Šéf Scuderie Mattia Binotto je po předsezónních testech v Bahrajnu spokojený. Loňskou slabinu v podobě nízkého výkonu a rychlostí na rovinkách podle něj vyřešili, k tomu se přidalo také vylepšení aerodynamiky.
Loni stáj z Maranella prožila svou nejhorší sezónu ve Formuli 1 kvůli slabé pohonné jednotce. Na rovinkách se konkurenci nedokázala vyrovnat a mezi konstruktéry obsadila až šestou příčku.
Během zimy tvrdě pracovala na nápravě svých problémů, přepracovala motor i aerodynamiku a během uplynulých testů si ověřila, že kráčí správným směrem a data z dynamometru nelhala.
"Víme, jak motor fungoval na testovací stolici, ale když jej usadíte do vozu, tak můžete na trati sledovat rychlost, a popřípadě relativní rychlost ve srovnání s ostatními," komentuje 51letý Švýcar zlepšení jejich pohonné jednotky.
"Když jsme zde v Bahrajnu byli loni závodit, tak jsme v kvalifikaci byli na rovinkách velmi pomalí. Nedostali jsme se ani do Q3 a od pole-position jsme byli hodně vzdálení. Když se teď podívám na data, alespoň na rychlost na rovinkách, tak ta je v pořádku. Už to tam nevypadá na takovou nevýhodu, jak tomu bylo loni," hodnotí šéf Ferrari.
"Víme, že to není jen o výkonu, jde také o odpor vozu, jak jsme často říkali loni. Řekněme, že oba přispěli ke zlepšení naší rychlosti na rovinkách. Dnes cítíme, že už není naší slabinou," pokračuje sebevědomě Binotto, jenž letos chce bojovat o vítězství ve velkých cenách.
"Pozitivní příznaky" si povšiml Charles Leclerc i Kimi Räikkönen ze zákaznické Alfy Romeo. Ferrari se v aerodynamice zaměřilo zejména na zadní část a podle Binotta data z okruhu dobře korelují s jejich simulacemi.
"Snažili jsme se co nejlépe vyvinout záď auta. Myslím, že pro nás bylo ještě důležitější porozumět korelaci s aerodynamickým tunelem a simulacemi, šlo tedy o získání dat a srovnání. S korelací jsme hodně spokojení, což znamená, že máme dobré základy alespoň pro příští simulace a další vývoj. Korelace je v těchto dnech klíčovým faktorem. Zatím to tedy vypadá velmi dobře," uzavírá Binotto.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.