Mercedes se rozhodl odložit slíbený test s Romainem Grosjeanem kvůli cestovním omezením. Francouz se měl původně svézt s mistrovským vozem v Paul Ricard.
Šéf Mercedesu Toto Wolff slíbil Grosjeanovi po jeho hrůzostrašné nehodě loni v Bahrajnu, že mu dá šanci se svézt s monopostem W10, aby se mohl s Formulí 1 důstojně rozloučit.
Jako termín byl zvolen 25. - 27. červen, kdy se měla konat Velká cena Francie, ta však byla posunuta o týden dříve. Tento víkend však koliduje se závazky francouzského jezdce v Indycar. Grosjean měl přesto na okruh v Paul Ricard dorazit 29. června, na kdy byl test přesunut.
Jenže kvůli současným cestovním omezením ve Francii nevyjde ani to - pilot by musel po přicestování ze Spojených států do karantény. Mercedes proto včera na sociálních sítích oznámil, že test "kvůli cestovním omezením a požadavkům na karanténu odsouvá."
We’re disappointed to announce that @RGrosjean's Mercedes test has been postponed because of travel restrictions and quarantine requirements.We're committed to giving Romain his chance in a Mercedes F1 car and we're working to reschedule the test later this summer. 🙏 pic.twitter.com/nCuBlQCxvu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 16, 2021
Německý tým přesto chce svůj slib dodržet: "Jsme odhodlání dát Romainovi jeho šanci v F1 voze Mercedesu a pracujeme na přeplánování testu na pozdější období v létě," pokračuje ve svém prohlášení.
Grosjean, jenž minulý měsíc dosáhl v IndyCar poprvé na pole-position i na pódium prozradil, že s nápadem na uspořádání testu přišel šéf německé stáje, když se zotavoval z popálenin v nemocnici.
"No, celé to vzešlo od Tota. Víte, když jsem byl na nemocničním lůžku v Bahrajnu, někdo mi pomáhal otevřít věci na mém mobilu, protože jsem nemohl využít prsty. A pak mi kamarádi řekli: 'Ó, Toto říká, že bys mohl s Mercedesem testovat, pokud se nezvládneš vrátit v Abú Zabí.' A já jsem si řekl: 'Ó, to je skvělé,'" popisuje Grosjean.
"Samozřejmě, že se mi to tehdy zamlouvalo. Ale chtěl jsem se v Abú Zabí vrátit až do dne, kdy bylo zřejmé, že to nepůjde. Pak jsem odjel domů, trochu jsem se zotavil a Mercedes mi zatelefonoval. Je to neuvěřitelná šance... svezu se s mistrovským vozem z roku 2019, který není příliš vzdálen od toho z roku 2020, jež je zřejmě tím nejrychlejším F1 vozem, který byl kdy postaven," těší se pilot.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.