Šéf F1 závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer hodnotí konkurenceschopnost svých soupeřů a jejich naděje na lepší umístění v sezóně 2021. Nesoustředí se přitom pouze na ty, kteří skončili před nimi, ale i na ty, kteří se loni umístili hůře.
Stáj sídlící v Silverstone loni skončila čtvrtá za McLarenem, k čemuž přispěla i penalizace (odečet 15 bodů) za nelegální kopírování. Po přejmenování z loňského Racing Point na Aston Martin mnozí díky úzké spolupráci s Mercedesem očekávají, že si v šampionátu konstruktérů v nadcházející sezóně ještě polepší.
Její šéf Szafnauer si ale uvědomuje, že to vzhledem k síle soupeřů a jejich touze po zlepšování se nebude zdaleka snadné: "Myslím, že by to od nás bylo hloupé nestarat se o ty za námi a zaměřovat se pouze na ty před námi. Musíme odvést dobrou práci."
"Střed pole bude opět konkurenceschopnější, stává se to v něm mnohem náročnější. Nedokážu si představit, že by Ferrari mělo být věčně šesté. V tomto i v dalších letech to bude fakt těžké je porazit," pokračuje šéf Aston Martinu.
"McLaren nás loni porazil v boji o třetí místo. Renault [nyní Alpine] mají za sebou sílu automobilky. S příchozím Alonsem to nebude snadné, je dvojnásobným šampionem. Takže to pro nás bude velmi, velmi obtížné skončit na špici toho středu pole. Nebude to lehké," uvědomuje si 56letý rodák z rumunského Semlacu.
"Zároveň si chceme hledět kluků, kteří skončili před námi, a přiblížit se Mercedesu s Red Bullem. Chceme jim šlapat na paty. Máme tedy velký úkol, na výzvu jsme však připraveni a budeme tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli," dodává Szafnauer.
Aston Martin si již své nové auto AMR21 poháněné Mercedesem vyzkoušel v rámci filmovacího dne na okruhu u své továrny v Silverstone, tento pátek se může těšit na pořádné testování. V Bahrajnu totiž začíná společné testování týmů Formule 1, závodní sezóna vypukne 28. března.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.
Max Verstappen si na Velké ceně Kataru připsal klíčové vítězství, kterým souboj o titul protáhl do posledního závodu sezony. Za ním projel cílem Oscar Piastri a třetí Carlos Sainz.