Nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas přišel s prohlášením, podle kterého má jeho stáj problémy s novými pohonnými jednotkami pro sezonu 2021. Věří však, že do prvního závodu se je podaří vyřešit.
Mercedes Formuli 1 vládne nepřetržitě od sezony 2014, jinými slovy stříbrné šípy ještě během hybridní turoboéry nepoznaly hořkost porážky. Německá stáj získala všechny dostupné tituly, jezdecké i konstruktérské. Není se tak co divit, že také do sezony 2021 vstoupí Mercedes jako největší favorit. Zvlášť, když loňský ročník byl ve znamení mistrovské stáje dominantní. Doslova.
Jenže nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas varuje. Podle něj nejde při přípravách pohonného agregátu pro příští ročník vše podle plánu. Údajně se vyskytly problémy, které si žádají neodkladnou nápravu.
„Pravdou je, že máme určité problémy s našimi motory. Děláme maximum pro to, abychom je opravili, jsem si jistý, že na začátek sezony budeme ve stoprocentní kondici," hlásí Thomas, který převzal pozici šéfa motorové divize po Andym Cowellovi.
Je však dost dobře možné, že jde jen o jakousi formu strategických her. Ostatně Mercedes v nich, jak už jsme se mohli přesvědčit mnohokrát, vyniká. Také loni měly mít stříbrné šípy problémy se svými agregáty, avšak vývoj sezony tomu hned od prvního závodu absolutně nenasvědčoval.
Na druhou stranu se letos hraje podle nových pravidel. Ta mimo jiné poprvé omezují čas, který mohou týmy se svými motory strávit na testovacích stolicích, což potvrzuje také Hywel Thomas. „Náš čas na dynamometrech je letos poprvé omezený. Musíme se proto snažit, abychom každou hodinu využili maximálně efektivně a z každé si odnesli maximum poznatků. Stejně tak letos poprvé připravujeme jen jedno velké vylepšení výkonu pro celý ročník. Dříve jsme naše novinky pro pohonnou jednotku dělili do menších balíčků. I to je velká výzva," uzavírá.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.