Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner zhodnotil pokrok, který Ferrari během zimy udělalo se svou pohonnou jednotkou. A podle něj nejde o žádný obrovský posun vpřed.
Podle některých odhadů by nový motor Ferrari mohl být o 40 koní výkonnější než ten loňský, který byl nejslabší v závodním poli. Scuderia oznámila, že s novou verzí došlo k významnému posunu a stažení manka na nejsilnější.
I když je pokrok podle některých pilotů cítit, tak podle Steinera nejde o žádný zázrak: "Nemůžu říct, že by šlo o velký krok vpřed. Ukázal bych tak Ferrari, že jsem spokojený s tím, co nám dávají, a to nemůžu udělat," usmívá se šéf Haasu.
"V motorsportu to nikdy nestačí. Pokud byste řekli, že ano, pak by něco bylo špatně. Podle mě jde o střední pokrok. Motor je lepší, než byl minulý rok," pokračuje ve svém hodnocení Steiner, pod nímž letos místo Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena jezdí dva nováčci: Nikita Mazepin a Mick Schumacher.
Posun Ferrari bude podle něj pochopitelně záležet také na pokroku konkurence: "Nevíme, co dělali ostatní výrobci motorů, zkrátka ta čísla nemáme. Nemám ani čísla Ferrari. Ferrari ale důvěřuji, když mi tvrdí, že motor vylepšili."
Steiner loni několikrát zkritizoval výkonnost pohonné jednotky Ferrari, proto někteří usuzovali, že by Haas mohl změnit svého dodavatele. "Neskrýval jsem to, ne. A taky jsem to říkal Mattiovi [Binottovi] v soukromým rozhovorech. Je příjemné vidět, že opravdu nějaký pokrok udělali."
Nižší než proklamované zisky pro F1news.cz potvrzují také inženýři zákaznické Alfy Romeo. Také Carlos Sainz z továrního Ferrari sice nepopírá vyšší výkon, ani podle něj však nebude stačit na to, aby kralovali na rovinkách jako před 2 roky: "Nebudu vám lhát - nemyslím si, že na rovinkách budeme nejrychlejší.. Jsem si nicméně jistý tím, že ostatní také získali výkon - například Honda a Mercedes."
Je otázkou, nakolik více koní pomůže Haasu, který loňské auto už nevyvíjel - dokonce nečerpal žádné povolené žetony. Do testů minulý týden nastoupil pouze s několika drobnými úpravami - většinou šlo o povinnosti typů výřezu v zadní rozích podlahy, změny bočnicových panelů či zkrácení vertikálních prvků v difuzoru. Americká stáj se netají tím, že letos své zdroje bude už raději věnovat vozu pro přelomovou sezónu 2022.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.