Až do posledních možných vteřin se čekalo na podobnu startovního roštu v Le Castellet. Na trati Paul Ricard nakonec umocnil své tréninkové představení Max Verstappen, ale jeho výrazný náskok ze třetích volných jízd se podstatně zmenšil.
Ve Francii panovalo mírné letní podnebí - teplota 28°C (trať 43°C), vlhkost vzduchu 50 % a vítr vanoucí severozápadním směrem měl sílu od 10,8 po 11,5 km/h. Dalo se předpokládat, že piloti postoupivší do Q2 budou chtít zajet čas nezbytný pro postup na středně tvrdé směsi.
Q1 - 18 minutPiloti první dvě minuty kroužili na trati a jakoby se nikomu do prvního pokusu nechtělo. Nakonec na něj museli diváci čekat ještě déle - protože když Pierre Gasly zahájil první měřené kolo, jeho týmový kolega Juki Cunoda nezvládl průjezd první zatáčkou, jeho AlphaTauri se dostala do smyku a pozadu doklouzala k bariéře o níž si ťukla. Japonec na výzvy týmu hlásil, že nemůže zařadit žádný rychlostní stupeň. Následovalo potupné odvezení odtahovým vozem a po deset minutách se mohli na trať vrátit piloti usilující o postup do Q2.
Nedařilo se Leclercovi, jehož první kolo 1:33,187 ho dokonce srazilo mimo postupové příčky, zatímco Sainz časem 1:32,281 kolegu zastínil. Podobné to bylo u Mercedesu - Bottas výkonem 1:31,669 předskočil Hamiltona (1:31,692), na jehož voze se těsně před tréninkem usilovně pracovalo.
Verstappen se dočkal prvního měřeného času podstatně později, ale hned se posunul do čela 1:31,001 a pak už nechal boj o pozice konkurentům. Bitva planula pochopitelně především na konci pole, kde se nečekaně vysoko dostal Mick Schumacher. Za ním bojovala dvojice Russell-Latifi a hoši od Williamsu dělily pouhé dvě tisíciny. Když se schylovalo k jízdám poslední naděje, opřel svůj Haas o bariéru právě mladý Schumacher s devastující škodou levého předního kola. Q1 tak byla 22 vteřin před koncem ukončena a nejvíc toho musel litovat Lance Stroll. První zápis mu byl kvůli nerespektování trati škrtnut, druhé kolo vypustil, protože si byl údajně vědom nedostatků - ovšem třetí už kvůli druhé červené vlajce nestihl...
Do Q2 nepostoupili: Latifi, Räikkönen, Mazepin, Stroll a Cunoda
Q2 (15 minut)Podle očekávání až na Russella vyrazili do Q2 všichni piloti na žlutě označených pneumatikách. Jako první si opět zapsal čas Gasly (1:31,353), ale poté opět překvapil velmi solidním výkonem Carlos Sainz jr. (1:31,146). První pokus se vůbec nepovedl Hamiltonovi (1:31,500) a jízdu spíše na jistotu předvedl i Verstappen (1:31,080). Díky tomu se na průběžnou špici dostal jeho kolega Pérez (1:30,971) a pak se u Red Bullu jenom dívali, jak se Mercedes snaží stáhnout jejich odstup. Pravda, v závěru Q2 ještě Pérez vyzkoušel měkkou směs, ale opravdu jen obkroužil kolo bez měřeného času.
Hamilton se snažil, seč mohl, ale dvojí zlepšení (1:30,959 a 1:30,788) stačilo jen na "nápojové duo", Bottase (1:30,735) obhájce titulu nepokořil. V boji o postup do Q3 nasadil nakonec Giovinazzi měkkou směs, ale neuspěl. Norris po prvním dobrém kole (1:31,520) ve druhém o 0,022 vteřiny zaostal a vzápětí ho inženýři povolali do boxů s tím, že mu důvod vysvětlí. Smutný mohl být Ocon, jehož i přes zlepšení dělil od Q3 poměrně malý odstup - 0,121 vteřiny.
Do Q3 nepostoupili: Ocon, Vettel, Giovinazzi, Russell a Schumacher.
Q3 (12 minut)Už tradičně si zapsal první čas Gasly (1:31,410), ovšem kvůli obvyklým potížím v zatáčce 6 byl bez výsledku. Za ním stanovili měřítko Ferrari: Leclerc 1:31,577 a výborný Sainz jr. 1:31,142. Pak se dostali ke slovu favorité - první kolo jasně vyznělo pro Red Bull: Verstappen 1:30,325, Pérez 1:30,864. Až v závěru první poloviny se mezi "býky" dokázal vklínit Hamilton (1:30,711), ale Bottas už ztrácel poměrně značně (1:31,126). Jako jediný v této fázi zkusil něco jiného Ricciardo a nazul si opět žlutou směs, ale časem 1:31,663 skončil mezi piloty s měřenými časy poslední.
Závěrečná dvouminutovka byla dramatickou ukázkou snahy zlepšit své postavení a skutečně všichni piloti se dokázali při druhých pokusech zlepšit - u Gaslyho to vlastně byla povinnost. Verstappen nakonec zajel famózní kolo a oba piloti třícípé hvězdy mohli jen snížit jeho náskok a odsunout Pérez na 4. místo - Max sice nedominoval s takovým odstupem, ale jako jediný prolomil hranici 1:30,0.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.