Až do posledních možných vteřin se čekalo na podobnu startovního roštu v Le Castellet. Na trati Paul Ricard nakonec umocnil své tréninkové představení Max Verstappen, ale jeho výrazný náskok ze třetích volných jízd se podstatně zmenšil.
Ve Francii panovalo mírné letní podnebí - teplota 28°C (trať 43°C), vlhkost vzduchu 50 % a vítr vanoucí severozápadním směrem měl sílu od 10,8 po 11,5 km/h. Dalo se předpokládat, že piloti postoupivší do Q2 budou chtít zajet čas nezbytný pro postup na středně tvrdé směsi.
Q1 - 18 minutPiloti první dvě minuty kroužili na trati a jakoby se nikomu do prvního pokusu nechtělo. Nakonec na něj museli diváci čekat ještě déle - protože když Pierre Gasly zahájil první měřené kolo, jeho týmový kolega Juki Cunoda nezvládl průjezd první zatáčkou, jeho AlphaTauri se dostala do smyku a pozadu doklouzala k bariéře o níž si ťukla. Japonec na výzvy týmu hlásil, že nemůže zařadit žádný rychlostní stupeň. Následovalo potupné odvezení odtahovým vozem a po deset minutách se mohli na trať vrátit piloti usilující o postup do Q2.
Nedařilo se Leclercovi, jehož první kolo 1:33,187 ho dokonce srazilo mimo postupové příčky, zatímco Sainz časem 1:32,281 kolegu zastínil. Podobné to bylo u Mercedesu - Bottas výkonem 1:31,669 předskočil Hamiltona (1:31,692), na jehož voze se těsně před tréninkem usilovně pracovalo.
Verstappen se dočkal prvního měřeného času podstatně později, ale hned se posunul do čela 1:31,001 a pak už nechal boj o pozice konkurentům. Bitva planula pochopitelně především na konci pole, kde se nečekaně vysoko dostal Mick Schumacher. Za ním bojovala dvojice Russell-Latifi a hoši od Williamsu dělily pouhé dvě tisíciny. Když se schylovalo k jízdám poslední naděje, opřel svůj Haas o bariéru právě mladý Schumacher s devastující škodou levého předního kola. Q1 tak byla 22 vteřin před koncem ukončena a nejvíc toho musel litovat Lance Stroll. První zápis mu byl kvůli nerespektování trati škrtnut, druhé kolo vypustil, protože si byl údajně vědom nedostatků - ovšem třetí už kvůli druhé červené vlajce nestihl...
Do Q2 nepostoupili: Latifi, Räikkönen, Mazepin, Stroll a Cunoda
Q2 (15 minut)Podle očekávání až na Russella vyrazili do Q2 všichni piloti na žlutě označených pneumatikách. Jako první si opět zapsal čas Gasly (1:31,353), ale poté opět překvapil velmi solidním výkonem Carlos Sainz jr. (1:31,146). První pokus se vůbec nepovedl Hamiltonovi (1:31,500) a jízdu spíše na jistotu předvedl i Verstappen (1:31,080). Díky tomu se na průběžnou špici dostal jeho kolega Pérez (1:30,971) a pak se u Red Bullu jenom dívali, jak se Mercedes snaží stáhnout jejich odstup. Pravda, v závěru Q2 ještě Pérez vyzkoušel měkkou směs, ale opravdu jen obkroužil kolo bez měřeného času.
Hamilton se snažil, seč mohl, ale dvojí zlepšení (1:30,959 a 1:30,788) stačilo jen na "nápojové duo", Bottase (1:30,735) obhájce titulu nepokořil. V boji o postup do Q3 nasadil nakonec Giovinazzi měkkou směs, ale neuspěl. Norris po prvním dobrém kole (1:31,520) ve druhém o 0,022 vteřiny zaostal a vzápětí ho inženýři povolali do boxů s tím, že mu důvod vysvětlí. Smutný mohl být Ocon, jehož i přes zlepšení dělil od Q3 poměrně malý odstup - 0,121 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Russell a Schumacher.
Q3 (12 minut)Už tradičně si zapsal první čas Gasly (1:31,410), ovšem kvůli obvyklým potížím v zatáčce 6 byl bez výsledku. Za ním stanovili měřítko Ferrari: Leclerc 1:31,577 a výborný Sainz jr. 1:31,142. Pak se dostali ke slovu favorité - první kolo jasně vyznělo pro Red Bull: Verstappen 1:30,325, Pérez 1:30,864. Až v závěru první poloviny se mezi "býky" dokázal vklínit Hamilton (1:30,711), ale Bottas už ztrácel poměrně značně (1:31,126). Jako jediný v této fázi zkusil něco jiného Ricciardo a nazul si opět žlutou směs, ale časem 1:31,663 skončil mezi piloty s měřenými časy poslední.
Závěrečná dvouminutovka byla dramatickou ukázkou snahy zlepšit své postavení a skutečně všichni piloti se dokázali při druhých pokusech zlepšit - u Gaslyho to vlastně byla povinnost. Verstappen nakonec zajel famózní kolo a oba piloti třícípé hvězdy mohli jen snížit jeho náskok a odsunout Pérez na 4. místo - Max sice nedominoval s takovým odstupem, ale jako jediný prolomil hranici 1:30,0.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.