Ferrari bojuje o třetí místo v Poháru konstruktérů, ale Carlos Sainz už velká vylepšení na letošním červeném stroji neočekává. Španěl zároveň objasňuje, jaký význam měla nová podlaha, kterou tým testoval během minulého závodního víkendu.
Zdá se, že letošní sezona Formule 1 přinese bitvu na dvou frontách. O titul si to rozdají Mercedes a Red Bull, o třetí místo v Poháru konstruktérů pak (zřejmě) McLaren a Ferrari. V tomto druhém zmíněném souboji má zatím mírně navrch stáj z Wokingu, která těží především z dobrého závodního tempa.
Ferrari se zdá být pro změnu lepší v kvalifikacích. Do Portugalska Scuderia přivezla jeden kus nové podlahy, který si během tréninků vyzkoušeli oba její piloti. Do závodu ji však Italové nenasadili. Mělo se za to, že Ferrari nechce zvýhodňovat žádného ze svých pilotů, avšak postupně vyšla najevo jiná skutečnost. Pozměněná podlaha plnila pouze roli jakéhosi testovacího mezičlánku, který měl porovnat korekci dat mezi realitou a aerodynamickým tunelem.
Ve Španělsku upravená podlaha nasazena pravděpodobně nebude. Ferrari se už dříve nechalo slyšet, že svůj letošní vůz hodlá vyvíjet do června. Poté přesměruje veškerou svou pozornost k projektu 2022 a revolučním pravidlům. Carlos Sainz proto neočekává, že by se na letošním modelu objevila výraznější vylepšení. Podle Španěla už půjde jen o novinky spíše kosmetického rázu.
„Myslím, že to tak mají všechny týmy. Teď už musíme 90 procent své pozornosti věnovat roku 2022, protože změny, které v něm přijdou, budou opravdu velké. Letos jsou pravidla stabilní a já nečekám, že bychom na vývoj tlačili Ale i tak můžeme udělat menší pokroky, například takové, které jsme v Portugalsku viděli od Alpine," říká rodák z Madridu.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.