost, takže je třeba zjistit, kde k ní v závěru závodu přišel. Ano, jsou to pozice 16. a 18., ale myslím, že se pokračujeme a děláme pokroky, a kvůli tomu jsem přiměřeně šťastný.
WILLIAMSNicholas Latifi, 17. místoOdstartoval jsem dobře a získal i nějakou pozici, nebo tak nějak, v zatáčce u boxů jsem zůstal přilepený na vnější straně. Když se vozy přede mnou dostaly do kontaktu, zasáhly i mojí pneumatiku, takže jsem musel s defektem už v prvním kole do boxů, takže jsem vlastně hned na začátku ztratil téměř celé kolo. Pak už jsem jenom chytal jednu modrou vlajku za druhou, takže bylo složité dosáhnout nějakého pokroku. Příští týden tu pojedeme znovu a chci doufat, že to bude lepší závod.
George Russell, nedokončilBohužel mě postihl poměrně vzácný problém s pohonnou jednotkou, pořád příčinu zkoumáme. Je to velká škoda, tak tvrdě jsme pracovali a já obhajoval skvělou pozici, čímž bychom ten výborný víkend zúročili. Měl jsem dobrý start, jel na osmém místě a šetřil pneumatiky, takže do té doby bylo všechno úžasné. Závodění je někdy kruté, ale táhneme všichni za jeden provaz, tyhle věci se zkrátka stávají. Těším se, až do toho příští týden půjdu znovu.
Dave Robson, vedoucí výkonu vozůJe to zklamání pro piloty i celý tým. Po celý víkend byl vůz přiměřeně dobrý, ale nebyli jsme schopni dosáhnout výsledku, který by si zdejší výkon zasloužil. Nicholas utrpěl defekt ve třetí zatáčce po nějakém kontaktu, ale i když se hodně propadl a potýkal se s modrými vlajkami, dokázal se vzchopit a porazit aspoň Mazepina. George velmi dobře odstartoval a po celý úvodní stint obhajoval skvělou pozici. Bohužel problém s pohonnou jednotkou už se táhl o d začátku závodu, i když jsme se jej pokusili při zastávce v boxech napravit, museli jsme krátce poté vůz odstavit. Byl to náročný den pro celý tým, ale auta fungovala dobře a tak se těšíme, že budeme příští týden závodit na stejném okruhu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.