Už během závodu bylo v některých případech prezentováno, že "hříšníci" budou vyšetřováni až po skončení závodu. Tím pádem - než komise dokončila svou práci - se někteří piloti radovali z bodového přídělu předčasně.
Zatímco v případě Kimi Räikkönena televizní grafika upozornila, že se na něj zaměří bedlivé oko komisařů v pozávodním prošetření, druhý prohřešek tak nějak prošuměl nenápadně kolem a vlastně ani nebyl avizován - což ovšem neznamená, že pachatel ušel trestu.
Lance Stroll v 11. kole zaútočil na pozici Pierre Gaslyho a podle vyjádření komisařů přitom získal neoprávněnou výhodu '»zkrácením« trati v oblasti zatáčky Tamburello'. "Stroll nebyl schopen dokončit svůj manévr v druhé ze sekvence tří zatáček Tamburello, aniž by nevyjel z trati. Zcela si zkrátil třetí zatáčku a na trať se vrátil před Gaslyho. Poté mu neumožnil zaujmout zpět jeho pozici," uvedli stewardi vysvětlení svého rozhodnutí. "Piloti připustili, že Stroll se dostal před Gaslyho po opuštění trati, nicméně jeho manévr byl ovlivněn podmínkami na vlhké trati," dodali maršálové. Kanaďan tak dostal pětivteřinový trest a díky němu se posunul za Gaslyho na osmou pozici.
Propadl by se ještě více, kdyby nepřišel na řadu další hříšník: v zaváděcím kole před restartem po přerušení závodu se Kimi Räikkönen v zatáčce 3 otočil a klesl ze sedmého na desáté místo. Poté se ale opět vrátil na osmou pozici, což bylo v rozporu s pravidly. "Jestli pilot klesne v pořadí, může se vrátit na původní pozici, pokud tak učiní před SC1 (první linie safety caru). Tým pilotovi nejdřív nařídil, aby tak učinil, záhy však dostal příkaz, aby zůstal na své pozici. Pokud jezdec nezaujme při startu správnou pozici, musí zajet do boxů a odstartovat až za celým polem. Stewardi zjistili, že Räikkönen dostihl vozy před sebou mezi zatáčkami 13 a 14, kdy už měl safety car zhasnutá světla. Snaha pilota se startovním číslem 7 získat zpět svou pozici tedy přišla pozdě. S ohledem na rozporuplné příkazy tým nakonec pilotovi nařídil, aby kvůli bezpečnosti ve vlhkých podmínkách o svou pozici neusiloval. Konzultovali s vedením závodu situaci, ale nebyl dostatek času na odpověď. Zároveň zdůrazňujeme, že pokud je vyhlášen režim safety caru, nesmí se piloti během něj předjíždět - ovšem pokud jedou za safety carem k restartu závodu, povolení mají - pokud podmínky na trati neumožňují start z pevných pozic," dodali stewardi na vysvětlenou.
"Pravidla v tomto případě nařizují: pokud pilot není schopen se vrátit na svou pozici, musí zajet do boxové uličky. Toto nařízení je už po několik let konzistentní a stejně tak je zakotveno v předpisech FIA pro F1. Potrestání je rovněž jasně dané, stewardi se proto domnívají, že neexistuje jiná varianta než penalizaci udělit," uzavřeli případ s tím, že Kimi Räikkönen byl po závodě potrestán. Kdyby byl trest aplikován ještě během závodu, stihla by finského pilota pokuta 10 vteřin stop & go. Protože verdikt padl až po závodě, bylo mu přičteno 30 vteřin k času v cíli - tím se propadl z deváté na třináctou pozici a vypadl tak z průběžné klasifikace stejně jako Alfa Romeo z hodnocení v Poháru konstruktérů.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.