Nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas přišel s prohlášením, podle kterého má jeho stáj problémy s novými pohonnými jednotkami pro sezonu 2021. Věří však, že do prvního závodu se je podaří vyřešit.
Mercedes Formuli 1 vládne nepřetržitě od sezony 2014, jinými slovy stříbrné šípy ještě během hybridní turoboéry nepoznaly hořkost porážky. Německá stáj získala všechny dostupné tituly, jezdecké i konstruktérské. Není se tak co divit, že také do sezony 2021 vstoupí Mercedes jako největší favorit. Zvlášť, když loňský ročník byl ve znamení mistrovské stáje dominantní. Doslova.
Jenže nový šéf motorového oddělení Mercedesu Hywel Thomas varuje. Podle něj nejde při přípravách pohonného agregátu pro příští ročník vše podle plánu. Údajně se vyskytly problémy, které si žádají neodkladnou nápravu.
„Pravdou je, že máme určité problémy s našimi motory. Děláme maximum pro to, abychom je opravili, jsem si jistý, že na začátek sezony budeme ve stoprocentní kondici," hlásí Thomas, který převzal pozici šéfa motorové divize po Andym Cowellovi.
Je však dost dobře možné, že jde jen o jakousi formu strategických her. Ostatně Mercedes v nich, jak už jsme se mohli přesvědčit mnohokrát, vyniká. Také loni měly mít stříbrné šípy problémy se svými agregáty, avšak vývoj sezony tomu hned od prvního závodu absolutně nenasvědčoval.
Na druhou stranu se letos hraje podle nových pravidel. Ta mimo jiné poprvé omezují čas, který mohou týmy se svými motory strávit na testovacích stolicích, což potvrzuje také Hywel Thomas. „Náš čas na dynamometrech je letos poprvé omezený. Musíme se proto snažit, abychom každou hodinu využili maximálně efektivně a z každé si odnesli maximum poznatků. Stejně tak letos poprvé připravujeme jen jedno velké vylepšení výkonu pro celý ročník. Dříve jsme naše novinky pro pohonnou jednotku dělili do menších balíčků. I to je velká výzva," uzavírá.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.