Ferrari bojuje o třetí místo v Poháru konstruktérů, ale Carlos Sainz už velká vylepšení na letošním červeném stroji neočekává. Španěl zároveň objasňuje, jaký význam měla nová podlaha, kterou tým testoval během minulého závodního víkendu.
Zdá se, že letošní sezona Formule 1 přinese bitvu na dvou frontách. O titul si to rozdají Mercedes a Red Bull, o třetí místo v Poháru konstruktérů pak (zřejmě) McLaren a Ferrari. V tomto druhém zmíněném souboji má zatím mírně navrch stáj z Wokingu, která těží především z dobrého závodního tempa.
Ferrari se zdá být pro změnu lepší v kvalifikacích. Do Portugalska Scuderia přivezla jeden kus nové podlahy, který si během tréninků vyzkoušeli oba její piloti. Do závodu ji však Italové nenasadili. Mělo se za to, že Ferrari nechce zvýhodňovat žádného ze svých pilotů, avšak postupně vyšla najevo jiná skutečnost. Pozměněná podlaha plnila pouze roli jakéhosi testovacího mezičlánku, který měl porovnat korekci dat mezi realitou a aerodynamickým tunelem.
Ve Španělsku upravená podlaha nasazena pravděpodobně nebude. Ferrari se už dříve nechalo slyšet, že svůj letošní vůz hodlá vyvíjet do června. Poté přesměruje veškerou svou pozornost k projektu 2022 a revolučním pravidlům. Carlos Sainz proto neočekává, že by se na letošním modelu objevila výraznější vylepšení. Podle Španěla už půjde jen o novinky spíše kosmetického rázu.
„Myslím, že to tak mají všechny týmy. Teď už musíme 90 procent své pozornosti věnovat roku 2022, protože změny, které v něm přijdou, budou opravdu velké. Letos jsou pravidla stabilní a já nečekám, že bychom na vývoj tlačili Ale i tak můžeme udělat menší pokroky, například takové, které jsme v Portugalsku viděli od Alpine," říká rodák z Madridu.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.