Aston Martin představil svůj zpomalovací vůz (tzv. safety-car), který bude používán během velkých cen. Debut v seriálu Formule 1 jej čeká 28. března v Bahrajnu.
Britská automobilka se vrací do F1 po 60 letech se svými vozy, navíc letos bude poskytovat také zpomalovací a lékařská auta. O tyto služby se bude dělit s Mercedesem, jenž je již dlouho poskytuje.
Oba výrobci v poslední době úzce spolupracují, dohodli se na odkupu akcií i technické kooperaci. Mercedes nedávno zvýšil svůj podíl na 20 % a poskytl Aston Martinu přístup k celé škále svých technologií včetně pohonného ústrojí či elektrické architektury.
"Jsme moc rádi, že můžeme oznámit naše nové partnerství s Aston Martinem a Mercedesem, kteří poskytnou oficiální zpomalovací a lékařské vozy pro šampionát Formule 1. Jde o ikonické automobilové značky a my jsme velmi hrdí na jejich místo v našem neuvěřitelném sportu," vítá výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali.
"Zpomalovací a lékařské vozy jsou pro Formuli 1 obrovsky důležité a vždy jsou k dispozici pro bezpečnost našich pilotů. V minulé sezóně jsme byli svědky heroické rychlosti a odhodlání, jež bylo zapotřebí u posádky zachraňující Romaina Grosjeana z jeho dramatické nehody. A Aston Martin i Mercedes jsou perfektně vybavené pro okamžitou odpověď při zajišťování bezpečností našich jezdců.
Aston Martin poskytne svůj model Vantage zvlášť vyvinutý pro roli safety-caru s výkonem zvýšeným o 24 koní na celkových 528 koní. O to se stará 4litrový V8 motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,5 s, točivý moment dosahuje 685 Nm. Pokud jde o aerodynamiku, přední splitter při rychlosti 200 km/h produkuje přítlak o velikosti 155,6 kg (o 60 kg více než produkční Vantage).
Mercedes, jenž takto v F1 působí už od sezóny 1996, bude okračovat se svým modelem GT R a pro lékaře s modelem C 63 S Estate, oba s inovovaným vzhledem pro letošní rok (nové červené lakování).
Fotografie:Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.