Red Bull v průběhu Velké ceny Monaka ihned zakázal Maxovi Verstappenovi pokud o zajetí nejrychlejšího kola. Jejich pilot v tu chvíli vedl a přirozeně zjišťoval, jak si zajistit ještě jeden mistrovský bod navíc.
Holanďan si jel v ulicích středomořského knížectví poměrně poklidný závod na čele, ke konci se proto pochopitelně začal zajímat, jak jsou na tom ostatní se svými nejrychlejšími časy. Red Bull jej v jeho touze tentokrát ale nepodpořil.
"Když se začal ptát na to, kdo má nejrychlejší kolo a jakou má hodnotu, ihned jsme ho zablokovali a řekli mu: 'Zapomeň na to!'" odhaluje odborný poradce týmu Helmut Marko.
Red Bull viděl, že v závěru sedmý Lewis Hamilton zanechal své snahy o předjetí Pierra Gaslyho a místo ní zamířil do boxů pro čerstvé měkké pneumatiky. Na nich předvedl výborný čas a získal pro sebe bod navíc, přesto o vedení v šampionátu přišel a propadl se právě za Verstappena.
Ten skončil v Monte Carlu poprvé tak vysoko: "Ještě jsme tady na pódium [s Maxem] nedosáhli, byť jsme auto na vítězství měli už dvakrát, což ostatně prokázal Ricciardo," potvrzuje Marko.
"Myslím, že to zvětší jeho úlevu. Ve svých výkonech by si díky tomu měl ještě více věřit a kontrolovat je. Z pohledu budoucnosti to bylo velmi, velmi důležité," pokračuje odborný poradce Red Bullu, který mezi konstruktéry o bod předstihl Mercedes.
Zároveň chválí Verstappena, jenž se podle něj stále zlepšuje: "Rozhodně dosáhl odlišné úrovně vyspělosti." V Monaku odjel skvělý závod, byť si nejrychlejší kolo připsal jeho největší soupeř: "Udržovali jsme ho v pozoru kvůli palivovým módům a podobně. Musel toho hodně pochopit," dodává Marko.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.