Red Bull v průběhu Velké ceny Monaka ihned zakázal Maxovi Verstappenovi pokud o zajetí nejrychlejšího kola. Jejich pilot v tu chvíli vedl a přirozeně zjišťoval, jak si zajistit ještě jeden mistrovský bod navíc.
Holanďan si jel v ulicích středomořského knížectví poměrně poklidný závod na čele, ke konci se proto pochopitelně začal zajímat, jak jsou na tom ostatní se svými nejrychlejšími časy. Red Bull jej v jeho touze tentokrát ale nepodpořil.
"Když se začal ptát na to, kdo má nejrychlejší kolo a jakou má hodnotu, ihned jsme ho zablokovali a řekli mu: 'Zapomeň na to!'" odhaluje odborný poradce týmu Helmut Marko.
Red Bull viděl, že v závěru sedmý Lewis Hamilton zanechal své snahy o předjetí Pierra Gaslyho a místo ní zamířil do boxů pro čerstvé měkké pneumatiky. Na nich předvedl výborný čas a získal pro sebe bod navíc, přesto o vedení v šampionátu přišel a propadl se právě za Verstappena.
Ten skončil v Monte Carlu poprvé tak vysoko: "Ještě jsme tady na pódium [s Maxem] nedosáhli, byť jsme auto na vítězství měli už dvakrát, což ostatně prokázal Ricciardo," potvrzuje Marko.
"Myslím, že to zvětší jeho úlevu. Ve svých výkonech by si díky tomu měl ještě více věřit a kontrolovat je. Z pohledu budoucnosti to bylo velmi, velmi důležité," pokračuje odborný poradce Red Bullu, který mezi konstruktéry o bod předstihl Mercedes.
Zároveň chválí Verstappena, jenž se podle něj stále zlepšuje: "Rozhodně dosáhl odlišné úrovně vyspělosti." V Monaku odjel skvělý závod, byť si nejrychlejší kolo připsal jeho největší soupeř: "Udržovali jsme ho v pozoru kvůli palivovým módům a podobně. Musel toho hodně pochopit," dodává Marko.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.