Fernando Alonso vracející se do Formule 1 s týmem Alpine má jasno v tom, kdo ji letos ovládne: králem se stane opět Lewis Hamilton, který zásluhou Mercedesu těží z té nejlepší techniky.
"V roce 2021 znovu zvítězí Mercedes. Opět vyhraje Hamilton. Red Bull bude bojovat o druhé místo a uvidí se, kdo skončí třetí," avizuje Alonso, jenž v F1 naposledy závodil v roce 2018 s McLarenem.
Na otázku, zda je to Mercedes nebo Hamilton, kdo si zaslouží veškerou slávu za současnou dominanci, španělský jezdec odpovídá: "Hamilton u Mercedesu. Pilot nemůže dominovat, pokud by neměl vítězné auto."
Plný rozsah "technického náskoku" Stříbrných šípů byl podle něj jasně vidět v Bahrajnu, kdy za Hamiltona zaskočil George Russell z Williamsu: "Russellův případ je do oči bijící při vysvětlování této Formule 1!"
"Za pět dní, ne za sto, se dostal z posledního na první místo - a to vše bez božského zásahu nebo meditace v Tibetu. Stačilo usednout do Mercedesu," komentuje k podílu Hamiltona na dominantní éře Mercedesu, jenž F1 drtí soupeře již od roku 2014 po přechodu na hybridní pohonné jednotky.
We are back. #f1 pic.twitter.com/oK6bfbG5WB
— Fernando Alonso (@alo_oficial) July 8, 2020"Hodnocení jezdců je obtížné, ale když se zamyslíte nad tím, koho Hamilton s Bottasem nejčastěji vidí ve zpětných zrcátkách, tak je to Verstappen. Leclerc je výjimečný talent, ale ještě to pár let potrvá, než jej budeme moci opravdu ohodnotit," domnívá se Alonso.
Ten se na svůj letošní návrat moc těší a doufá, že se dostane na pódia, když se to Renaultu loni díky Danielovi Ricciardovi třikrát povedlo. "Rád bych toto skóre ještě zlepšil," přeje si 39letý motivovaný jezdec.
A v příští sezóně bude mít po technické revoluci ještě větší šanci: "Myslím, že pravidla pro rok 2022 představují krok správným směrem. Doufám, že půjde o soutěž s vyrovnanějšími vozy, s více předjížděním a méně předvídatelnými výsledky."
"Teď všichni před startem velkých cen víceméně víme, jak dopadnou. Vzrušení se tím vytrácí. Budeme mít letos rozpočtové stropy, velké týmy tak už nebudou mít výhodu v podobě neomezeného utrácení. myšlenky jsou dobré. Uvidíme, jestli budou dobré i výsledky," zakončuje Alonso.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.