Nováčci u Haasu prožili v Bahrajnu křest ohněm. Jak Mick Schumacher, tak i Nikita Mazepin se v pouštním království dopustili několika chyb. Jejich šéf Guenther Steiner si myslí, že na vině je nepředvídatelnost monopostu.
Americký Haas letos nečeká nic jednoduchého. Tým dlouhodobě deklaruje, že letošní vůz neplánuje vyvíjet, což se logicky podepíše na jeho konkurenceschopnosti. Ta byla bídná už loni a přiškrcení zdrojů na letošní projekt relativní výkonnost oproti soupeřům ještě sníží.
To je špatná zpráva zejména pro Micka Schumachera a Nikitu Mazepina. Pro oba dva jde letos o premiérovou sezonu ve Formuli 1 a rozhodně se nedá říct, že by k ní dostali kvalitní materiál. Právě naopak. To, jak špatný vůz Haasu je bylo dobře patrné už v Bahrajnu, kdy se s ním Schumacher a Mazepin doslova prali.
Rus udělal několik chyb už během pátečních tréninků a v nastoleném trendu pokračoval také během kvalifikace i závodu, kdy jeho trápení vyvrcholilo brzkým odstoupením hned po startu. Na vině byla jezdecká chyba...
Té se dopustil rovněž Schumacher, pro mladého Němce to však neznamenalo odstoupení. Šéf týmu Guenther Steiner si je dobře vědom, v jak složité situaci jeho mladíci za volantem jsou.
„Hlavně NIkita byl po Bahrajnu hodně zničený. Myslím ale, že teď už je nachystaný na další závod. Je jasné, že se vždy chcete ukázat, během testů se jevil velmi dobře, nemyslím, že ho Bahrajn poznamená," věří svému jezdci Steiner.
„Pravdou je, že náš vůz se neovládá snadno. To jsme zjistili velmi brzy, konkrétně už při testování. Podle mě byli Mazepin i Schumacher moc agresivní na plynovém pedálu, když pak vyjeli na obrubník a zabral točivý moment, tak je to něco, co už se prakticky nedá zachránit. Tahle auta jsou ohromně silná," uzavírá boss Haasu.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.