Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff odjel z Ázerbájdžánu rozezlen kvůli tomu, že ve velké ceně vyšli naprázdno. Tak mizerný výsledek Stříbrné šípy opravdu dlouho nepamatují - Valtteri Bottas skončil dvanáctý a Lewis Hamilton bojující o titul po chybě v závěru projel cílem dokonce jako poslední.
Zatímco v předchozích podnicích s výjimkou Imoly Mercedes získával každý víkend nejméně 40 bodů, tak poslední dvě velké ceny pro něj představovaly katastrofu: dohromady v nich nasbíral jen 7 bodů, což je pro tým nejhorší výsledek od konce sezóny 2012. A Red Bull najednou odskočil o 26 bodů dopředu.
"Myslím, že spousta věcí neprobíhá tak hladce, jako v posledních několika letech. Z provozního hlediska nedosahujeme na ty nejlepší známky. Opravdu jsme nenašli to ideální nastavení v kvalifikaci a v závodě, abychom měli rychlé auto v kvalifikaci i v závodě," popisuje Wolff.
Mercedesu se přesto na poslední chvíli ve třetím tréninku podařilo najít mnohem lepší nastavení, což Hamiltonovi umožnilo bojovat o pole-position s Charlesem Leclercem z Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu. Do té doby byly Stříbrné šípy nekonkurenceschopné.
From to 🤩 to 😱 in seconds. It’s been an emotional rollercoaster this weekend, Team. pic.twitter.com/NQAAb8rkjJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 6, 2021"Je toho hodně, co musíme zlepšit, a já se na to zkrátka chci hned vrhnout, abych zajistil, že opravdu budeme moci bojovat o tento šampionát. Protože takto ztrácet body nemůžeme, jako tomu bylo v Monaku a tady. Je to pro nás všechny zkrátka nepřijatelné," zlobí se šéf Mercedesu.
Wolff přiznává, že prožívá ty "nejtěžší" časy ve své roli šéfa Mercedesu od roku 2014. "Jsem tak naštvaný... Zkrátka to bolí. Můžete říct, že jsme měli trofej téměř na dosah, protože Max neskóroval, ale nevím - emoce či frustrace momentálně převládají."
Podle něj jejich monopost W12 "v Monaku nebyl konkurenceschopný, Tečka. V Baku byl téměř ve všech částech víkendu mimo... Je zkrátka nepřijatelné, že auto nedostáváme do výkonné pozice po startu nebo po zastávkách. Ztrácíme sekundy za sekundami, než jej dostaneme do uspokojivého provozního rámce. Funguje, ale [než začne, tak to] trvá to příliš dlouho."
Zklamaný byl i Lewis Hamilton, před kterého se v závodě dostaly oba Red Bully. Po odstoupení Verstappena držel druhou pozici za Pérezem, jenže při restartu si nechtíc změnil vyvážení brzd a v první zatáčce vyjel rovně mimo trať - cílem projel jako poslední ze všech, po penalizaci Latifiho z toho bylo stále prachbídné 15. místo.
Sedminásobný mistr světa má na svém kontě po šestém podniku letošní sezóny 101 bodů. Na svého největšího soupeře Verstappena naštěstí ztrácí jen čtyři body, jelikož Holanďanovi v závěru velké ceny praskla pneumatika. V Baku však na jeho smůlu mohl vydělat podstatně více a zvrátit vývoj šampionátu.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.