Red Bull v průběhu Velké ceny Monaka ihned zakázal Maxovi Verstappenovi pokud o zajetí nejrychlejšího kola. Jejich pilot v tu chvíli vedl a přirozeně zjišťoval, jak si zajistit ještě jeden mistrovský bod navíc.
Holanďan si jel v ulicích středomořského knížectví poměrně poklidný závod na čele, ke konci se proto pochopitelně začal zajímat, jak jsou na tom ostatní se svými nejrychlejšími časy. Red Bull jej v jeho touze tentokrát ale nepodpořil.
"Když se začal ptát na to, kdo má nejrychlejší kolo a jakou má hodnotu, ihned jsme ho zablokovali a řekli mu: 'Zapomeň na to!'" odhaluje odborný poradce týmu Helmut Marko.
Red Bull viděl, že v závěru sedmý Lewis Hamilton zanechal své snahy o předjetí Pierra Gaslyho a místo ní zamířil do boxů pro čerstvé měkké pneumatiky. Na nich předvedl výborný čas a získal pro sebe bod navíc, přesto o vedení v šampionátu přišel a propadl se právě za Verstappena.
Ten skončil v Monte Carlu poprvé tak vysoko: "Ještě jsme tady na pódium [s Maxem] nedosáhli, byť jsme auto na vítězství měli už dvakrát, což ostatně prokázal Ricciardo," potvrzuje Marko.
"Myslím, že to zvětší jeho úlevu. Ve svých výkonech by si díky tomu měl ještě více věřit a kontrolovat je. Z pohledu budoucnosti to bylo velmi, velmi důležité," pokračuje odborný poradce Red Bullu, který mezi konstruktéry o bod předstihl Mercedes.
Zároveň chválí Verstappena, jenž se podle něj stále zlepšuje: "Rozhodně dosáhl odlišné úrovně vyspělosti." V Monaku odjel skvělý závod, byť si nejrychlejší kolo připsal jeho největší soupeř: "Udržovali jsme ho v pozoru kvůli palivovým módům a podobně. Musel toho hodně pochopit," dodává Marko.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.