Nico Rosberg pověsil helmu i závodní overal na hřebík po konci sezony 2016, kdy získal mistrovský titul. Nyní šéfuje svému týmu v nově vzniklé kategorii Extreme E, ale vést tým Formule 1 Rosbergovou ambicí není.
Nico Rosberg ukončil aktivní kariéru poté, co získal v roce 2016 mistrovský titul. Hlavní odůvodnění? Němec se prý cítil vyčerpaný a už nechtěl podstupovat v podstatě každodenní stres pilota Formule 1. Přednost dostala rodina.
Rosberg zároveň působí na pozici televizního spolukomentátora a analytika. K tomu je šéfem svého týmu v nové kategorii elektrických závodů Extreme E. Logicky se tak nabízí otázka, jestli by Nico nechtěl povýšit na pozici šéfa týmu Formule 1. Vždyť už za dob své aktivní kariéry si vybudoval pověst pečlivého pilota, který se dokáže soustředit na nejmenší detaily. Právě tyto vlastnosti by se mu v roli šéfa týmu hodily dvojnásob.
Zvlášť když Toto Wolff hledá svého nástupce do vedení Mercedesu. Sám Rosberg ale o takové možnosti nepřemýšlí. Podle svých slov jde o práci na plný úvazek, které by musel obětovat naprosto všechno. A to nechce.
„Nebylo by to pro mě. Když se podívám na to, jak tvrdě a intenzivně Toto pracuje, neláká mě to. Je to práce na plný úvazek, musíte tomu obětovat všechno. Každý den. V roce 2016 jsem skončil kvůli tomu, že už jsem něco takového nechtěl coby pilot podstupovat. Zažil jsem si to a opravdu jsem byl unavený."
Elektrický směr, kterým se vydalo Extreme E si Rosberg pochvaluje. „Je to skvělé, myslím, že je to cesta, kterou se vydala i Formule 1, což je dobře. Je důležité mít trvale udržitelný motorsport," uzavírá Nico Rosberg.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.