Aston Martin představil svůj zpomalovací vůz (tzv. safety-car), který bude používán během velkých cen. Debut v seriálu Formule 1 jej čeká 28. března v Bahrajnu.
Britská automobilka se vrací do F1 po 60 letech se svými vozy, navíc letos bude poskytovat také zpomalovací a lékařská auta. O tyto služby se bude dělit s Mercedesem, jenž je již dlouho poskytuje.
Oba výrobci v poslední době úzce spolupracují, dohodli se na odkupu akcií i technické kooperaci. Mercedes nedávno zvýšil svůj podíl na 20 % a poskytl Aston Martinu přístup k celé škále svých technologií včetně pohonného ústrojí či elektrické architektury.
"Jsme moc rádi, že můžeme oznámit naše nové partnerství s Aston Martinem a Mercedesem, kteří poskytnou oficiální zpomalovací a lékařské vozy pro šampionát Formule 1. Jde o ikonické automobilové značky a my jsme velmi hrdí na jejich místo v našem neuvěřitelném sportu," vítá výkonný ředitel Formule 1 Stefano Domenicali.
"Zpomalovací a lékařské vozy jsou pro Formuli 1 obrovsky důležité a vždy jsou k dispozici pro bezpečnost našich pilotů. V minulé sezóně jsme byli svědky heroické rychlosti a odhodlání, jež bylo zapotřebí u posádky zachraňující Romaina Grosjeana z jeho dramatické nehody. A Aston Martin i Mercedes jsou perfektně vybavené pro okamžitou odpověď při zajišťování bezpečností našich jezdců.
Aston Martin poskytne svůj model Vantage zvlášť vyvinutý pro roli safety-caru s výkonem zvýšeným o 24 koní na celkových 528 koní. O to se stará 4litrový V8 motor přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,5 s, točivý moment dosahuje 685 Nm. Pokud jde o aerodynamiku, přední splitter při rychlosti 200 km/h produkuje přítlak o velikosti 155,6 kg (o 60 kg více než produkční Vantage).
Mercedes, jenž takto v F1 působí už od sezóny 1996, bude okračovat se svým modelem GT R a pro lékaře s modelem C 63 S Estate, oba s inovovaným vzhledem pro letošní rok (nové červené lakování).
Fotografie:Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.