Podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka obsahuje kontrakt Maxe Verstappena výkonnostní klauzuli, která je spojená s výkonností monopostu. Pokud nedojde k jejímu splnění, může Holanďan zamířit před příští sezonou do Mercedesu.
Smlouva Maxe Verstappena trvá až do konce sezony 2023. Může se ale stát, že holandský pilot opustí Red Bull už po konci sezony následující. Potvrdil to odborný poradce Red Bullu Helmut Marko.
Důvodem je Maxův kontrakt, který obsahuje výstupní klauzuli, jenž se vztahuje na výkonnost vozu. „Je pravda že Maxova smlouva má výstupní klauzuli, nechci zacházet do detailů, ale v podstatě to znamená, že když mu nebude umožněno, aby o titul bojoval vlastními schopnostmi, tak bude volný," prozrazuje Marko.
Co to znamená vlastními silami? Podle zákulisních zdrojů nesmí být Red Bull ve srovnání s nejrychlejším vozem na roštu pomalejší o víc jak tři desetiny sekundy na kolo. V opačném případě může Holanďan změnit působiště. Není tak bez zajímavosti, že v uplynulé sezoně Red Bull tuto podmínku nesplnil, jenže Maxovi nezbývalo nic jiného než zůstat. Mercedes měl obsazeno a přestupem do Ferrari by si mladá hvězda nepomohla.
Teď ale bude situace odlišná, neboť po sezoně končí smlouvy Lewisi Hamiltonovi i Valtterimu Bottasovi. Pokud by tedy Mercedes chtěl, může se o Verstappenovy služby reálně ucházet.
Helmut Marko však věří, že k tomu nedojde. „Chceme vyhrávat, nejen kvůli Maxovi, ale proto, že to máme v krvi. Podle mě jsme na dobré cestě, abychom se dostali na vrchol a tím pádem splnili výkonnostní klauzuli, kterou má Max ve své smlouvě."
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.