Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka obsahuje kontrakt Maxe Verstappena výkonnostní klauzuli, která je spojená s výkonností monopostu. Pokud nedojde k jejímu splnění, může Holanďan zamířit před příští sezonou do Mercedesu.
Smlouva Maxe Verstappena trvá až do konce sezony 2023. Může se ale stát, že holandský pilot opustí Red Bull už po konci sezony následující. Potvrdil to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Důvodem je Maxův kontrakt, který obsahuje výstupní klauzuli, jenž se vztahuje na výkonnost vozu. „Je pravda že Maxova smlouva má výstupní klauzuli, nechci zacházet do detailů, ale v podstatě to znamená, že když mu nebude umožněno, aby o titul bojoval vlastními schopnostmi, tak bude volný," prozrazuje Marko.
Co to znamená vlastními silami? Podle zákulisních zdrojů nesmí být Red Bull ve srovnání s nejrychlejším vozem na roštu pomalejší o víc jak tři desetiny sekundy na kolo. V opačném případě může Holanďan změnit působiště. Není tak bez zajímavosti, že v uplynulé sezoně Red Bull tuto podmínku nesplnil, jenže Maxovi nezbývalo nic jiného než zůstat. Mercedes měl obsazeno a přestupem do Ferrari by si mladá hvězda nepomohla.
Teď ale bude situace odlišná, neboť po sezoně končí smlouvy Lewisi Hamiltonovi i Valtterimu Bottasovi. Pokud by tedy Mercedes chtěl, může se o Verstappenovy služby reálně ucházet.
Helmut Marko však věří, že k tomu nedojde. „Chceme vyhrávat, nejen kvůli Maxovi, ale proto, že to máme v krvi. Podle mě jsme na dobré cestě, abychom se dostali na vrchol a tím pádem splnili výkonnostní klauzuli, kterou má Max ve své smlouvě."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.