Sergio Pérez si na nového týmového kolegu Max Verstappen docela věří. K úspěchu mu podle něj mohou pomoci bohaté zkušenosti z Formule 1 a jeho závodní rychlost. Na dráze by přitom chtěl dosahovat lepší výsledky, než bude naznačovat potenciál vozu RB16B.
Tam, kde v minulých sezónách ostatní ztroskotali, by chtěl Pérez uspět: porazit hvězdu Red Bullu Maxe Verstappena a udržet si své místo v týmu. Spoléhá přitom na zkušenosti, které během své kariéry v F1 nabyl – včetně té z McLarenu z roku 2013.
Jak velkou výhodou můžou být v boji proti Maxovi? "Myslím, že docela velkou, mám-li být upřímný. Když se věci v F1 nevyvíjejí dobře, tak na vás tvrdě doléhá tlak. A když máte zkušenosti a dříve jste si tím prošli, tak se zkrátka dokážete soustředit na ty správné věci," vysvětluje Pérez.
"Technicky během své kariéry rozvíjíte také spoustu schopností. Zkrátka si myslím, že jsem ve skvělé fázi. Příležitost přišla ve skvělém okamžiku mé kariéry a ano, bude to fungovat," hýří nový závodní pilot Red Bullu sebevědomím.
Z Verstappena nemá žádné obavy. Jakmile se u Red Bullu dostatečně zabydlí, bude moci plně dokázat to, čeho je schopný: "Věřím ve své schopnosti. Je to zkrátka otázkou času, než se na všechno přijdu. Ale nevím, proč bych se časem a s tím, jak vše, co se týče auta, zvládnu, nemohl dostat na takovou úroveň."
Věří také, že se v zájmu týmu budou o závodních víkendech dobře doplňovat: "Z toho, co jsem viděl, se domnívám, že Max bude velmi silný v kvalifikacích. Bude v nich tedy představovat ohromné měřítko," očekává 31letý pilot.
"Mou silnou stránkou budou vzhledem k závodnímu umění a závodní rychlosti neděle. Myslím, že se to celkem vyrovná, což snad pomůže ždímat z vozu maximum," pokračuje Pérez, jenž letos chce s Red Bullem bojovat o vítězství.
Ke svým cílům dodává: "Překonávat výkonnost auta. Pokud budeme mít dostatečně dobrý vůz na vítězství v šampionátu, pak zajistit, že ho vyhraji. Budeme-li mít auto, jež bude mít na druhé místo, pak se postarat o to, abych vyhrával. Překonávat potenciál vozu."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.