Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner zhodnotil pokrok, který Ferrari během zimy udělalo se svou pohonnou jednotkou. A podle něj nejde o žádný obrovský posun vpřed.
Podle některých odhadů by nový motor Ferrari mohl být o 40 koní výkonnější než ten loňský, který byl nejslabší v závodním poli. Scuderia oznámila, že s novou verzí došlo k významnému posunu a stažení manka na nejsilnější.
I když je pokrok podle některých pilotů cítit, tak podle Steinera nejde o žádný zázrak: "Nemůžu říct, že by šlo o velký krok vpřed. Ukázal bych tak Ferrari, že jsem spokojený s tím, co nám dávají, a to nemůžu udělat," usmívá se šéf Haasu.
"V motorsportu to nikdy nestačí. Pokud byste řekli, že ano, pak by něco bylo špatně. Podle mě jde o střední pokrok. Motor je lepší, než byl minulý rok," pokračuje ve svém hodnocení Steiner, pod nímž letos místo Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena jezdí dva nováčci: Nikita Mazepin a Mick Schumacher.
Posun Ferrari bude podle něj pochopitelně záležet také na pokroku konkurence: "Nevíme, co dělali ostatní výrobci motorů, zkrátka ta čísla nemáme. Nemám ani čísla Ferrari. Ferrari ale důvěřuji, když mi tvrdí, že motor vylepšili."
Steiner loni několikrát zkritizoval výkonnost pohonné jednotky Ferrari, proto někteří usuzovali, že by Haas mohl změnit svého dodavatele. "Neskrýval jsem to, ne. A taky jsem to říkal Mattiovi [Binottovi] v soukromým rozhovorech. Je příjemné vidět, že opravdu nějaký pokrok udělali."
Nižší než proklamované zisky pro F1news.cz potvrzují také inženýři zákaznické Alfy Romeo. Také Carlos Sainz z továrního Ferrari sice nepopírá vyšší výkon, ani podle něj však nebude stačit na to, aby kralovali na rovinkách jako před 2 roky: "Nebudu vám lhát - nemyslím si, že na rovinkách budeme nejrychlejší.. Jsem si nicméně jistý tím, že ostatní také získali výkon - například Honda a Mercedes."
Je otázkou, nakolik více koní pomůže Haasu, který loňské auto už nevyvíjel - dokonce nečerpal žádné povolené žetony. Do testů minulý týden nastoupil pouze s několika drobnými úpravami - většinou šlo o povinnosti typů výřezu v zadní rozích podlahy, změny bočnicových panelů či zkrácení vertikálních prvků v difuzoru. Americká stáj se netají tím, že letos své zdroje bude už raději věnovat vozu pro přelomovou sezónu 2022.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.