Williams se včera pochlubil tím, že úspěšně absolvoval prvotní test svého nového monopostu FW43B v Silverstone. Světu ho však oficiálně představí až 5. března.
Stáj z Grove si tak po McLarenu jako druhá vyzkoušela novou techniku na závodním okruhu. Týmy se tak snaží co nejdříve odhalit chyby a slabiny, aby je stihly vyřešit do začátku letošní sezóny, která odstartuje v Bahrajnu 27. března.
I dispozici budou mít jediný třídenní předsezónní test, taktéž v Bahrajnu, od 12. do 14. března. Williams by tam již chtěl dorazit s plně připraveným vozem FW43B - loni používal označení FW43, letos k němu přidává "B," což odráží pouze menší úpravy kvůli zmrazeným pravidlům.
One step closer. 05.03.21. #FW43B pic.twitter.com/NhHDOx5gsD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 17, 2021Včera na sociálních sítích zveřejnil video ze svých prvních jízd, ovšem moc detailů z FW43B na něm kvůli záměrnému rozmazaní patrných není. Nicholas Latifi na něm sleduje svého týmového kolegu George Russella.
Ten na Twitteru zveřejnil svůj snímek z mokrého britského okruhu se slovy: "Dnes znovu na dráze. Nová sezóna už dřív přijít nemůže." Jeho kanadský týmový kolega dodal: "Bylo to skvělé být dnes opět za volantem. Jsem nadšený z toho, že na to s autem opravdu přitlačím v předsezónních testech."
Back on track today. New season can't come soon enough. 👊 pic.twitter.com/jMWWakCW7b
— George Russell (@GeorgeRussell63) February 17, 2021Členové týmu byli v tmavomodrých barvách, podle videa zřejmě i nový monopost. Williams se tedy po loňské sezóně zřejmě odklání od své bílé barvy.
Stejně jako McLaren o den dříve mohla stáj dle pravidel určených pro filmovací den ujet pouze 100 km (v Silverstone 17 kol) na speciálních nezávodních pneumatikách.
Great to be back behind the wheel today. Excited to really push this car in pre-season testing! #NL6 #WeAreWilliams pic.twitter.com/LH2FOlpHoR
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) February 17, 2021
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.