Máme problémy, zní z Mercedesu. Realita, nebo strategické hry?

Pohonná jednotka Mercedesu F1: výfukový systém
Pohonná jednotka Mercedesu F1: výfukový systém, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 12. února 2021 23:26
Sdílej:

Nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas přišel s prohlášením, podle kterého má jeho stáj problémy s novými pohonnými jednotkami pro sezonu 2021. Věří však, že do prvního závodu se je podaří vyřešit.

Mercedes Formuli 1 vládne nepřetržitě od sezony 2014, jinými slovy stříbrné šípy ještě během hybridní turoboéry nepoznaly hořkost porážky. Německá stáj získala všechny dostupné tituly, jezdecké i konstruktérské. Není se tak co divit, že také do sezony 2021 vstoupí Mercedes jako největší favorit. Zvlášť, když loňský ročník byl ve znamení mistrovské stáje dominantní. Doslova.

Jenže nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas varuje. Podle něj nejde při přípravách pohonného agregátu pro příští ročník vše podle plánu. Údajně se vyskytly problémy, které si žádají neodkladnou nápravu.

„Pravdou je, že máme určité problémy s našimi motory. Děláme maximum pro to, abychom je opravili, jsem si jistý, že na začátek sezony budeme ve stoprocentní kondici," hlásí Thomas, který převzal pozici šéfa motorové divize po Andym Cowellovi. 

Je však dost dobře možné, že jde jen o jakousi formu strategických her. Ostatně Mercedes v nich, jak už jsme se mohli přesvědčit mnohokrát, vyniká. Také loni měly mít stříbrné šípy problémy se svými agregáty, avšak vývoj sezony tomu hned od prvního závodu absolutně nenasvědčoval. 

Na druhou stranu se letos hraje podle nových pravidel. Ta mimo jiné poprvé omezují čas, který mohou týmy se svými motory strávit na testovacích stolicích, což potvrzuje také Hywel Thomas. „Náš čas na dynamometrech je letos poprvé omezený. Musíme se proto snažit, abychom každou hodinu využili maximálně efektivně a z každé si odnesli maximum poznatků. Stejně tak letos poprvé připravujeme jen jedno velké vylepšení výkonu pro celý ročník. Dříve jsme naše novinky pro pohonnou jednotku dělili do menších balíčků. I to je velká výzva," uzavírá.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.