Mistr světa z roku 1996 Damon Hill si všímá, že když Lewisi Hamiltonovi nejde všechno podle předem připravených not, tak to šestinásobný mistr světa nesnáší zrovna lehce.
Monacký závodní víkend se Lewisi Hamiltonovi nepodařil. Sedminásobný šampion se trápil nejen v kvalifikaci, ale i v závodě a konečné sedmé místo rozhodně není tím, co by si Brit přál. Svou frustraci dal Hamilton také hned několikrát najevo. Nejostřeji asi okamžitě po dojezdu nedělního závodu, to se v týmové vysílačce nechal slyšet, že si bude chtít s týmem pohovořit za zavřenými dveřmi.
Na jednu stranu se není co divit. Hamiltonova strategie nebyla v Monaku ideální, Brit to odnesl zaseknutím za Pierrem Gaslym a defacto zbabraným závodem. Na stranu druhou se ale právě do takové pozice dostal Lewis sám nezvládnutou kvalifikací. Ba co víc - člověk by možná čekal o ždibec větší loajalitu k týmu, který vám pomohl získat hned šest mistrovských titulů.
Podobného názoru je rovněž světový šampion z roku 1996 Damon Hill. Hamiltonův krajan tvrdí, že v Monaku byla k vidění jeho „pravá tvář." Hill si myslí, že pokud Hamiltonovi nehrají okolnosti do not, je až moc nepříjemný.
„Řekl bych, že když mu to nejde, je nepříjemný. Alespoň tak jsme to viděli v Monaku. Podle mě je tahle tvář až příliš vážná, byť se na tým snaží tlačit," zamýšlí se někdejší pilot Williamsu.
„Je pravdou, že Mercedes na tom v Monaku nebyl ideálně, ale na druhou stranu... Bottas byl k ideálu rozhodně o dost blíž než Hamilton, takže to rozhodně nebylo jen o autu. Během posledního víkendu zkrátka Lewis nebyl v pohodě," dodává Hill.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.