Americká stáj Haas F1 dnes odhalila nové zbarvení, které použije v letošním ročníku - loňskou černou-bílou střídá kombinace bílé, červené a modré. Jako hlavní sponzor se objevuje společnost Uralkali.
Ta je částečně vlastněná Dimitrijem Mazepinem, otcem nového závodního jezdce týmu, Nikity Mazepina. Jeho týmovým kolegou bude Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa, jenž se dodnes nezotavil ze svého zranění na lyžích.
Haas spolupracující s Ferrari do F1 vstoupil v roce 2016, o dva roky později už vystoupal v poháru konstruktérů na pátou příčku, poté však přišel postupný pokles. Vývoj probíhá u Dallary a loni doplácel i na slabší pohonnou jednotku z Maranella a skončil až jako devátý.
Nyní s novými jezdci doufá, že nepříznivý trend zvrátí a začne znovu stoupat vzhůru. Letos se však vývoji vozu VF-21 po úvodním Velké ceně Bahrajnu již moc nehodlá věnovat, místo toho začne hned pracovat na monopostu pro sezónu 2022, kdy dojde k velké změně technických pravidel.
Letošní auto VF-21 poprvé uvidíme až 12. března na okruhu v Bahrajnu, kde začne třídenní předsezónní testování všech týmů, závodit se tam bude o dva týdny později.
"Moc mě těší, že můžu v F1 přivítat Uralkali jako titulárního partnera Haasu. Těšíme se na reprezentaci jejich značky během sezóny. Pro tým jde o vzrušující období s příchodem Uralkali a jezdců Nikity Mazepina s Mickem Schumacherem," uvádí zakladatel stáje Gene Haas.
"Rozhodně jde o případ, kdy se vše mění, ale doufáme, že se v těchto závodech dostaneme zpět do boje o nějaké body. Prožili jsme několik náročných sezón, soustředíme se však také na širší kontext, zejména na rok 2022 a na implementaci nových pravidel," vysvětluje majitel amerického týmu.
"Není tajemstvím, že VF-21 nebudeme vyvíjet, jelikož naše energie teď budeme soustředit na auto pro rok 2022 v naději, že budeme konkurenceschopnější. Všichni víme, co můžeme v této sezóně v oblasti soutěžení zhruba očekávat, musíme ale zajistit, že využijeme příležitostí, když se objeví," dodává šéf stáje Günther Steiner.
Fotogalerie:Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.