Nico Rosberg pověsil helmu i závodní overal na hřebík po konci sezony 2016, kdy získal mistrovský titul. Nyní šéfuje svému týmu v nově vzniklé kategorii Extreme E, ale vést tým Formule 1 Rosbergovou ambicí není.
Nico Rosberg ukončil aktivní kariéru poté, co získal v roce 2016 mistrovský titul. Hlavní odůvodnění? Němec se prý cítil vyčerpaný a už nechtěl podstupovat v podstatě každodenní stres pilota Formule 1. Přednost dostala rodina.
Rosberg zároveň působí na pozici televizního spolukomentátora a analytika. K tomu je šéfem svého týmu v nové kategorii elektrických závodů Extreme E. Logicky se tak nabízí otázka, jestli by Nico nechtěl povýšit na pozici šéfa týmu Formule 1. Vždyť už za dob své aktivní kariéry si vybudoval pověst pečlivého pilota, který se dokáže soustředit na nejmenší detaily. Právě tyto vlastnosti by se mu v roli šéfa týmu hodily dvojnásob.
Zvlášť když Toto Wolff hledá svého nástupce do vedení Mercedesu. Sám Rosberg ale o takové možnosti nepřemýšlí. Podle svých slov jde o práci na plný úvazek, které by musel obětovat naprosto všechno. A to nechce.
„Nebylo by to pro mě. Když se podívám na to, jak tvrdě a intenzivně Toto pracuje, neláká mě to. Je to práce na plný úvazek, musíte tomu obětovat všechno. Každý den. V roce 2016 jsem skončil kvůli tomu, že už jsem něco takového nechtěl coby pilot podstupovat. Zažil jsem si to a opravdu jsem byl unavený."
Elektrický směr, kterým se vydalo Extreme E si Rosberg pochvaluje. „Je to skvělé, myslím, že je to cesta, kterou se vydala i Formule 1, což je dobře. Je důležité mít trvale udržitelný motorsport," uzavírá Nico Rosberg.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.