Šéf Scuderie Mattia Binotto je po předsezónních testech v Bahrajnu spokojený. Loňskou slabinu v podobě nízkého výkonu a rychlostí na rovinkách podle něj vyřešili, k tomu se přidalo také vylepšení aerodynamiky.
Loni stáj z Maranella prožila svou nejhorší sezónu ve Formuli 1 kvůli slabé pohonné jednotce. Na rovinkách se konkurenci nedokázala vyrovnat a mezi konstruktéry obsadila až šestou příčku.
Během zimy tvrdě pracovala na nápravě svých problémů, přepracovala motor i aerodynamiku a během uplynulých testů si ověřila, že kráčí správným směrem a data z dynamometru nelhala.
"Víme, jak motor fungoval na testovací stolici, ale když jej usadíte do vozu, tak můžete na trati sledovat rychlost, a popřípadě relativní rychlost ve srovnání s ostatními," komentuje 51letý Švýcar zlepšení jejich pohonné jednotky.
"Když jsme zde v Bahrajnu byli loni závodit, tak jsme v kvalifikaci byli na rovinkách velmi pomalí. Nedostali jsme se ani do Q3 a od pole-position jsme byli hodně vzdálení. Když se teď podívám na data, alespoň na rychlost na rovinkách, tak ta je v pořádku. Už to tam nevypadá na takovou nevýhodu, jak tomu bylo loni," hodnotí šéf Ferrari.
"Víme, že to není jen o výkonu, jde také o odpor vozu, jak jsme často říkali loni. Řekněme, že oba přispěli ke zlepšení naší rychlosti na rovinkách. Dnes cítíme, že už není naší slabinou," pokračuje sebevědomě Binotto, jenž letos chce bojovat o vítězství ve velkých cenách.
"Pozitivní příznaky" si povšiml Charles Leclerc i Kimi Räikkönen ze zákaznické Alfy Romeo. Ferrari se v aerodynamice zaměřilo zejména na zadní část a podle Binotta data z okruhu dobře korelují s jejich simulacemi.
"Snažili jsme se co nejlépe vyvinout záď auta. Myslím, že pro nás bylo ještě důležitější porozumět korelaci s aerodynamickým tunelem a simulacemi, šlo tedy o získání dat a srovnání. S korelací jsme hodně spokojení, což znamená, že máme dobré základy alespoň pro příští simulace a další vývoj. Korelace je v těchto dnech klíčovým faktorem. Zatím to tedy vypadá velmi dobře," uzavírá Binotto.
Laurent Mekies přiznal, že tým udělal chybu ve strategii výjezdů na trať a zdůraznil, že Yuki Tsunoda si zaslouží omluvu.
Lewis Hamilton působil zklamaně poté, co sprintová kvalifikace na Velkou cenu USA znovu odhalila přetrvávající potíže týmu Ferrari.
Sprintová kvalifikace v Austinu nabídla dramatické momenty na čele startovního roštu. Max Verstappen předvedl silný výkon, který přinesl napínavý souboj s piloty McLarenu.
V prvním tréninku v Austinu ukázal Lando Norris svou rychlost, když překonal Nich Hülkenberga a Oscara Piastriho. Charles Leclerc v technických problémech.
Lewis Hamilton reaguje na spekulace o možném přesunu Christiana Hornera do Ferrari.
Charles Leclerc prožívá s Ferrari další náročnou sezonu a kolem jeho budoucnosti v týmu začaly narůstat spekulace. Před víkendem ve Spojených státech podal vyjádření.
Zak Brown ostře reagoval na spekulace a označil je za „naprosto směšné“, když někdo naznačil, že by nechtěl Oscara Piastriho v McLarenu v roce 2023.
Oscar Piastri se vyjádřil k reakci médií a fanoušků po incidentu s Landem Norrisem v Singapuru a komentoval spekulace o preferencích McLarenu.
Mercedes potvrdil, že i pro sezónu 2026 zůstanou v týmu George Russell a Kimi Antonelli, přičemž Russell zároveň poskytl bližší informace o podmínkách své nové smlouvy.
Max Verstappen se vyjádřil k aktuální debatě kolem interního přístupu McLarenu a naznačil, že tým si současnou situaci do jisté míry způsobil sám.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.