Mercedes se rozhodl odložit slíbený test s Romainem Grosjeanem kvůli cestovním omezením. Francouz se měl původně svézt s mistrovským vozem v Paul Ricard.
Šéf Mercedesu Toto Wolff slíbil Grosjeanovi po jeho hrůzostrašné nehodě loni v Bahrajnu, že mu dá šanci se svézt s monopostem W10, aby se mohl s Formulí 1 důstojně rozloučit.
Jako termín byl zvolen 25. - 27. červen, kdy se měla konat Velká cena Francie, ta však byla posunuta o týden dříve. Tento víkend však koliduje se závazky francouzského jezdce v Indycar. Grosjean měl přesto na okruh v Paul Ricard dorazit 29. června, na kdy byl test přesunut.
Jenže kvůli současným cestovním omezením ve Francii nevyjde ani to - pilot by musel po přicestování ze Spojených států do karantény. Mercedes proto včera na sociálních sítích oznámil, že test "kvůli cestovním omezením a požadavkům na karanténu odsouvá."
We’re disappointed to announce that @RGrosjean's Mercedes test has been postponed because of travel restrictions and quarantine requirements.We're committed to giving Romain his chance in a Mercedes F1 car and we're working to reschedule the test later this summer. 🙏 pic.twitter.com/nCuBlQCxvu
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 16, 2021
Německý tým přesto chce svůj slib dodržet: "Jsme odhodlání dát Romainovi jeho šanci v F1 voze Mercedesu a pracujeme na přeplánování testu na pozdější období v létě," pokračuje ve svém prohlášení.
Grosjean, jenž minulý měsíc dosáhl v IndyCar poprvé na pole-position i na pódium prozradil, že s nápadem na uspořádání testu přišel šéf německé stáje, když se zotavoval z popálenin v nemocnici.
"No, celé to vzešlo od Tota. Víte, když jsem byl na nemocničním lůžku v Bahrajnu, někdo mi pomáhal otevřít věci na mém mobilu, protože jsem nemohl využít prsty. A pak mi kamarádi řekli: 'Ó, Toto říká, že bys mohl s Mercedesem testovat, pokud se nezvládneš vrátit v Abú Zabí.' A já jsem si řekl: 'Ó, to je skvělé,'" popisuje Grosjean.
"Samozřejmě, že se mi to tehdy zamlouvalo. Ale chtěl jsem se v Abú Zabí vrátit až do dne, kdy bylo zřejmé, že to nepůjde. Pak jsem odjel domů, trochu jsem se zotavil a Mercedes mi zatelefonoval. Je to neuvěřitelná šance... svezu se s mistrovským vozem z roku 2019, který není příliš vzdálen od toho z roku 2020, jež je zřejmě tím nejrychlejším F1 vozem, který byl kdy postaven," těší se pilot.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.