Nico Rosberg pověsil helmu i závodní overal na hřebík po konci sezony 2016, kdy získal mistrovský titul. Nyní šéfuje svému týmu v nově vzniklé kategorii Extreme E, ale vést tým Formule 1 Rosbergovou ambicí není.
Nico Rosberg ukončil aktivní kariéru poté, co získal v roce 2016 mistrovský titul. Hlavní odůvodnění? Němec se prý cítil vyčerpaný a už nechtěl podstupovat v podstatě každodenní stres pilota Formule 1. Přednost dostala rodina.
Rosberg zároveň působí na pozici televizního spolukomentátora a analytika. K tomu je šéfem svého týmu v nové kategorii elektrických závodů Extreme E. Logicky se tak nabízí otázka, jestli by Nico nechtěl povýšit na pozici šéfa týmu Formule 1. Vždyť už za dob své aktivní kariéry si vybudoval pověst pečlivého pilota, který se dokáže soustředit na nejmenší detaily. Právě tyto vlastnosti by se mu v roli šéfa týmu hodily dvojnásob.
Zvlášť když Toto Wolff hledá svého nástupce do vedení Mercedesu. Sám Rosberg ale o takové možnosti nepřemýšlí. Podle svých slov jde o práci na plný úvazek, které by musel obětovat naprosto všechno. A to nechce.
„Nebylo by to pro mě. Když se podívám na to, jak tvrdě a intenzivně Toto pracuje, neláká mě to. Je to práce na plný úvazek, musíte tomu obětovat všechno. Každý den. V roce 2016 jsem skončil kvůli tomu, že už jsem něco takového nechtěl coby pilot podstupovat. Zažil jsem si to a opravdu jsem byl unavený."
Elektrický směr, kterým se vydalo Extreme E si Rosberg pochvaluje. „Je to skvělé, myslím, že je to cesta, kterou se vydala i Formule 1, což je dobře. Je důležité mít trvale udržitelný motorsport," uzavírá Nico Rosberg.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.