Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem. Solidně je jeví také Ferrari s Alpine. Za očekáváním zůstala AlphaTauri.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí a takřka ideální podmínky. Do čela se dostal Valtteri Bottas (1:20,423) Těsně za něj se zařadil Sainz a Hamilton. Rozestupy však byly velmi malé a průběžné pořadí se přelévalo minutu co minutu.
Drobný incident předvedl Mazepin a Stroll, oba piloti museli své vozy notně korigovat. Drobné problémy elektronického rázu měl Verstappen, Holanďan musel kvůli nim do garáže. Nezdržel se v ní dlouho - zhruba nějakých deset minut. Hned poté zajel Verstappen nejrychlejší kolo, které ho katapultovalo před Bottase (1:20,322).
Kvalifikační simulace na nejměkčích pneumatikách odstartoval Hamilton (1:19,837), Bottas byl o tři desetiny pomalejší. Na úroveň Finova času se dostal Sainz, průběžným čtvrtým místem překvapil Alonso. Za tandemem Španělů následoval Leclerc.
30 minutes remain and it's a @MercedesAMGF1 1-2! @LewisHamilton is on top with a 1:19.837, and @ValtteriBottas in P2 ⏱#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/0PgRqvhWRf
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021Rychlá kola se nepovedla McLarenům, oba piloti v nich chybovali a vyjeli mimo trať, čemuž odpovídalo postavení ve výsledkové tabulce. Tandem Stříbrných šípů na prvních dvou pozicích rozdělil Verstappen, který na vedoucího Hamiltona ztrácel desetinu sekundy.
Nevedlo se AlphaTauri. Galsy i Cunoda se nacházeli mimo elitní desítku. Závěr výsldkové tabulky patřil tradičně Haasu a také Latifimu. Poslední sekce tréninku přinesla simulace delších jízd. Během nich si Hamilton stěžoval na vlastnosti nejměkčích pneumatik, ale rychlost Mercedesu vypadá solidně. Totéž lze říct o Red Bullu (především Verstappenově).
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.