V odpoledním tréninku nejrychlejší Verstappen, Hamiltonovi byl odebrán nejrychlejší čas.
Již na začátku byla oznámena velká šance deště, ale trať zůstala až na pár kapek suchá. Pierre Gasly, který v 1. tréninku skončil na 2. místě, neměl příležitost znovu zazářit. Důvodem jeho absence na dráze byl problém na pohonné jednotce.
Na čele se usadil skvěle jedoucí Max Verstappen, za kterým o 3 desetiny zaostal Daniel Ricciardo, třetí byl potom Esteban Ocon. Lewis Hamilton, který měl problémy v zatáčce číslo 3, se umístil na čtvrtém místě, jeho týmový kolega Valtteri Bottas zajel až 12. čas a ani on se nevyhnul problémům, když při výjezdu od svých mechaniků roztočil monopost.
I další jezdci se dostali do problémů, nejvíce v zatáčce číslo 3, kde krom Hamiltona probrzdil i Verstappen a Pérez. Nikita Mazepin a Carlos Sainz měli potíže se stabilitou monopostů při výjezdu ze zatáčky číslo 4, Nicholas Latifi o 2 zatáčky později.
Zajímavostí odpoledního tréninku, kdy se ladí vozy pro závod, je skutečnost, že prvních 14 jezdců se vešlo do jediné vteřiny, a to dost možná znamená, že nás čeká zajímavá a vyrovnaná Grand Prix.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.