Nejrychlejší čas zajel ve třetím tréninku Pierre Gasly. Dařilo se také oběma jezdcům Ferrari nebo Sergiu Pérezovi. Naopak havaroval Max Verstappen, u něhož je ohrožena účast v odpolední kvalifikaci.
Také třetí trénink přinesl slunečné počasí a vymetenou oblohu. Hned na jeho počátku se chyby dopustil Bottas, který skončil v únikové zóně. Mercedes se včera znatelně trápil, bude tedy zajímavé sledovat, jestli mistrovská stáj své problémy přes noc vyřešila. Nebyly totiž malé. Mírný kontakt se zdí předvedl v šestnácté zatáčce Mazepin, avšak jeho Haas poškození neutrpěl. Do čela výsledkové listina se mezi tím probojoval Pérez, který jezdil na nejtvrdších pneumatikách.
Následně se do čela dostal Cunoda, jehož následovali oba jezdci Ferrari a Ricciardo. Carlos Sainz do vysílačky hlásil, že trať je prozatím o něco pomalejší než byla včera odpoledne. Ferrari vypadá velmi silně na jedno kolo, v závodních simulacích se (podobně jako Mercedes trápí s opotřebením pneumatik).
Třiatřicet minut před koncem třetího tréninku zatrnulo u Red Bullu. Max Verstappen nezvládl průjezd patnáctou zatáčkou a poměrně tvrdě havaroval. Bylo jasné, že jeho Red Bull má poškozené minimálně přední zavěšení. Červené vlajky.
Max Verstappen hits the barriers at Turn 15!The session is now red flagged, as he waits to be recovered#AzerbaijanGP 🇦🇿 #F1 pic.twitter.com/fctlA16Nfz
— Formula 1 (@F1) June 5, 2021Po restartování tréninku se jezdci věnovali závěrečným kvalifikačním simulacím. Do vedení se dostal Pérez před Leclerca. Zdá se, že Red Bull a Ferrari si to v kvalifikaci rozdají o mety nejvyšší. Velmi dobré kolo měl rozjeté také Sainz, jenže ten nedobrzdil, načež skončil v únikové zóně. V elitní desítce se držely také oba vozy Alpine i AlphaTauri.
Virtuální safety car zapříčinil Latifi, který svůj vůz odstavil v jedné z únikových zón. V úplném závěru se ještě dokázali zlepšit Norris, Sainz i Hamilton, který se vyšvihl na třetí příčku. Skvělé kolo zajel Gasly, jenž se díky tomu dostal do vedení. Jaká bude odpolední kvalifikace? Stihne Red Bull opravit Verstappenův vůz? Udrží si Gasly formu? Nejen to se začneme dozvídat počínaje 14:00.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.