Americká stáj Haas F1 dnes odhalila nové zbarvení, které použije v letošním ročníku - loňskou černou-bílou střídá kombinace bílé, červené a modré. Jako hlavní sponzor se objevuje společnost Uralkali.
Ta je částečně vlastněná Dimitrijem Mazepinem, otcem nového závodního jezdce týmu, Nikity Mazepina. Jeho týmovým kolegou bude Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa, jenž se dodnes nezotavil ze svého zranění na lyžích.
Haas spolupracující s Ferrari do F1 vstoupil v roce 2016, o dva roky později už vystoupal v poháru konstruktérů na pátou příčku, poté však přišel postupný pokles. Vývoj probíhá u Dallary a loni doplácel i na slabší pohonnou jednotku z Maranella a skončil až jako devátý.
Nyní s novými jezdci doufá, že nepříznivý trend zvrátí a začne znovu stoupat vzhůru. Letos se však vývoji vozu VF-21 po úvodním Velké ceně Bahrajnu již moc nehodlá věnovat, místo toho začne hned pracovat na monopostu pro sezónu 2022, kdy dojde k velké změně technických pravidel.
Letošní auto VF-21 poprvé uvidíme až 12. března na okruhu v Bahrajnu, kde začne třídenní předsezónní testování všech týmů, závodit se tam bude o dva týdny později.
"Moc mě těší, že můžu v F1 přivítat Uralkali jako titulárního partnera Haasu. Těšíme se na reprezentaci jejich značky během sezóny. Pro tým jde o vzrušující období s příchodem Uralkali a jezdců Nikity Mazepina s Mickem Schumacherem," uvádí zakladatel stáje Gene Haas.
"Rozhodně jde o případ, kdy se vše mění, ale doufáme, že se v těchto závodech dostaneme zpět do boje o nějaké body. Prožili jsme několik náročných sezón, soustředíme se však také na širší kontext, zejména na rok 2022 a na implementaci nových pravidel," vysvětluje majitel amerického týmu.
"Není tajemstvím, že VF-21 nebudeme vyvíjet, jelikož naše energie teď budeme soustředit na auto pro rok 2022 v naději, že budeme konkurenceschopnější. Všichni víme, co můžeme v této sezóně v oblasti soutěžení zhruba očekávat, musíme ale zajistit, že využijeme příležitostí, když se objeví," dodává šéf stáje Günther Steiner.
Fotogalerie:Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.