Mistr světa z roku 1996 Damon Hill si všímá, že když Lewisi Hamiltonovi nejde všechno podle předem připravených not, tak to šestinásobný mistr světa nesnáší zrovna lehce.
Monacký závodní víkend se Lewisi Hamiltonovi nepodařil. Sedminásobný šampion se trápil nejen v kvalifikaci, ale i v závodě a konečné sedmé místo rozhodně není tím, co by si Brit přál. Svou frustraci dal Hamilton také hned několikrát najevo. Nejostřeji asi okamžitě po dojezdu nedělního závodu, to se v týmové vysílačce nechal slyšet, že si bude chtít s týmem pohovořit za zavřenými dveřmi.
Na jednu stranu se není co divit. Hamiltonova strategie nebyla v Monaku ideální, Brit to odnesl zaseknutím za Pierrem Gaslym a defacto zbabraným závodem. Na stranu druhou se ale právě do takové pozice dostal Lewis sám nezvládnutou kvalifikací. Ba co víc - člověk by možná čekal o ždibec větší loajalitu k týmu, který vám pomohl získat hned šest mistrovských titulů.
Podobného názoru je rovněž světový šampion z roku 1996 Damon Hill. Hamiltonův krajan tvrdí, že v Monaku byla k vidění jeho „pravá tvář." Hill si myslí, že pokud Hamiltonovi nehrají okolnosti do not, je až moc nepříjemný.
„Řekl bych, že když mu to nejde, je nepříjemný. Alespoň tak jsme to viděli v Monaku. Podle mě je tahle tvář až příliš vážná, byť se na tým snaží tlačit," zamýšlí se někdejší pilot Williamsu.
„Je pravdou, že Mercedes na tom v Monaku nebyl ideálně, ale na druhou stranu... Bottas byl k ideálu rozhodně o dost blíž než Hamilton, takže to rozhodně nebylo jen o autu. Během posledního víkendu zkrátka Lewis nebyl v pohodě," dodává Hill.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.