Šéf závodní stáje Haas Günther Steiner zhodnotil pokrok, který Ferrari během zimy udělalo se svou pohonnou jednotkou. A podle něj nejde o žádný obrovský posun vpřed.
Podle některých odhadů by nový motor Ferrari mohl být o 40 koní výkonnější než ten loňský, který byl nejslabší v závodním poli. Scuderia oznámila, že s novou verzí došlo k významnému posunu a stažení manka na nejsilnější.
I když je pokrok podle některých pilotů cítit, tak podle Steinera nejde o žádný zázrak: "Nemůžu říct, že by šlo o velký krok vpřed. Ukázal bych tak Ferrari, že jsem spokojený s tím, co nám dávají, a to nemůžu udělat," usmívá se šéf Haasu.
"V motorsportu to nikdy nestačí. Pokud byste řekli, že ano, pak by něco bylo špatně. Podle mě jde o střední pokrok. Motor je lepší, než byl minulý rok," pokračuje ve svém hodnocení Steiner, pod nímž letos místo Romaina Grosjeana a Kevina Magnussena jezdí dva nováčci: Nikita Mazepin a Mick Schumacher.
Posun Ferrari bude podle něj pochopitelně záležet také na pokroku konkurence: "Nevíme, co dělali ostatní výrobci motorů, zkrátka ta čísla nemáme. Nemám ani čísla Ferrari. Ferrari ale důvěřuji, když mi tvrdí, že motor vylepšili."
Steiner loni několikrát zkritizoval výkonnost pohonné jednotky Ferrari, proto někteří usuzovali, že by Haas mohl změnit svého dodavatele. "Neskrýval jsem to, ne. A taky jsem to říkal Mattiovi [Binottovi] v soukromým rozhovorech. Je příjemné vidět, že opravdu nějaký pokrok udělali."
Nižší než proklamované zisky pro F1news.cz potvrzují také inženýři zákaznické Alfy Romeo. Také Carlos Sainz z továrního Ferrari sice nepopírá vyšší výkon, ani podle něj však nebude stačit na to, aby kralovali na rovinkách jako před 2 roky: "Nebudu vám lhát - nemyslím si, že na rovinkách budeme nejrychlejší.. Jsem si nicméně jistý tím, že ostatní také získali výkon - například Honda a Mercedes."
Je otázkou, nakolik více koní pomůže Haasu, který loňské auto už nevyvíjel - dokonce nečerpal žádné povolené žetony. Do testů minulý týden nastoupil pouze s několika drobnými úpravami - většinou šlo o povinnosti typů výřezu v zadní rozích podlahy, změny bočnicových panelů či zkrácení vertikálních prvků v difuzoru. Americká stáj se netají tím, že letos své zdroje bude už raději věnovat vozu pro přelomovou sezónu 2022.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.