Mezi Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem panovala v letech 2016 až 2018 velká rivalita. Nejednou došlo ke vzájemné kolizi, ale podle Australana si k sobě postupně vypěstovali respekt a uznání.
Red Bull měl v letech 2017 a 2018 dost možná nejlepší jezdeckou sestavu na startovním roštu, když jeho barvy hájili Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Oba piloti si byli výkonnostně velmi blízko, což vyústilo v nejednu kontroverzi. Například v Baku 2018 skončil jejich vzájemný souboj tvrdou kolizí a odstoupením ze závodu.
„Teď, když už nejsme v jednom týmu, tak je pro mě a Maxe snazší, abychom spolu vycházeli, protože nejsme v přímém boji. V podstatě to znamená, že se nesnažíme jeden druhého zničit," říká Ricciardo.
„Řekl bych, že postupem času jsme si k sobě vypěstovali respekt. Věděli jsme, že jeden druhého dokážeme porazit a respektoval mě. Mám pocit, že to, jaké výkony podávali v Red Bullu piloti, kteří přišli po mně, jeho respekt ještě zvýšilo," dodává.
Jednatřicetiletý Australan si ale nemyslí, že by mezi ním a Verstappenem panovala nevraživost. I v dobách jejich vzájemné rivality to prý bylo jen o závodění. „Neřekl bych, že jsme se tenkrát nenáviděli. Prostě to bylo o tom, že jsme se snažili jeden druhého poslat do důchodu."
Když pak Ricciardo z Red Bullu odešel, rakouská stáj prý věděla o tom, že s obsazením jeho sedačky budou mít problémy. „V týmu věděli, že v nás mají špičkové jezdce. Nejvyšší třídu. Takže počítali s tím, že obsazení mnou uvolněného místa pro ně bude složité," uzavírá současný pilot McLarenu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.