Mercedes se rozhodl odložit slíbený test s Romainem Grosjeanem kvůli cestovním omezením. Francouz se měl původně svézt s mistrovským vozem v Paul Ricard.
Šéf Mercedesu Toto Wolff slíbil Grosjeanovi po jeho hrůzostrašné nehodě loni v Bahrajnu, že mu dá šanci se svézt s monopostem W10, aby se mohl s Formulí 1 důstojně rozloučit.
Jako termín byl zvolen 25. - 27. červen, kdy se měla konat Velká cena Francie, ta však byla posunuta o týden dříve. Tento víkend však koliduje se závazky francouzského jezdce v Indycar. Grosjean měl přesto na okruh v Paul Ricard dorazit 29. června, na kdy byl test přesunut.
Jenže kvůli současným cestovním omezením ve Francii nevyjde ani to - pilot by musel po přicestování ze Spojených států do karantény. Mercedes proto včera na sociálních sítích oznámil, že test "kvůli cestovním omezením a požadavkům na karanténu odsouvá."
We’re disappointed to announce that @RGrosjean's Mercedes test has been postponed because of travel restrictions and quarantine requirements.We're committed to giving Romain his chance in a Mercedes F1 car and we're working to reschedule the test later this summer. 🙏 pic.twitter.com/nCuBlQCxvu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 16, 2021
Německý tým přesto chce svůj slib dodržet: "Jsme odhodlání dát Romainovi jeho šanci v F1 voze Mercedesu a pracujeme na přeplánování testu na pozdější období v létě," pokračuje ve svém prohlášení.
Grosjean, jenž minulý měsíc dosáhl v IndyCar poprvé na pole-position i na pódium prozradil, že s nápadem na uspořádání testu přišel šéf německé stáje, když se zotavoval z popálenin v nemocnici.
"No, celé to vzešlo od Tota. Víte, když jsem byl na nemocničním lůžku v Bahrajnu, někdo mi pomáhal otevřít věci na mém mobilu, protože jsem nemohl využít prsty. A pak mi kamarádi řekli: 'Ó, Toto říká, že bys mohl s Mercedesem testovat, pokud se nezvládneš vrátit v Abú Zabí.' A já jsem si řekl: 'Ó, to je skvělé,'" popisuje Grosjean.
"Samozřejmě, že se mi to tehdy zamlouvalo. Ale chtěl jsem se v Abú Zabí vrátit až do dne, kdy bylo zřejmé, že to nepůjde. Pak jsem odjel domů, trochu jsem se zotavil a Mercedes mi zatelefonoval. Je to neuvěřitelná šance... svezu se s mistrovským vozem z roku 2019, který není příliš vzdálen od toho z roku 2020, jež je zřejmě tím nejrychlejším F1 vozem, který byl kdy postaven," těší se pilot.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.