Šéf F1 závodního týmu Aston Martin Otmar Szafnauer hodnotí konkurenceschopnost svých soupeřů a jejich naděje na lepší umístění v sezóně 2021. Nesoustředí se přitom pouze na ty, kteří skončili před nimi, ale i na ty, kteří se loni umístili hůře.
Stáj sídlící v Silverstone loni skončila čtvrtá za McLarenem, k čemuž přispěla i penalizace (odečet 15 bodů) za nelegální kopírování. Po přejmenování z loňského Racing Point na Aston Martin mnozí díky úzké spolupráci s Mercedesem očekávají, že si v šampionátu konstruktérů v nadcházející sezóně ještě polepší.
Její šéf Szafnauer si ale uvědomuje, že to vzhledem k síle soupeřů a jejich touze po zlepšování se nebude zdaleka snadné: "Myslím, že by to od nás bylo hloupé nestarat se o ty za námi a zaměřovat se pouze na ty před námi. Musíme odvést dobrou práci."
"Střed pole bude opět konkurenceschopnější, stává se to v něm mnohem náročnější. Nedokážu si představit, že by Ferrari mělo být věčně šesté. V tomto i v dalších letech to bude fakt těžké je porazit," pokračuje šéf Aston Martinu.
"McLaren nás loni porazil v boji o třetí místo. Renault [nyní Alpine] mají za sebou sílu automobilky. S příchozím Alonsem to nebude snadné, je dvojnásobným šampionem. Takže to pro nás bude velmi, velmi obtížné skončit na špici toho středu pole. Nebude to lehké," uvědomuje si 56letý rodák z rumunského Semlacu.
"Zároveň si chceme hledět kluků, kteří skončili před námi, a přiblížit se Mercedesu s Red Bullem. Chceme jim šlapat na paty. Máme tedy velký úkol, na výzvu jsme však připraveni a budeme tvrdě pracovat, abychom toho dosáhli," dodává Szafnauer.
Aston Martin si již své nové auto AMR21 poháněné Mercedesem vyzkoušel v rámci filmovacího dne na okruhu u své továrny v Silverstone, tento pátek se může těšit na pořádné testování. V Bahrajnu totiž začíná společné testování týmů Formule 1, závodní sezóna vypukne 28. března.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.