Williams se včera pochlubil tím, že úspěšně absolvoval prvotní test svého nového monopostu FW43B v Silverstone. Světu ho však oficiálně představí až 5. března.
Stáj z Grove si tak po McLarenu jako druhá vyzkoušela novou techniku na závodním okruhu. Týmy se tak snaží co nejdříve odhalit chyby a slabiny, aby je stihly vyřešit do začátku letošní sezóny, která odstartuje v Bahrajnu 27. března.
I dispozici budou mít jediný třídenní předsezónní test, taktéž v Bahrajnu, od 12. do 14. března. Williams by tam již chtěl dorazit s plně připraveným vozem FW43B - loni používal označení FW43, letos k němu přidává "B," což odráží pouze menší úpravy kvůli zmrazeným pravidlům.
One step closer. 05.03.21. #FW43B pic.twitter.com/NhHDOx5gsD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) February 17, 2021Včera na sociálních sítích zveřejnil video ze svých prvních jízd, ovšem moc detailů z FW43B na něm kvůli záměrnému rozmazaní patrných není. Nicholas Latifi na něm sleduje svého týmového kolegu George Russella.
Ten na Twitteru zveřejnil svůj snímek z mokrého britského okruhu se slovy: "Dnes znovu na dráze. Nová sezóna už dřív přijít nemůže." Jeho kanadský týmový kolega dodal: "Bylo to skvělé být dnes opět za volantem. Jsem nadšený z toho, že na to s autem opravdu přitlačím v předsezónních testech."
Back on track today. New season can't come soon enough. 👊 pic.twitter.com/jMWWakCW7b
— George Russell (@GeorgeRussell63) February 17, 2021Členové týmu byli v tmavomodrých barvách, podle videa zřejmě i nový monopost. Williams se tedy po loňské sezóně zřejmě odklání od své bílé barvy.
Stejně jako McLaren o den dříve mohla stáj dle pravidel určených pro filmovací den ujet pouze 100 km (v Silverstone 17 kol) na speciálních nezávodních pneumatikách.
Great to be back behind the wheel today. Excited to really push this car in pre-season testing! #NL6 #WeAreWilliams pic.twitter.com/LH2FOlpHoR
— Nicholas Latifi (@NicholasLatifi) February 17, 2021Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.