Šéf Scuderie Mattia Binotto je po předsezónních testech v Bahrajnu spokojený. Loňskou slabinu v podobě nízkého výkonu a rychlostí na rovinkách podle něj vyřešili, k tomu se přidalo také vylepšení aerodynamiky.
Loni stáj z Maranella prožila svou nejhorší sezónu ve Formuli 1 kvůli slabé pohonné jednotce. Na rovinkách se konkurenci nedokázala vyrovnat a mezi konstruktéry obsadila až šestou příčku.
Během zimy tvrdě pracovala na nápravě svých problémů, přepracovala motor i aerodynamiku a během uplynulých testů si ověřila, že kráčí správným směrem a data z dynamometru nelhala.
"Víme, jak motor fungoval na testovací stolici, ale když jej usadíte do vozu, tak můžete na trati sledovat rychlost, a popřípadě relativní rychlost ve srovnání s ostatními," komentuje 51letý Švýcar zlepšení jejich pohonné jednotky.
"Když jsme zde v Bahrajnu byli loni závodit, tak jsme v kvalifikaci byli na rovinkách velmi pomalí. Nedostali jsme se ani do Q3 a od pole-position jsme byli hodně vzdálení. Když se teď podívám na data, alespoň na rychlost na rovinkách, tak ta je v pořádku. Už to tam nevypadá na takovou nevýhodu, jak tomu bylo loni," hodnotí šéf Ferrari.
"Víme, že to není jen o výkonu, jde také o odpor vozu, jak jsme často říkali loni. Řekněme, že oba přispěli ke zlepšení naší rychlosti na rovinkách. Dnes cítíme, že už není naší slabinou," pokračuje sebevědomě Binotto, jenž letos chce bojovat o vítězství ve velkých cenách.
"Pozitivní příznaky" si povšiml Charles Leclerc i Kimi Räikkönen ze zákaznické Alfy Romeo. Ferrari se v aerodynamice zaměřilo zejména na zadní část a podle Binotta data z okruhu dobře korelují s jejich simulacemi.
"Snažili jsme se co nejlépe vyvinout záď auta. Myslím, že pro nás bylo ještě důležitější porozumět korelaci s aerodynamickým tunelem a simulacemi, šlo tedy o získání dat a srovnání. S korelací jsme hodně spokojení, což znamená, že máme dobré základy alespoň pro příští simulace a další vývoj. Korelace je v těchto dnech klíčovým faktorem. Zatím to tedy vypadá velmi dobře," uzavírá Binotto.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.