Nováčci u Haasu prožili v Bahrajnu křest ohněm. Jak Mick Schumacher, tak i Nikita Mazepin se v pouštním království dopustili několika chyb. Jejich šéf Guenther Steiner si myslí, že na vině je nepředvídatelnost monopostu.
Americký Haas letos nečeká nic jednoduchého. Tým dlouhodobě deklaruje, že letošní vůz neplánuje vyvíjet, což se logicky podepíše na jeho konkurenceschopnosti. Ta byla bídná už loni a přiškrcení zdrojů na letošní projekt relativní výkonnost oproti soupeřům ještě sníží.
To je špatná zpráva zejména pro Micka Schumachera a Nikitu Mazepina. Pro oba dva jde letos o premiérovou sezonu ve Formuli 1 a rozhodně se nedá říct, že by k ní dostali kvalitní materiál. Právě naopak. To, jak špatný vůz Haasu je bylo dobře patrné už v Bahrajnu, kdy se s ním Schumacher a Mazepin doslova prali.
Rus udělal několik chyb už během pátečních tréninků a v nastoleném trendu pokračoval také během kvalifikace i závodu, kdy jeho trápení vyvrcholilo brzkým odstoupením hned po startu. Na vině byla jezdecká chyba...
Té se dopustil rovněž Schumacher, pro mladého Němce to však neznamenalo odstoupení. Šéf týmu Guenther Steiner si je dobře vědom, v jak složité situaci jeho mladíci za volantem jsou.
„Hlavně NIkita byl po Bahrajnu hodně zničený. Myslím ale, že teď už je nachystaný na další závod. Je jasné, že se vždy chcete ukázat, během testů se jevil velmi dobře, nemyslím, že ho Bahrajn poznamená," věří svému jezdci Steiner.
„Pravdou je, že náš vůz se neovládá snadno. To jsme zjistili velmi brzy, konkrétně už při testování. Podle mě byli Mazepin i Schumacher moc agresivní na plynovém pedálu, když pak vyjeli na obrubník a zabral točivý moment, tak je to něco, co už se prakticky nedá zachránit. Tahle auta jsou ohromně silná," uzavírá boss Haasu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.