Americká stáj Haas F1 dnes odhalila nové zbarvení, které použije v letošním ročníku - loňskou černou-bílou střídá kombinace bílé, červené a modré. Jako hlavní sponzor se objevuje společnost Uralkali.
Ta je částečně vlastněná Dimitrijem Mazepinem, otcem nového závodního jezdce týmu, Nikity Mazepina. Jeho týmovým kolegou bude Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa, jenž se dodnes nezotavil ze svého zranění na lyžích.
Haas spolupracující s Ferrari do F1 vstoupil v roce 2016, o dva roky později už vystoupal v poháru konstruktérů na pátou příčku, poté však přišel postupný pokles. Vývoj probíhá u Dallary a loni doplácel i na slabší pohonnou jednotku z Maranella a skončil až jako devátý.
Nyní s novými jezdci doufá, že nepříznivý trend zvrátí a začne znovu stoupat vzhůru. Letos se však vývoji vozu VF-21 po úvodním Velké ceně Bahrajnu již moc nehodlá věnovat, místo toho začne hned pracovat na monopostu pro sezónu 2022, kdy dojde k velké změně technických pravidel.
Letošní auto VF-21 poprvé uvidíme až 12. března na okruhu v Bahrajnu, kde začne třídenní předsezónní testování všech týmů, závodit se tam bude o dva týdny později.
"Moc mě těší, že můžu v F1 přivítat Uralkali jako titulárního partnera Haasu. Těšíme se na reprezentaci jejich značky během sezóny. Pro tým jde o vzrušující období s příchodem Uralkali a jezdců Nikity Mazepina s Mickem Schumacherem," uvádí zakladatel stáje Gene Haas.
"Rozhodně jde o případ, kdy se vše mění, ale doufáme, že se v těchto závodech dostaneme zpět do boje o nějaké body. Prožili jsme několik náročných sezón, soustředíme se však také na širší kontext, zejména na rok 2022 a na implementaci nových pravidel," vysvětluje majitel amerického týmu.
"Není tajemstvím, že VF-21 nebudeme vyvíjet, jelikož naše energie teď budeme soustředit na auto pro rok 2022 v naději, že budeme konkurenceschopnější. Všichni víme, co můžeme v této sezóně v oblasti soutěžení zhruba očekávat, musíme ale zajistit, že využijeme příležitostí, když se objeví," dodává šéf stáje Günther Steiner.
Fotogalerie:Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.