Nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas přišel s prohlášením, podle kterého má jeho stáj problémy s novými pohonnými jednotkami pro sezonu 2021. Věří však, že do prvního závodu se je podaří vyřešit.
Mercedes Formuli 1 vládne nepřetržitě od sezony 2014, jinými slovy stříbrné šípy ještě během hybridní turoboéry nepoznaly hořkost porážky. Německá stáj získala všechny dostupné tituly, jezdecké i konstruktérské. Není se tak co divit, že také do sezony 2021 vstoupí Mercedes jako největší favorit. Zvlášť, když loňský ročník byl ve znamení mistrovské stáje dominantní. Doslova.
Jenže nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas varuje. Podle něj nejde při přípravách pohonného agregátu pro příští ročník vše podle plánu. Údajně se vyskytly problémy, které si žádají neodkladnou nápravu.
„Pravdou je, že máme určité problémy s našimi motory. Děláme maximum pro to, abychom je opravili, jsem si jistý, že na začátek sezony budeme ve stoprocentní kondici," hlásí Thomas, který převzal pozici šéfa motorové divize po Andym Cowellovi.
Je však dost dobře možné, že jde jen o jakousi formu strategických her. Ostatně Mercedes v nich, jak už jsme se mohli přesvědčit mnohokrát, vyniká. Také loni měly mít stříbrné šípy problémy se svými agregáty, avšak vývoj sezony tomu hned od prvního závodu absolutně nenasvědčoval.
Na druhou stranu se letos hraje podle nových pravidel. Ta mimo jiné poprvé omezují čas, který mohou týmy se svými motory strávit na testovacích stolicích, což potvrzuje také Hywel Thomas. „Náš čas na dynamometrech je letos poprvé omezený. Musíme se proto snažit, abychom každou hodinu využili maximálně efektivně a z každé si odnesli maximum poznatků. Stejně tak letos poprvé připravujeme jen jedno velké vylepšení výkonu pro celý ročník. Dříve jsme naše novinky pro pohonnou jednotku dělili do menších balíčků. I to je velká výzva," uzavírá.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.