Jako za starých časů, řeklo by se. Letošní šampionát Formule 1 totiž dost možná nabídne těsnou bitvu mezi McLarenem a Ferrari, což naznačil už první závod v Bahrajnu. Lando Norris se na takovou konfrontaci těší.
McLaren je na vzestupu. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů třetí a stejný výsledek by ráda zopakovala i letos. Red Bull a Mercedes jsou totiž objektivně řečeno stále ještě mimo dosah, takže bronzový stupínek by byl pro partu kolem Andrease Seidla maximem možného.
Závod v Bahrajnu ukázal, že McLaren na třetí příčku rozhodně má. Lando Norris si celkem bez problémů hlídal čtvrtou pozici a čekal na zaváhání tří soupeřů, kteří byli v pořadí před ním, naopak si hlídal bezpečný odstup od Leclerca, jenž byl většinu závodu pátý.
„Je to dobré, ze čtvrtého místa mám radost. Musím se přiznat, že během závodu jsem pokukoval i po pódiu, ale na to jsme neměli rychlost a nechtěl bych se na něj dostat tak, že někomu selže technika. Celkově si však myslím, že špičce jsme se trochu přiblížili. Další důležitá věc je pro mě ta, že jsem si dokázal hlídal relativně bezpečný náskok na auta za námi."
I přesto Norris ví, že bitva o třetí místo v Poháru konstruktérů bude mimořádně ostrá. Minimálně Ferrari a AlphaTauri si na bronzovou pozici totiž také myslí. „Těžko říct, jestli jsme třetí nejrychlejší. Rychlost Alpha Tauri jsme zatím nepoznali a Ferrari je také blízko. Musíme zapracovat hlavně na kvalifikacích, v závodním režimu je naše auto lepší. Osobně věřím, že na některých tratích bychom mohli být blízko Red Bullu s Mercedesem," prorokuje Norris.
„Stejně tak dobře víme, jak rychlé umí být Ferrari. Loni byl Charles v kvalifikaci mnohdy lepší, ale v závodech se trápil. Myslím, že letos se o svoje pneumatiky starají líp a možná přijdou tratě, kde budou rychlejší než my. Na naši vzájemnou bitvu se moc těším, bude to těsné,"
To Daniel Ricciardo už tolik důvodů k úsměvu neměl. Australan doplatil na to, že jej hned po startu trefil Pierre Gasly, čímž Ricciardovi poškodil podlahu. Ta následně ztratila „mnoho" přítlaku, jak po závodě potvrdil sám McLaren.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.