Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff odjel z Ázerbájdžánu rozezlen kvůli tomu, že ve velké ceně vyšli naprázdno. Tak mizerný výsledek Stříbrné šípy opravdu dlouho nepamatují - Valtteri Bottas skončil dvanáctý a Lewis Hamilton bojující o titul po chybě v závěru projel cílem dokonce jako poslední.
Zatímco v předchozích podnicích s výjimkou Imoly Mercedes získával každý víkend nejméně 40 bodů, tak poslední dvě velké ceny pro něj představovaly katastrofu: dohromady v nich nasbíral jen 7 bodů, což je pro tým nejhorší výsledek od konce sezóny 2012. A Red Bull najednou odskočil o 26 bodů dopředu.
"Myslím, že spousta věcí neprobíhá tak hladce, jako v posledních několika letech. Z provozního hlediska nedosahujeme na ty nejlepší známky. Opravdu jsme nenašli to ideální nastavení v kvalifikaci a v závodě, abychom měli rychlé auto v kvalifikaci i v závodě," popisuje Wolff.
Mercedesu se přesto na poslední chvíli ve třetím tréninku podařilo najít mnohem lepší nastavení, což Hamiltonovi umožnilo bojovat o pole-position s Charlesem Leclercem z Ferrari a Maxem Verstappenem z Red Bullu. Do té doby byly Stříbrné šípy nekonkurenceschopné.
From to 🤩 to 😱 in seconds. It’s been an emotional rollercoaster this weekend, Team. pic.twitter.com/NQAAb8rkjJ
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 6, 2021"Je toho hodně, co musíme zlepšit, a já se na to zkrátka chci hned vrhnout, abych zajistil, že opravdu budeme moci bojovat o tento šampionát. Protože takto ztrácet body nemůžeme, jako tomu bylo v Monaku a tady. Je to pro nás všechny zkrátka nepřijatelné," zlobí se šéf Mercedesu.
Wolff přiznává, že prožívá ty "nejtěžší" časy ve své roli šéfa Mercedesu od roku 2014. "Jsem tak naštvaný... Zkrátka to bolí. Můžete říct, že jsme měli trofej téměř na dosah, protože Max neskóroval, ale nevím - emoce či frustrace momentálně převládají."
Podle něj jejich monopost W12 "v Monaku nebyl konkurenceschopný, Tečka. V Baku byl téměř ve všech částech víkendu mimo... Je zkrátka nepřijatelné, že auto nedostáváme do výkonné pozice po startu nebo po zastávkách. Ztrácíme sekundy za sekundami, než jej dostaneme do uspokojivého provozního rámce. Funguje, ale [než začne, tak to] trvá to příliš dlouho."
Zklamaný byl i Lewis Hamilton, před kterého se v závodě dostaly oba Red Bully. Po odstoupení Verstappena držel druhou pozici za Pérezem, jenže při restartu si nechtíc změnil vyvážení brzd a v první zatáčce vyjel rovně mimo trať - cílem projel jako poslední ze všech, po penalizaci Latifiho z toho bylo stále prachbídné 15. místo.
Sedminásobný mistr světa má na svém kontě po šestém podniku letošní sezóny 101 bodů. Na svého největšího soupeře Verstappena naštěstí ztrácí jen čtyři body, jelikož Holanďanovi v závěru velké ceny praskla pneumatika. V Baku však na jeho smůlu mohl vydělat podstatně více a zvrátit vývoj šampionátu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.