Ferrari loni prožilo náročnou sezónu, kvůli slabé pohonné jednotce skončilo mezi konstruktéry až šesté. Vše ale mohlo být podle jeho šéfa Mattii Binotta jinak, nebýt pandemie Covid-19 a zmražení pravidel v rámci finančních úspor v F1.
Jedním z opatření pro přežití týmů bylo zmrazení vývoje motorů. V praxi to znamenalo, že po celou sezónu 2020 musely používat tu specifikaci pohonné jednotky, s níž ji zahájily. Ferrari dobře vědělo, co musí vylepšit, aby získalo zpět ztracený výkon, jenže v jejím průběhu už na ni nemohlo sáhnout.
"Pokud by v roce 2020 nedošlo ke zmrazení, tak si myslím, že pohonná jednotka by byla tou první věcí, kterou bychom se během sezóny pokusili řešit," uvádí Mattia Binotto poté, co mezi konstruktéry skončili až za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i Renaultem.
"A myslím, že bychom vylepšení měli určitě ještě v roce 2020, před vstupem do sezóny 2021. Podle mě by to vylepšení stačilo přinejmenším na to, abychom neměli tu nejhorší pohonnou jednotku v poli," věří šéf Scuderie.
Po loňské sezóně mohou motor vylepšit, což se dle zákulisních informací Ferrari daří. Jenže nespí ani Mercedes, jenž na své pohonné jednotce taky dále pracuje.
"V roce 2021 máte jen jednu šanci, abyste na dráze nasadili výkonnostní vylepšení. Proto dobře víte, že do toho vylepšení musíte dat co nejvíce a pak se ho držet, protože máte jen jeden pokus. To opravdu zvyšuje tlak na výrobce motorů, aby z této jediné příležitosti dostali maximum," varuje technický ředitel Mercedesu James Allison.
Vylepšují všichni, co bude s Red Bullem?Tento stav může být kritický pro budoucnost Red Bullu, který stále čeká na odpověď Komise F1, zda jeho soupeři podpoří kompletní zmrazení motorů od roku 2022 do 2025. Pokud by k tomu nedošlo, tak by si rakouská stáj nemohla dovolit obrovské náklady na výzkum a vývoj spojené s vylepšování pohonné jednotky Hondy, která by jim byla ochotna poskytnou související intelektuální vlastnictví.
I ta má letos přijít s podstatně konkurenceschopnějším motorem a stáhnout náskok Mercedesu, po letošní sezóně se ale japonská automobilka z F1 stahuje. O vývoji v Sakuře Max Verstappen říká: "Jsou velmi pozitivní, ale vím, že ani další týmy nezůstávají stát. Pracují velmi tvrdě na zlepšení. Snad se nám samozřejmě podaří stáhnout trochu z náskoku. Ale uvidíme."
1 car, 7 drivers, 500 laps and 1500 kms covered 🔢What a week of testing at Fiorano 🙌 🇮🇹#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/t7J3sDl9aZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 29, 2021Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.