Až do posledních možných vteřin se čekalo na podobnu startovního roštu v Le Castellet. Na trati Paul Ricard nakonec umocnil své tréninkové představení Max Verstappen, ale jeho výrazný náskok ze třetích volných jízd se podstatně zmenšil.
Ve Francii panovalo mírné letní podnebí - teplota 28°C (trať 43°C), vlhkost vzduchu 50 % a vítr vanoucí severozápadním směrem měl sílu od 10,8 po 11,5 km/h. Dalo se předpokládat, že piloti postoupivší do Q2 budou chtít zajet čas nezbytný pro postup na středně tvrdé směsi.
Q1 - 18 minutPiloti první dvě minuty kroužili na trati a jakoby se nikomu do prvního pokusu nechtělo. Nakonec na něj museli diváci čekat ještě déle - protože když Pierre Gasly zahájil první měřené kolo, jeho týmový kolega Juki Cunoda nezvládl průjezd první zatáčkou, jeho AlphaTauri se dostala do smyku a pozadu doklouzala k bariéře o níž si ťukla. Japonec na výzvy týmu hlásil, že nemůže zařadit žádný rychlostní stupeň. Následovalo potupné odvezení odtahovým vozem a po deset minutách se mohli na trať vrátit piloti usilující o postup do Q2.
Nedařilo se Leclercovi, jehož první kolo 1:33,187 ho dokonce srazilo mimo postupové příčky, zatímco Sainz časem 1:32,281 kolegu zastínil. Podobné to bylo u Mercedesu - Bottas výkonem 1:31,669 předskočil Hamiltona (1:31,692), na jehož voze se těsně před tréninkem usilovně pracovalo.
Verstappen se dočkal prvního měřeného času podstatně později, ale hned se posunul do čela 1:31,001 a pak už nechal boj o pozice konkurentům. Bitva planula pochopitelně především na konci pole, kde se nečekaně vysoko dostal Mick Schumacher. Za ním bojovala dvojice Russell-Latifi a hoši od Williamsu dělily pouhé dvě tisíciny. Když se schylovalo k jízdám poslední naděje, opřel svůj Haas o bariéru právě mladý Schumacher s devastující škodou levého předního kola. Q1 tak byla 22 vteřin před koncem ukončena a nejvíc toho musel litovat Lance Stroll. První zápis mu byl kvůli nerespektování trati škrtnut, druhé kolo vypustil, protože si byl údajně vědom nedostatků - ovšem třetí už kvůli druhé červené vlajce nestihl...
Do Q2 nepostoupili: Latifi, Räikkönen, Mazepin, Stroll a Cunoda
Q2 (15 minut)Podle očekávání až na Russella vyrazili do Q2 všichni piloti na žlutě označených pneumatikách. Jako první si opět zapsal čas Gasly (1:31,353), ale poté opět překvapil velmi solidním výkonem Carlos Sainz jr. (1:31,146). První pokus se vůbec nepovedl Hamiltonovi (1:31,500) a jízdu spíše na jistotu předvedl i Verstappen (1:31,080). Díky tomu se na průběžnou špici dostal jeho kolega Pérez (1:30,971) a pak se u Red Bullu jenom dívali, jak se Mercedes snaží stáhnout jejich odstup. Pravda, v závěru Q2 ještě Pérez vyzkoušel měkkou směs, ale opravdu jen obkroužil kolo bez měřeného času.
Hamilton se snažil, seč mohl, ale dvojí zlepšení (1:30,959 a 1:30,788) stačilo jen na "nápojové duo", Bottase (1:30,735) obhájce titulu nepokořil. V boji o postup do Q3 nasadil nakonec Giovinazzi měkkou směs, ale neuspěl. Norris po prvním dobrém kole (1:31,520) ve druhém o 0,022 vteřiny zaostal a vzápětí ho inženýři povolali do boxů s tím, že mu důvod vysvětlí. Smutný mohl být Ocon, jehož i přes zlepšení dělil od Q3 poměrně malý odstup - 0,121 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Russell a Schumacher.
Q3 (12 minut)Už tradičně si zapsal první čas Gasly (1:31,410), ovšem kvůli obvyklým potížím v zatáčce 6 byl bez výsledku. Za ním stanovili měřítko Ferrari: Leclerc 1:31,577 a výborný Sainz jr. 1:31,142. Pak se dostali ke slovu favorité - první kolo jasně vyznělo pro Red Bull: Verstappen 1:30,325, Pérez 1:30,864. Až v závěru první poloviny se mezi "býky" dokázal vklínit Hamilton (1:30,711), ale Bottas už ztrácel poměrně značně (1:31,126). Jako jediný v této fázi zkusil něco jiného Ricciardo a nazul si opět žlutou směs, ale časem 1:31,663 skončil mezi piloty s měřenými časy poslední.
Závěrečná dvouminutovka byla dramatickou ukázkou snahy zlepšit své postavení a skutečně všichni piloti se dokázali při druhých pokusech zlepšit - u Gaslyho to vlastně byla povinnost. Verstappen nakonec zajel famózní kolo a oba piloti třícípé hvězdy mohli jen snížit jeho náskok a odsunout Pérez na 4. místo - Max sice nedominoval s takovým odstupem, ale jako jediný prolomil hranici 1:30,0.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.