Ferrari bojuje o třetí místo v Poháru konstruktérů, ale Carlos Sainz už velká vylepšení na letošním červeném stroji neočekává. Španěl zároveň objasňuje, jaký význam měla nová podlaha, kterou tým testoval během minulého závodního víkendu.
Zdá se, že letošní sezona Formule 1 přinese bitvu na dvou frontách. O titul si to rozdají Mercedes a Red Bull, o třetí místo v Poháru konstruktérů pak (zřejmě) McLaren a Ferrari. V tomto druhém zmíněném souboji má zatím mírně navrch stáj z Wokingu, která těží především z dobrého závodního tempa.
Ferrari se zdá být pro změnu lepší v kvalifikacích. Do Portugalska Scuderia přivezla jeden kus nové podlahy, který si během tréninků vyzkoušeli oba její piloti. Do závodu ji však Italové nenasadili. Mělo se za to, že Ferrari nechce zvýhodňovat žádného ze svých pilotů, avšak postupně vyšla najevo jiná skutečnost. Pozměněná podlaha plnila pouze roli jakéhosi testovacího mezičlánku, který měl porovnat korekci dat mezi realitou a aerodynamickým tunelem.
Ve Španělsku upravená podlaha nasazena pravděpodobně nebude. Ferrari se už dříve nechalo slyšet, že svůj letošní vůz hodlá vyvíjet do června. Poté přesměruje veškerou svou pozornost k projektu 2022 a revolučním pravidlům. Carlos Sainz proto neočekává, že by se na letošním modelu objevila výraznější vylepšení. Podle Španěla už půjde jen o novinky spíše kosmetického rázu.
„Myslím, že to tak mají všechny týmy. Teď už musíme 90 procent své pozornosti věnovat roku 2022, protože změny, které v něm přijdou, budou opravdu velké. Letos jsou pravidla stabilní a já nečekám, že bychom na vývoj tlačili Ale i tak můžeme udělat menší pokroky, například takové, které jsme v Portugalsku viděli od Alpine," říká rodák z Madridu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.