Letošek je pro Ferrari přechodným rokem. S pokrokem učiněným během zimy jsou sice v Maranellu spokojeni, ale i tak se už teď soustředí zejména na vůz pro rok 2022, jak prozrazuje Mattia Binotto.
Letošní sezona začala pro Ferrari celkem obstojně. Stáj z Maranella obsadila v Bahrajnu šesté a osmé místo, což po loňském fiasku kvituje s povděkem. Přesto mají její výkony k ideálu ještě hodně daleko, třebaže Scuderia vnímá pozitivní trend, za který je ráda.
„Hodně jsme zlepšili náš motor, což je vidět i u zákaznických týmů. Výrazně lépe nám funguje rovněž aerodynamika, se kterou je spojena korekce dat. Je to složka několika různých aspektů, které vedou k úspěchu. Musím říct, že pociťuji velkou úlevou, mám velkou radost, že se nám pozitivní signály z testů potvrdily také v závodě," říká šéf týmu Mattia Binotto spokojeně.
Jenže propast vůči elitním stájím je v případě Ferrari stále ohromná a v Maranellu to dobře vědí. Z tohoto důvodu jsou jejich letošní cíle skromné - spokojenost by panovala s tím, kdyby červený overal stanul alespoň jednou na nejvyšším stupínku. Prioritu už nyní dostává rok 2022, který přinese revoluční pravidla.
„Naše manko na špičku je pořád obrovské. Je jasné, že se bude lišit okruh od okruhu, ale je potřeba si říct, že letošní vůz už teď nemá vývojovou prioritu. Nebudeme ho příliš vylepšovat, protože se soustředíme na projekt 2022," dodává Binotto.
Právě to se může ukázat jako velký trumf, neboť to vypadá, že Red Bull s Mercedesem budou muset bojovat na dvou frontách, odepsat letošní auto by se totiž rovnalo zahození šance na mistrovský titul. Nalezne Ferrari příští rok svou dřívější slávu?
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.