Jako za starých časů, řeklo by se. Letošní šampionát Formule 1 totiž dost možná nabídne těsnou bitvu mezi McLarenem a Ferrari, což naznačil už první závod v Bahrajnu. Lando Norris se na takovou konfrontaci těší.
McLaren je na vzestupu. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů třetí a stejný výsledek by ráda zopakovala i letos. Red Bull a Mercedes jsou totiž objektivně řečeno stále ještě mimo dosah, takže bronzový stupínek by byl pro partu kolem Andrease Seidla maximem možného.
Závod v Bahrajnu ukázal, že McLaren na třetí příčku rozhodně má. Lando Norris si celkem bez problémů hlídal čtvrtou pozici a čekal na zaváhání tří soupeřů, kteří byli v pořadí před ním, naopak si hlídal bezpečný odstup od Leclerca, jenž byl většinu závodu pátý.
„Je to dobré, ze čtvrtého místa mám radost. Musím se přiznat, že během závodu jsem pokukoval i po pódiu, ale na to jsme neměli rychlost a nechtěl bych se na něj dostat tak, že někomu selže technika. Celkově si však myslím, že špičce jsme se trochu přiblížili. Další důležitá věc je pro mě ta, že jsem si dokázal hlídal relativně bezpečný náskok na auta za námi."
I přesto Norris ví, že bitva o třetí místo v Poháru konstruktérů bude mimořádně ostrá. Minimálně Ferrari a AlphaTauri si na bronzovou pozici totiž také myslí. „Těžko říct, jestli jsme třetí nejrychlejší. Rychlost Alpha Tauri jsme zatím nepoznali a Ferrari je také blízko. Musíme zapracovat hlavně na kvalifikacích, v závodním režimu je naše auto lepší. Osobně věřím, že na některých tratích bychom mohli být blízko Red Bullu s Mercedesem," prorokuje Norris.
„Stejně tak dobře víme, jak rychlé umí být Ferrari. Loni byl Charles v kvalifikaci mnohdy lepší, ale v závodech se trápil. Myslím, že letos se o svoje pneumatiky starají líp a možná přijdou tratě, kde budou rychlejší než my. Na naši vzájemnou bitvu se moc těším, bude to těsné,"
To Daniel Ricciardo už tolik důvodů k úsměvu neměl. Australan doplatil na to, že jej hned po startu trefil Pierre Gasly, čímž Ricciardovi poškodil podlahu. Ta následně ztratila „mnoho" přítlaku, jak po závodě potvrdil sám McLaren.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.