Velká cena Monaka byla pro Alpine po předchozích slibných výkonech nepříjemným políčkem. Výkonný ředitel Marcin Budkowski hovoří o tom, proč tolik ztráceli a v čem byl problém u zkušeného Fernanda Alonsa.
Největším problémem podle něj byly pneumatiky - francouzský tým se po celý víkend trápil s tím, aby je přiměl ke správnému fungování. Esteban Ocon si nakonec dojel pro dva body, když po startu z 11. místa těžil ze dvou odstoupení soupeřů před sebou, zatímco jeho zkušenější týmový kolega začínající až ze 17. pozice skončil třináctý.
Po tomto výsledku se Alpine ke svému zklamání mezi konstruktéry propadlo o 2 příčky za Aston Martin a AlphuTauri. Na svém kontě má 17 bodů, přitom ještě před 3 týdny si z Portimaa, kde za sebou rychlostně nechalo i McLaren, přivezlo 10 bodů a vše nasvědčovalo tomu, že je na dobré cestě.
"Mohlo to být ještě horší. Naši soupeři žel ze závodu vytěžili maximum, zejména ti, kteří byli za námi, a získali větší porci bodů, protože dva z lídrů vypadli. Stav šampionátu je tedy bolestivý. Upřímně, pro nás šlo o špatný víkend," uvádí Budkowski.
"S rychlostí jsme se trápili od čtvrtku, zejména kvůli teplotě pneumatik. A i když jsme se z toho trochu v dostali v kvalifikaci s Estebanem, kterému se povedlo získat slušnou pozici, tak auto v té fázi nebylo nastaveno pro pneumatiky, jež fungovaly. Celkově jde o víkend k zapomnění. Můžeme se z něj ale zároveň naučit spoustu věcí," pokračuje šéf Alpine.
Proč však Alonso zaostával o poznání více než Ocon? "Oba se trápili ve čtvrtek a v sobotu dopoledne. Rozdíl byl v tom, že se Estebanovi podařilo v Q1 přimět pneumatiky k fungování a Fernandovi ne," odpovídá Budkowski na dotaz směřující k jeho jezdcům.
"Samozřejmě nešlo o dobrou kvalifikaci, ale podstatně ji zhoršil fakt, že pneumatiky nezačaly fungovat. Pevně věřím, že pokud by se Fernandovi je podařilo 'zapnout' na svém voze, tak by byl konkurenceschopný. A upřímně si myslím, že pokud by se nám je podařilo přimět k fungování dříve během víkendu, tak by Esteban postoupil do Q3," věří Budkowski.
Monako podle něj nicméně není důležité z pohledu celé sezóny: "Nevěřím, že by tento víkend byl relevantní vzhledem k pokroku, který jsme předvedli v Portugalsku a v Barceloně. Musíme ho tedy nechat za sebou a poučit se z něj, abychom udělali další pokrok a nenechali se v Baku znovu nachytat."
"Rovnice má čtyři proměnné: auto, pneumatiky, okruh a atmosférické podmínky. Věřím, že šlo o drobné zaváhání v našem pokroku," dodává šéf Alpine, jež má své soupeře stále na dosah: Aston Martin má o dva body více, AlphaTauri dokonce pouze o jeden.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.