Nejrychlejší čas zajel ve třetím tréninku Pierre Gasly. Dařilo se také oběma jezdcům Ferrari nebo Sergiu Pérezovi. Naopak havaroval Max Verstappen, u něhož je ohrožena účast v odpolední kvalifikaci.
Také třetí trénink přinesl slunečné počasí a vymetenou oblohu. Hned na jeho počátku se chyby dopustil Bottas, který skončil v únikové zóně. Mercedes se včera znatelně trápil, bude tedy zajímavé sledovat, jestli mistrovská stáj své problémy přes noc vyřešila. Nebyly totiž malé. Mírný kontakt se zdí předvedl v šestnácté zatáčce Mazepin, avšak jeho Haas poškození neutrpěl. Do čela výsledkové listina se mezi tím probojoval Pérez, který jezdil na nejtvrdších pneumatikách.
Následně se do čela dostal Cunoda, jehož následovali oba jezdci Ferrari a Ricciardo. Carlos Sainz do vysílačky hlásil, že trať je prozatím o něco pomalejší než byla včera odpoledne. Ferrari vypadá velmi silně na jedno kolo, v závodních simulacích se (podobně jako Mercedes trápí s opotřebením pneumatik).
Třiatřicet minut před koncem třetího tréninku zatrnulo u Red Bullu. Max Verstappen nezvládl průjezd patnáctou zatáčkou a poměrně tvrdě havaroval. Bylo jasné, že jeho Red Bull má poškozené minimálně přední zavěšení. Červené vlajky.
Max Verstappen hits the barriers at Turn 15!The session is now red flagged, as he waits to be recovered#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/fctlA16Nfz
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021Po restartování tréninku se jezdci věnovali závěrečným kvalifikačním simulacím. Do vedení se dostal Pérez před Leclerca. Zdá se, že Red Bull a Ferrari si to v kvalifikaci rozdají o mety nejvyšší. Velmi dobré kolo měl rozjeté také Sainz, jenže ten nedobrzdil, načež skončil v únikové zóně. V elitní desítce se držely také oba vozy Alpine i AlphaTauri.
Virtuální safety car zapříčinil Latifi, který svůj vůz odstavil v jedné z únikových zón. V úplném závěru se ještě dokázali zlepšit Norris, Sainz i Hamilton, který se vyšvihl na třetí příčku. Skvělé kolo zajel Gasly, jenž se díky tomu dostal do vedení. Jaká bude odpolední kvalifikace? Stihne Red Bull opravit Verstappenův vůz? Udrží si Gasly formu? Nejen to se začneme dozvídat počínaje 14:00.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.