Sergio Pérez si na nového týmového kolegu Max Verstappen docela věří. K úspěchu mu podle něj mohou pomoci bohaté zkušenosti z Formule 1 a jeho závodní rychlost. Na dráze by přitom chtěl dosahovat lepší výsledky, než bude naznačovat potenciál vozu RB16B.
Tam, kde v minulých sezónách ostatní ztroskotali, by chtěl Pérez uspět: porazit hvězdu Red Bullu Maxe Verstappena a udržet si své místo v týmu. Spoléhá přitom na zkušenosti, které během své kariéry v F1 nabyl – včetně té z McLarenu z roku 2013.
Jak velkou výhodou můžou být v boji proti Maxovi? "Myslím, že docela velkou, mám-li být upřímný. Když se věci v F1 nevyvíjejí dobře, tak na vás tvrdě doléhá tlak. A když máte zkušenosti a dříve jste si tím prošli, tak se zkrátka dokážete soustředit na ty správné věci," vysvětluje Pérez.
"Technicky během své kariéry rozvíjíte také spoustu schopností. Zkrátka si myslím, že jsem ve skvělé fázi. Příležitost přišla ve skvělém okamžiku mé kariéry a ano, bude to fungovat," hýří nový závodní pilot Red Bullu sebevědomím.
Z Verstappena nemá žádné obavy. Jakmile se u Red Bullu dostatečně zabydlí, bude moci plně dokázat to, čeho je schopný: "Věřím ve své schopnosti. Je to zkrátka otázkou času, než se na všechno přijdu. Ale nevím, proč bych se časem a s tím, jak vše, co se týče auta, zvládnu, nemohl dostat na takovou úroveň."
Věří také, že se v zájmu týmu budou o závodních víkendech dobře doplňovat: "Z toho, co jsem viděl, se domnívám, že Max bude velmi silný v kvalifikacích. Bude v nich tedy představovat ohromné měřítko," očekává 31letý pilot.
"Mou silnou stránkou budou vzhledem k závodnímu umění a závodní rychlosti neděle. Myslím, že se to celkem vyrovná, což snad pomůže ždímat z vozu maximum," pokračuje Pérez, jenž letos chce s Red Bullem bojovat o vítězství.
Ke svým cílům dodává: "Překonávat výkonnost auta. Pokud budeme mít dostatečně dobrý vůz na vítězství v šampionátu, pak zajistit, že ho vyhraji. Budeme-li mít auto, jež bude mít na druhé místo, pak se postarat o to, abych vyhrával. Překonávat potenciál vozu."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.