Williams se včera pochlubil tím, že úspěšně absolvoval prvotní test svého nového monopostu FW43B v Silverstone. Světu ho však oficiálně představí až 5. března.
Stáj z Grove si tak po McLarenu jako druhá vyzkoušela novou techniku na závodním okruhu. Týmy se tak snaží co nejdříve odhalit chyby a slabiny, aby je stihly vyřešit do začátku letošní sezóny, která odstartuje v Bahrajnu 27. března.
I dispozici budou mít jediný třídenní předsezónní test, taktéž v Bahrajnu, od 12. do 14. března. Williams by tam již chtěl dorazit s plně připraveným vozem FW43B - loni používal označení FW43, letos k němu přidává "B," což odráží pouze menší úpravy kvůli zmrazeným pravidlům.
One step closer. 05.03.21. #FW43B pic.twitter.com/NhHDOx5gsD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 17, 2021Včera na sociálních sítích zveřejnil video ze svých prvních jízd, ovšem moc detailů z FW43B na něm kvůli záměrnému rozmazaní patrných není. Nicholas Latifi na něm sleduje svého týmového kolegu George Russella.
Ten na Twitteru zveřejnil svůj snímek z mokrého britského okruhu se slovy: "Dnes znovu na dráze. Nová sezóna už dřív přijít nemůže." Jeho kanadský týmový kolega dodal: "Bylo to skvělé být dnes opět za volantem. Jsem nadšený z toho, že na to s autem opravdu přitlačím v předsezónních testech."
Back on track today. New season can't come soon enough. 👊 pic.twitter.com/jMWWakCW7b
— George Russell (@GeorgeRussell63) February 17, 2021Členové týmu byli v tmavomodrých barvách, podle videa zřejmě i nový monopost. Williams se tedy po loňské sezóně zřejmě odklání od své bílé barvy.
Stejně jako McLaren o den dříve mohla stáj dle pravidel určených pro filmovací den ujet pouze 100 km (v Silverstone 17 kol) na speciálních nezávodních pneumatikách.
Great to be back behind the wheel today. Excited to really push this car in pre-season testing! #NL6 #WeAreWilliams pic.twitter.com/LH2FOlpHoR
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) February 17, 2021Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.