Velká cena Monaka byla pro Alpine po předchozích slibných výkonech nepříjemným políčkem. Výkonný ředitel Marcin Budkowski hovoří o tom, proč tolik ztráceli a v čem byl problém u zkušeného Fernanda Alonsa.
Největším problémem podle něj byly pneumatiky - francouzský tým se po celý víkend trápil s tím, aby je přiměl ke správnému fungování. Esteban Ocon si nakonec dojel pro dva body, když po startu z 11. místa těžil ze dvou odstoupení soupeřů před sebou, zatímco jeho zkušenější týmový kolega začínající až ze 17. pozice skončil třináctý.
Po tomto výsledku se Alpine ke svému zklamání mezi konstruktéry propadlo o 2 příčky za Aston Martin a AlphuTauri. Na svém kontě má 17 bodů, přitom ještě před 3 týdny si z Portimaa, kde za sebou rychlostně nechalo i McLaren, přivezlo 10 bodů a vše nasvědčovalo tomu, že je na dobré cestě.
"Mohlo to být ještě horší. Naši soupeři žel ze závodu vytěžili maximum, zejména ti, kteří byli za námi, a získali větší porci bodů, protože dva z lídrů vypadli. Stav šampionátu je tedy bolestivý. Upřímně, pro nás šlo o špatný víkend," uvádí Budkowski.
"S rychlostí jsme se trápili od čtvrtku, zejména kvůli teplotě pneumatik. A i když jsme se z toho trochu v dostali v kvalifikaci s Estebanem, kterému se povedlo získat slušnou pozici, tak auto v té fázi nebylo nastaveno pro pneumatiky, jež fungovaly. Celkově jde o víkend k zapomnění. Můžeme se z něj ale zároveň naučit spoustu věcí," pokračuje šéf Alpine.
Proč však Alonso zaostával o poznání více než Ocon? "Oba se trápili ve čtvrtek a v sobotu dopoledne. Rozdíl byl v tom, že se Estebanovi podařilo v Q1 přimět pneumatiky k fungování a Fernandovi ne," odpovídá Budkowski na dotaz směřující k jeho jezdcům.
"Samozřejmě nešlo o dobrou kvalifikaci, ale podstatně ji zhoršil fakt, že pneumatiky nezačaly fungovat. Pevně věřím, že pokud by se Fernandovi je podařilo 'zapnout' na svém voze, tak by byl konkurenceschopný. A upřímně si myslím, že pokud by se nám je podařilo přimět k fungování dříve během víkendu, tak by Esteban postoupil do Q3," věří Budkowski.
Monako podle něj nicméně není důležité z pohledu celé sezóny: "Nevěřím, že by tento víkend byl relevantní vzhledem k pokroku, který jsme předvedli v Portugalsku a v Barceloně. Musíme ho tedy nechat za sebou a poučit se z něj, abychom udělali další pokrok a nenechali se v Baku znovu nachytat."
"Rovnice má čtyři proměnné: auto, pneumatiky, okruh a atmosférické podmínky. Věřím, že šlo o drobné zaváhání v našem pokroku," dodává šéf Alpine, jež má své soupeře stále na dosah: Aston Martin má o dva body více, AlphaTauri dokonce pouze o jeden.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.