Ferrari bojuje o třetí místo v Poháru konstruktérů, ale Carlos Sainz už velká vylepšení na letošním červeném stroji neočekává. Španěl zároveň objasňuje, jaký význam měla nová podlaha, kterou tým testoval během minulého závodního víkendu.
Zdá se, že letošní sezona Formule 1 přinese bitvu na dvou frontách. O titul si to rozdají Mercedes a Red Bull, o třetí místo v Poháru konstruktérů pak (zřejmě) McLaren a Ferrari. V tomto druhém zmíněném souboji má zatím mírně navrch stáj z Wokingu, která těží především z dobrého závodního tempa.
Ferrari se zdá být pro změnu lepší v kvalifikacích. Do Portugalska Scuderia přivezla jeden kus nové podlahy, který si během tréninků vyzkoušeli oba její piloti. Do závodu ji však Italové nenasadili. Mělo se za to, že Ferrari nechce zvýhodňovat žádného ze svých pilotů, avšak postupně vyšla najevo jiná skutečnost. Pozměněná podlaha plnila pouze roli jakéhosi testovacího mezičlánku, který měl porovnat korekci dat mezi realitou a aerodynamickým tunelem.
Ve Španělsku upravená podlaha nasazena pravděpodobně nebude. Ferrari se už dříve nechalo slyšet, že svůj letošní vůz hodlá vyvíjet do června. Poté přesměruje veškerou svou pozornost k projektu 2022 a revolučním pravidlům. Carlos Sainz proto neočekává, že by se na letošním modelu objevila výraznější vylepšení. Podle Španěla už půjde jen o novinky spíše kosmetického rázu.
„Myslím, že to tak mají všechny týmy. Teď už musíme 90 procent své pozornosti věnovat roku 2022, protože změny, které v něm přijdou, budou opravdu velké. Letos jsou pravidla stabilní a já nečekám, že bychom na vývoj tlačili Ale i tak můžeme udělat menší pokroky, například takové, které jsme v Portugalsku viděli od Alpine," říká rodák z Madridu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.