Letošek je pro Ferrari přechodným rokem. S pokrokem učiněným během zimy jsou sice v Maranellu spokojeni, ale i tak se už teď soustředí zejména na vůz pro rok 2022, jak prozrazuje Mattia Binotto.
Letošní sezona začala pro Ferrari celkem obstojně. Stáj z Maranella obsadila v Bahrajnu šesté a osmé místo, což po loňském fiasku kvituje s povděkem. Přesto mají její výkony k ideálu ještě hodně daleko, třebaže Scuderia vnímá pozitivní trend, za který je ráda.
„Hodně jsme zlepšili náš motor, což je vidět i u zákaznických týmů. Výrazně lépe nám funguje rovněž aerodynamika, se kterou je spojena korekce dat. Je to složka několika různých aspektů, které vedou k úspěchu. Musím říct, že pociťuji velkou úlevou, mám velkou radost, že se nám pozitivní signály z testů potvrdily také v závodě," říká šéf týmu Mattia Binotto spokojeně.
Jenže propast vůči elitním stájím je v případě Ferrari stále ohromná a v Maranellu to dobře vědí. Z tohoto důvodu jsou jejich letošní cíle skromné - spokojenost by panovala s tím, kdyby červený overal stanul alespoň jednou na nejvyšším stupínku. Prioritu už nyní dostává rok 2022, který přinese revoluční pravidla.
„Naše manko na špičku je pořád obrovské. Je jasné, že se bude lišit okruh od okruhu, ale je potřeba si říct, že letošní vůz už teď nemá vývojovou prioritu. Nebudeme ho příliš vylepšovat, protože se soustředíme na projekt 2022," dodává Binotto.
Právě to se může ukázat jako velký trumf, neboť to vypadá, že Red Bull s Mercedesem budou muset bojovat na dvou frontách, odepsat letošní auto by se totiž rovnalo zahození šance na mistrovský titul. Nalezne Ferrari příští rok svou dřívější slávu?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.