Krátce po poledni dnes oznámil tým BAR Honda definitivní jezdeckou sestavu pro rok 2006. Již potvrzeného Rubense Barrichella doplnil Jenson Button.
V případě britského jezdce jde o dlouhodobé prodloužení stávající smlouvy. Jenson Button má za sebou u BAR tři úspěšné sezony a pro příští rok mu bude soupeřem třetí týmový kolega. Po Villeneuvovi a Satovi sází BAR na zkušenosti, bojovnost a motivaci Barrichella.
"Jsme rádi, že můžeme potvrdit naši jezdeckou sestavu pro sezonu 2006. Můžeme tak nechat měsíce nejistoty za námi a soustředit se na vzrušující budoucnost. Netajili jsme se tím, že jsme chtěli, aby zůstal Jenson u BAR i v příštích letech a že spolu s Rubensem jsou naší ideální jezdeckou sestavou pro sezonu 2006," prohlásil v oficiálním komuniké šéf týmu Nick Fry, který ocenil práci Takumy Sata a prozradil, že Honda nyní jedná s jeho managementem o dalších možnostech spolupráce.
"BAR bude mít k dispozici jednu z nejsilnějších jezdeckých sestav. Znám osobně jak Rubense tak Jensona a mám veškerou důvěru v to, že vyvinou společně výborný závodní vůz," doplnil za vedení stáje Gil de Ferran, sportovní ředitel BAR Honda.
Jenson Button má platnou smlouvu s Williamsem, přesto chtěl setrvat v BAR. O podrobnostech vyvázání ze smlouvy oficiální prohlášení mlčí. "Jsem samozřejmě šťastný, že v dalších letech zůstanu u BAR. Od roku 2003 jsme spolu prožili několik důležitých momentů v mé kariéře a před námi je řada cílů, kterých bychom chtěli společně dosáhnout. Chci se s BAR Honda stát mistrem světa a věřím tomu, že se tak může stát. Těším se také na spolupráci s Rubensem Barrichellem a věřím, že společně posuneme BAR dopředu."
Foto: BAR Honda
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.