Mercedes se rozhodl odložit slíbený test s Romainem Grosjeanem kvůli cestovním omezením. Francouz se měl původně svézt s mistrovským vozem v Paul Ricard.
Šéf Mercedesu Toto Wolff slíbil Grosjeanovi po jeho hrůzostrašné nehodě loni v Bahrajnu, že mu dá šanci se svézt s monopostem W10, aby se mohl s Formulí 1 důstojně rozloučit.
Jako termín byl zvolen 25. - 27. červen, kdy se měla konat Velká cena Francie, ta však byla posunuta o týden dříve. Tento víkend však koliduje se závazky francouzského jezdce v Indycar. Grosjean měl přesto na okruh v Paul Ricard dorazit 29. června, na kdy byl test přesunut.
Jenže kvůli současným cestovním omezením ve Francii nevyjde ani to - pilot by musel po přicestování ze Spojených států do karantény. Mercedes proto včera na sociálních sítích oznámil, že test "kvůli cestovním omezením a požadavkům na karanténu odsouvá."
We’re disappointed to announce that @RGrosjean's Mercedes test has been postponed because of travel restrictions and quarantine requirements.We're committed to giving Romain his chance in a Mercedes F1 car and we're working to reschedule the test later this summer. 🙏 pic.twitter.com/nCuBlQCxvu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 16, 2021
Německý tým přesto chce svůj slib dodržet: "Jsme odhodlání dát Romainovi jeho šanci v F1 voze Mercedesu a pracujeme na přeplánování testu na pozdější období v létě," pokračuje ve svém prohlášení.
Grosjean, jenž minulý měsíc dosáhl v IndyCar poprvé na pole-position i na pódium prozradil, že s nápadem na uspořádání testu přišel šéf německé stáje, když se zotavoval z popálenin v nemocnici.
"No, celé to vzešlo od Tota. Víte, když jsem byl na nemocničním lůžku v Bahrajnu, někdo mi pomáhal otevřít věci na mém mobilu, protože jsem nemohl využít prsty. A pak mi kamarádi řekli: 'Ó, Toto říká, že bys mohl s Mercedesem testovat, pokud se nezvládneš vrátit v Abú Zabí.' A já jsem si řekl: 'Ó, to je skvělé,'" popisuje Grosjean.
"Samozřejmě, že se mi to tehdy zamlouvalo. Ale chtěl jsem se v Abú Zabí vrátit až do dne, kdy bylo zřejmé, že to nepůjde. Pak jsem odjel domů, trochu jsem se zotavil a Mercedes mi zatelefonoval. Je to neuvěřitelná šance... svezu se s mistrovským vozem z roku 2019, který není příliš vzdálen od toho z roku 2020, jež je zřejmě tím nejrychlejším F1 vozem, který byl kdy postaven," těší se pilot.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.