Mezi Danielem Ricciardem a Maxem Verstappenem panovala v letech 2016 až 2018 velká rivalita. Nejednou došlo ke vzájemné kolizi, ale podle Australana si k sobě postupně vypěstovali respekt a uznání.
Red Bull měl v letech 2017 a 2018 dost možná nejlepší jezdeckou sestavu na startovním roštu, když jeho barvy hájili Max Verstappen a Daniel Ricciardo. Oba piloti si byli výkonnostně velmi blízko, což vyústilo v nejednu kontroverzi. Například v Baku 2018 skončil jejich vzájemný souboj tvrdou kolizí a odstoupením ze závodu.
„Teď, když už nejsme v jednom týmu, tak je pro mě a Maxe snazší, abychom spolu vycházeli, protože nejsme v přímém boji. V podstatě to znamená, že se nesnažíme jeden druhého zničit," říká Ricciardo.
„Řekl bych, že postupem času jsme si k sobě vypěstovali respekt. Věděli jsme, že jeden druhého dokážeme porazit a respektoval mě. Mám pocit, že to, jaké výkony podávali v Red Bullu piloti, kteří přišli po mně, jeho respekt ještě zvýšilo," dodává.
Jednatřicetiletý Australan si ale nemyslí, že by mezi ním a Verstappenem panovala nevraživost. I v dobách jejich vzájemné rivality to prý bylo jen o závodění. „Neřekl bych, že jsme se tenkrát nenáviděli. Prostě to bylo o tom, že jsme se snažili jeden druhého poslat do důchodu."
Když pak Ricciardo z Red Bullu odešel, rakouská stáj prý věděla o tom, že s obsazením jeho sedačky budou mít problémy. „V týmu věděli, že v nás mají špičkové jezdce. Nejvyšší třídu. Takže počítali s tím, že obsazení mnou uvolněného místa pro ně bude složité," uzavírá současný pilot McLarenu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.