Šéf F1 závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer hodnotí konkurenceschopnost svých soupeřů a jejich naděje na lepší umístění v sezóně 2021. Nesoustředí se přitom pouze na ty, kteří skončili před nimi, ale i na ty, kteří se loni umístili hůře.
Stáj sídlící v Silverstone loni skončila čtvrtá za McLarenem, k čemuž přispěla i penalizace (odečet 15 bodů) za nelegální kopírování. Po přejmenování z loňského Racing Point na Aston Martin mnozí díky úzké spolupráci s Mercedesem očekávají, že si v šampionátu konstruktérů v nadcházející sezóně ještě polepší.
Její šéf Szafnauer si ale uvědomuje, že to vzhledem k síle soupeřů a jejich touze po zlepšování se nebude zdaleka snadné: "Myslím, že by to od nás bylo hloupé nestarat se o ty za námi a zaměřovat se pouze na ty před námi. Musíme odvést dobrou práci."
"Střed pole bude opět konkurenceschopnější, stává se to v něm mnohem náročnější. Nedokážu si představit, že by Ferrari mělo být věčně šesté. V tomto i v dalších letech to bude fakt těžké je porazit," pokračuje šéf Aston Martinu.
"McLaren nás loni porazil v boji o třetí místo. Renault [nyní Alpine] mají za sebou sílu automobilky. S příchozím Alonsem to nebude snadné, je dvojnásobným šampionem. Takže to pro nás bude velmi, velmi obtížné skončit na špici toho středu pole. Nebude to lehké," uvědomuje si 56letý rodák z rumunského Semlacu.
"Zároveň si chceme hledět kluků, kteří skončili před námi, a přiblížit se Mercedesu s Red Bullem. Chceme jim šlapat na paty. Máme tedy velký úkol, na výzvu jsme však připraveni a budeme tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli," dodává Szafnauer.
Aston Martin si již své nové auto AMR21 poháněné Mercedesem vyzkoušel v rámci filmovacího dne na okruhu u své továrny v Silverstone, tento pátek se může těšit na pořádné testování. V Bahrajnu totiž začíná společné testování týmů Formule 1, závodní sezóna vypukne 28. března.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.