Monacké zaváhání bolí, přiznává šéf Alpine. Proč se Alonso trápil více než Ocon?

Fernando Alonso během čtvrtečního tréninku v Monte Carlu
Fernando Alonso během čtvrtečního tréninku v Monte Carlu, foto: Alpine F1 Team
Petr Hlawiczka 28. května 2021 06:35
Sdílej:

Velká cena Monaka byla pro Alpine po předchozích slibných výkonech nepříjemným políčkem. Výkonný ředitel Marcin Budkowski hovoří o tom, proč tolik ztráceli a v čem byl problém u zkušeného Fernanda Alonsa.

Největším problémem podle něj byly pneumatiky - francouzský tým se po celý víkend trápil s tím, aby je přiměl ke správnému fungování. Esteban Ocon si nakonec dojel pro dva body, když po startu z 11. místa těžil ze dvou odstoupení soupeřů před sebou, zatímco jeho zkušenější týmový kolega začínající až ze 17. pozice skončil třináctý.

Po tomto výsledku se Alpine ke svému zklamání mezi konstruktéry propadlo o 2 příčky za Aston Martin a AlphuTauri. Na svém kontě má 17 bodů, přitom ještě před 3 týdny si z Portimaa, kde za sebou rychlostně nechalo i McLaren, přivezlo 10 bodů a vše nasvědčovalo tomu, že je na dobré cestě.

"Mohlo to být ještě horší. Naši soupeři žel ze závodu vytěžili maximum, zejména ti, kteří byli za námi, a získali větší porci bodů, protože dva z lídrů vypadli. Stav šampionátu je tedy bolestivý. Upřímně, pro nás šlo o špatný víkend," uvádí Budkowski.

"S rychlostí jsme se trápili od čtvrtku, zejména kvůli teplotě pneumatik. A i když jsme se z toho trochu v dostali v kvalifikaci s Estebanem, kterému se povedlo získat slušnou pozici, tak auto v té fázi nebylo nastaveno pro pneumatiky, jež fungovaly. Celkově jde o víkend k zapomnění. Můžeme se z něj ale zároveň naučit spoustu věcí," pokračuje šéf Alpine.

Proč však Alonso zaostával o poznání více než Ocon? "Oba se trápili ve čtvrtek a v sobotu dopoledne. Rozdíl byl v tom, že se Estebanovi podařilo v Q1 přimět pneumatiky k fungování a Fernandovi ne," odpovídá Budkowski na dotaz směřující k jeho jezdcům.

"Samozřejmě nešlo o dobrou kvalifikaci, ale podstatně ji zhoršil fakt, že pneumatiky nezačaly fungovat. Pevně věřím, že pokud by se Fernandovi je podařilo 'zapnout' na svém voze, tak by byl konkurenceschopný. A upřímně si myslím, že pokud by se nám je podařilo přimět k fungování dříve během víkendu, tak by Esteban postoupil do Q3," věří Budkowski.

Monako podle něj nicméně není důležité z pohledu celé sezóny: "Nevěřím, že by tento víkend byl relevantní vzhledem k pokroku, který jsme předvedli v Portugalsku a v Barceloně. Musíme ho tedy nechat za sebou a poučit se z něj, abychom udělali další pokrok a nenechali se v Baku znovu nachytat."

"Rovnice má čtyři proměnné: auto, pneumatiky, okruh a atmosférické podmínky. Věřím, že šlo o drobné zaváhání v našem pokroku," dodává šéf Alpine, jež má své soupeře stále na dosah: Aston Martin má o dva body více, AlphaTauri dokonce pouze o jeden.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.