Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner zhodnotil pokrok, který Ferrari během zimy udělalo se svou pohonnou jednotkou. A podle něj nejde o žádný obrovský posun vpřed.
Podle některých odhadů by nový motor Ferrari mohl být o 40 koní výkonnější než ten loňský, který byl nejslabší v závodním poli. Scuderia oznámila, že s novou verzí došlo k významnému posunu a stažení manka na nejsilnější.
I když je pokrok podle některých pilotů cítit, tak podle Steinera nejde o žádný zázrak: "Nemůžu říct, že by šlo o velký krok vpřed. Ukázal bych tak Ferrari, že jsem spokojený s tím, co nám dávají, a to nemůžu udělat," usmívá se šéf Haasu.
"V motorsportu to nikdy nestačí. Pokud byste řekli, že ano, pak by něco bylo špatně. Podle mě jde o střední pokrok. Motor je lepší, než byl minulý rok," pokračuje ve svém hodnocení Steiner, pod nímž letos místo Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena jezdí dva nováčci: Nikita Mazepin a Mick Schumacher.
Posun Ferrari bude podle něj pochopitelně záležet také na pokroku konkurence: "Nevíme, co dělali ostatní výrobci motorů, zkrátka ta čísla nemáme. Nemám ani čísla Ferrari. Ferrari ale důvěřuji, když mi tvrdí, že motor vylepšili."
Steiner loni několikrát zkritizoval výkonnost pohonné jednotky Ferrari, proto někteří usuzovali, že by Haas mohl změnit svého dodavatele. "Neskrýval jsem to, ne. A taky jsem to říkal Mattiovi [Binottovi] v soukromým rozhovorech. Je příjemné vidět, že opravdu nějaký pokrok udělali."
Nižší než proklamované zisky pro F1news.cz potvrzují také inženýři zákaznické Alfy Romeo. Také Carlos Sainz z továrního Ferrari sice nepopírá vyšší výkon, ani podle něj však nebude stačit na to, aby kralovali na rovinkách jako před 2 roky: "Nebudu vám lhát - nemyslím si, že na rovinkách budeme nejrychlejší.. Jsem si nicméně jistý tím, že ostatní také získali výkon - například Honda a Mercedes."
Je otázkou, nakolik více koní pomůže Haasu, který loňské auto už nevyvíjel - dokonce nečerpal žádné povolené žetony. Do testů minulý týden nastoupil pouze s několika drobnými úpravami - většinou šlo o povinnosti typů výřezu v zadní rozích podlahy, změny bočnicových panelů či zkrácení vertikálních prvků v difuzoru. Americká stáj se netají tím, že letos své zdroje bude už raději věnovat vozu pro přelomovou sezónu 2022.
Lewis Hamilton se po těžkém adaptačním období ve Ferrari postupně zlepšuje a zkracuje rozdíl vůči Charlesi Leclercovi. Jeho cílem ale není jen porazit týmového kolegu, ale vyhrávat závody. Tifosi ho nadále podporují.
Adrian Newey přirovnal pravidla pro sezonu 2026 k technické revoluci z roku 2022. Podle něj nabízejí víc prostoru pro inovace, než se původně zdálo.
Charles Leclerc je spokojený se směrem nastavení SF-25, který odpovídá jeho stylu, ale stále hledá úpravy pro lepší zvládnutí chování letošního monopostu.
Šéf Williamsu James Vowles vyjádřil otevřenou podporu možné kandidatuře Carlose Sainze staršího na post prezidenta FIA.
McLaren s monopostem MCL39 si získává pozornost výjimečně šetrným zacházením s pneumatikami, obzvlášť v průběhu závodů, což naplno potvrdil i výkon v Miami. Za tímto náskokem může stát chytrý systém chlazení brzd.
Před 75 lety odstartoval na trati v Silverstone první závod mistrovství světa Formule 1, který se stal symbolem poválečné obnovy a začátkem nové éry motorsportu. Alfa Romeo tehdy ovládla stupně vítězů a zrodil se fenomén, který dodnes fascinuje miliony fanoušků po celém světě.
Toto Wolff je přesvědčen, že Lewis Hamilton neztratil své schopnosti, i když se zatím ve Ferrari trápí.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari provází zatím rozpačitý začátek, jelikož vůz týmu neodpovídá jeho jezdeckému stylu. Podle analytika Jolyona Palmera spočívá problém v samotném konceptu monopostu, nikoliv ve strategii nebo týmu.
Formule 1 zveřejnila finální trailer k chystanému filmu s Bradem Pittem v hlavní roli, který se odehrává v prostředí špičkového motorsportu a sleduje návrat bývalého pilota do závodního světa. Snímek slibuje napětí, rivalitu i autentické záběry ze skutečných F1 okruhů.
Šéf Williamsu James Vowles věří, že Formule 1 je blízko příchodu nové americké hvězdy. Podle něj mají Spojené státy čím dál větší vliv na sport jak komerčně, tak z pohledu jezdeckého talentu.
Martin Brundle se zaměřil na to, jak Max Verstappen závodí proti Landu Norrisovi a Oscaru Piastrim. Podle něj je v těchto duelech patrný vzájemný respekt i promyšlenější strategie než vůči jiným soupeřům.
Christian Horner se domnívá, že nové motorové regule pro příští sezónu přinesou Mercedesu výrazné výzvy, a podobný pohled sdílí i řada dalších v paddocku. Jeho názor podpořil i Ford, který očekává, že změny zásadně ovlivní výkonnost týmů.