Nico Rosberg pověsil helmu i závodní overal na hřebík po konci sezony 2016, kdy získal mistrovský titul. Nyní šéfuje svému týmu v nově vzniklé kategorii Extreme E, ale vést tým Formule 1 Rosbergovou ambicí není.
Nico Rosberg ukončil aktivní kariéru poté, co získal v roce 2016 mistrovský titul. Hlavní odůvodnění? Němec se prý cítil vyčerpaný a už nechtěl podstupovat v podstatě každodenní stres pilota Formule 1. Přednost dostala rodina.
Rosberg zároveň působí na pozici televizního spolukomentátora a analytika. K tomu je šéfem svého týmu v nové kategorii elektrických závodů Extreme E. Logicky se tak nabízí otázka, jestli by Nico nechtěl povýšit na pozici šéfa týmu Formule 1. Vždyť už za dob své aktivní kariéry si vybudoval pověst pečlivého pilota, který se dokáže soustředit na nejmenší detaily. Právě tyto vlastnosti by se mu v roli šéfa týmu hodily dvojnásob.
Zvlášť když Toto Wolff hledá svého nástupce do vedení Mercedesu. Sám Rosberg ale o takové možnosti nepřemýšlí. Podle svých slov jde o práci na plný úvazek, které by musel obětovat naprosto všechno. A to nechce.
„Nebylo by to pro mě. Když se podívám na to, jak tvrdě a intenzivně Toto pracuje, neláká mě to. Je to práce na plný úvazek, musíte tomu obětovat všechno. Každý den. V roce 2016 jsem skončil kvůli tomu, že už jsem něco takového nechtěl coby pilot podstupovat. Zažil jsem si to a opravdu jsem byl unavený."
Elektrický směr, kterým se vydalo Extreme E si Rosberg pochvaluje. „Je to skvělé, myslím, že je to cesta, kterou se vydala i Formule 1, což je dobře. Je důležité mít trvale udržitelný motorsport," uzavírá Nico Rosberg.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.