Aston Martin představil svůj zpomalovací vůz (tzv. safety-car), který bude používán během velkých cen. Debut v seriálu Formule 1 jej čeká 28. března v Bahrajnu.
Britská automobilka se vrací do F1 po 60 letech se svými vozy, navíc letos bude poskytovat také zpomalovací a lékařská auta. O tyto služby se bude dělit s Mercedesem, jenž je již dlouho poskytuje.
Oba výrobci v poslední době úzce spolupracují, dohodli se na odkupu akcií i technické kooperaci. Mercedes nedávno zvýšil svůj podíl na 20 % a poskytl Aston Martinu přístup k celé škále svých technologií včetně pohonného ústrojí či elektrické architektury.
"Jsme moc rádi, že můžeme oznámit naše nové partnerství s Aston Martinem a Mercedesem, kteří poskytnou oficiální zpomalovací a lékařské vozy pro šampionát Formule 1. Jde o ikonické automobilové značky a my jsme velmi hrdí na jejich místo v našem neuvěřitelném sportu," vítá výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali.
"Zpomalovací a lékařské vozy jsou pro Formuli 1 obrovsky důležité a vždy jsou k dispozici pro bezpečnost našich pilotů. V minulé sezóně jsme byli svědky heroické rychlosti a odhodlání, jež bylo zapotřebí u posádky zachraňující Romaina Grosjeana z jeho dramatické nehody. A Aston Martin i Mercedes jsou perfektně vybavené pro okamžitou odpověď při zajišťování bezpečností našich jezdců.
Aston Martin poskytne svůj model Vantage zvlášť vyvinutý pro roli safety-caru s výkonem zvýšeným o 24 koní na celkových 528 koní. O to se stará 4litrový V8 motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,5 s, točivý moment dosahuje 685 Nm. Pokud jde o aerodynamiku, přední splitter při rychlosti 200 km/h produkuje přítlak o velikosti 155,6 kg (o 60 kg více než produkční Vantage).
Mercedes, jenž takto v F1 působí už od sezóny 1996, bude okračovat se svým modelem GT R a pro lékaře s modelem C 63 S Estate, oba s inovovaným vzhledem pro letošní rok (nové červené lakování).
Fotografie:Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.