Jako za starých časů, řeklo by se. Letošní šampionát Formule 1 totiž dost možná nabídne těsnou bitvu mezi McLarenem a Ferrari, což naznačil už první závod v Bahrajnu. Lando Norris se na takovou konfrontaci těší.
McLaren je na vzestupu. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů třetí a stejný výsledek by ráda zopakovala i letos. Red Bull a Mercedes jsou totiž objektivně řečeno stále ještě mimo dosah, takže bronzový stupínek by byl pro partu kolem Andrease Seidla maximem možného.
Závod v Bahrajnu ukázal, že McLaren na třetí příčku rozhodně má. Lando Norris si celkem bez problémů hlídal čtvrtou pozici a čekal na zaváhání tří soupeřů, kteří byli v pořadí před ním, naopak si hlídal bezpečný odstup od Leclerca, jenž byl většinu závodu pátý.
„Je to dobré, ze čtvrtého místa mám radost. Musím se přiznat, že během závodu jsem pokukoval i po pódiu, ale na to jsme neměli rychlost a nechtěl bych se na něj dostat tak, že někomu selže technika. Celkově si však myslím, že špičce jsme se trochu přiblížili. Další důležitá věc je pro mě ta, že jsem si dokázal hlídal relativně bezpečný náskok na auta za námi."
I přesto Norris ví, že bitva o třetí místo v Poháru konstruktérů bude mimořádně ostrá. Minimálně Ferrari a AlphaTauri si na bronzovou pozici totiž také myslí. „Těžko říct, jestli jsme třetí nejrychlejší. Rychlost Alpha Tauri jsme zatím nepoznali a Ferrari je také blízko. Musíme zapracovat hlavně na kvalifikacích, v závodním režimu je naše auto lepší. Osobně věřím, že na některých tratích bychom mohli být blízko Red Bullu s Mercedesem," prorokuje Norris.
„Stejně tak dobře víme, jak rychlé umí být Ferrari. Loni byl Charles v kvalifikaci mnohdy lepší, ale v závodech se trápil. Myslím, že letos se o svoje pneumatiky starají líp a možná přijdou tratě, kde budou rychlejší než my. Na naši vzájemnou bitvu se moc těším, bude to těsné,"
To Daniel Ricciardo už tolik důvodů k úsměvu neměl. Australan doplatil na to, že jej hned po startu trefil Pierre Gasly, čímž Ricciardovi poškodil podlahu. Ta následně ztratila „mnoho" přítlaku, jak po závodě potvrdil sám McLaren.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.