Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka obsahuje kontrakt Maxe Verstappena výkonnostní klauzuli, která je spojená s výkonností monopostu. Pokud nedojde k jejímu splnění, může Holanďan zamířit před příští sezonou do Mercedesu.
Smlouva Maxe Verstappena trvá až do konce sezony 2023. Může se ale stát, že holandský pilot opustí Red Bull už po konci sezony následující. Potvrdil to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Důvodem je Maxův kontrakt, který obsahuje výstupní klauzuli, jenž se vztahuje na výkonnost vozu. „Je pravda že Maxova smlouva má výstupní klauzuli, nechci zacházet do detailů, ale v podstatě to znamená, že když mu nebude umožněno, aby o titul bojoval vlastními schopnostmi, tak bude volný," prozrazuje Marko.
Co to znamená vlastními silami? Podle zákulisních zdrojů nesmí být Red Bull ve srovnání s nejrychlejším vozem na roštu pomalejší o víc jak tři desetiny sekundy na kolo. V opačném případě může Holanďan změnit působiště. Není tak bez zajímavosti, že v uplynulé sezoně Red Bull tuto podmínku nesplnil, jenže Maxovi nezbývalo nic jiného než zůstat. Mercedes měl obsazeno a přestupem do Ferrari by si mladá hvězda nepomohla.
Teď ale bude situace odlišná, neboť po sezoně končí smlouvy Lewisi Hamiltonovi i Valtterimu Bottasovi. Pokud by tedy Mercedes chtěl, může se o Verstappenovy služby reálně ucházet.
Helmut Marko však věří, že k tomu nedojde. „Chceme vyhrávat, nejen kvůli Maxovi, ale proto, že to máme v krvi. Podle mě jsme na dobré cestě, abychom se dostali na vrchol a tím pádem splnili výkonnostní klauzuli, kterou má Max ve své smlouvě."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.