Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Lewis Hamilton před Maxem Verstappenem. Solidně je jeví také Ferrari s Alpine. Za očekáváním zůstala AlphaTauri.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí a takřka ideální podmínky. Do čela se dostal Valtteri Bottas (1:20,423) Těsně za něj se zařadil Sainz a Hamilton. Rozestupy však byly velmi malé a průběžné pořadí se přelévalo minutu co minutu.
Drobný incident předvedl Mazepin a Stroll, oba piloti museli své vozy notně korigovat. Drobné problémy elektronického rázu měl Verstappen, Holanďan musel kvůli nim do garáže. Nezdržel se v ní dlouho - zhruba nějakých deset minut. Hned poté zajel Verstappen nejrychlejší kolo, které ho katapultovalo před Bottase (1:20,322).
Kvalifikační simulace na nejměkčích pneumatikách odstartoval Hamilton (1:19,837), Bottas byl o tři desetiny pomalejší. Na úroveň Finova času se dostal Sainz, průběžným čtvrtým místem překvapil Alonso. Za tandemem Španělů následoval Leclerc.
30 minutes remain and it's a @MercedesAMGF1 1-2! @LewisHamilton is on top with a 1:19.837, and @ValtteriBottas in P2 ⏱#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/0PgRqvhWRf
— Formula 1 (@F1) April 30, 2021Rychlá kola se nepovedla McLarenům, oba piloti v nich chybovali a vyjeli mimo trať, čemuž odpovídalo postavení ve výsledkové tabulce. Tandem Stříbrných šípů na prvních dvou pozicích rozdělil Verstappen, který na vedoucího Hamiltona ztrácel desetinu sekundy.
Nevedlo se AlphaTauri. Galsy i Cunoda se nacházeli mimo elitní desítku. Závěr výsldkové tabulky patřil tradičně Haasu a také Latifimu. Poslední sekce tréninku přinesla simulace delších jízd. Během nich si Hamilton stěžoval na vlastnosti nejměkčích pneumatik, ale rychlost Mercedesu vypadá solidně. Totéž lze říct o Red Bullu (především Verstappenově).
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.