Fernando Alonso na Imole sice bodoval, avšak vlastní výkon ho nepotěšil. Španěl si v této souvislosti stěžuje na nedostatek předsezónního testování. „Je to jako kdybyste jeli na olympiádu bez tréninku," říká doslova.
Stáji Alpine se letos zatím moc nedaří, z víkendu v Bahrajnu vyšli Francouzi naprázdno, a tak si náladu spravili alespoň v Imole. Na italském okruhu dojeli v elitní desítce oba její piloti, ale ke spokojenosti je v modrém táboře daleko. Přesto si Alonso s Oconem pochvalují pozitivní vývojový směr, byť je už teď naprosto zřejmé, že letos se žádných zázraků od Alpine nedočkáme.
Každopádně nové aerodynamické díly, které tým připravil právě pro závod na Imole, fungovaly velmi dobře. Právě tato skutečnost dost možná Alpine zajistila výkonnostní výhodu nad Alfou Romeo.
Velezkušený Fernando Alonso však se svým výkonem spokojený nebyl. Brzy čtyřicetiletý Španěl uznává, že se s novým vozem teprve sžívá. „Má to dvě roviny, na konci závodu jsem se v autě cítil líp než na jeho začátku, ale pravdou je, že jsem nepodal dobrý výkon. Sám se sebou tentokrát nejsem spokojený," glosuje ostřílený bard.
Vadí mu zejména minimální počet testovacích dní před letošní sezonou. Podle Alonsa je to jako jet na olympiádu bez tréninku.
„Když jedete na tenisové turnaje, které jsou na odlišném povrchu, tak taky musíte trénovat, abyste si na daný povrch zvykli. To musí každý pochopit. Měli jsme tři dny testování, z toho každý pilot den a půl... To je jako kdybyste chtěli jet na olympiádu, ale nemohli jste se na ni připravit."
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.