Ferrari loni prožilo náročnou sezónu, kvůli slabé pohonné jednotce skončilo mezi konstruktéry až šesté. Vše ale mohlo být podle jeho šéfa Mattii Binotta jinak, nebýt pandemie Covid-19 a zmražení pravidel v rámci finančních úspor v F1.
Jedním z opatření pro přežití týmů bylo zmrazení vývoje motorů. V praxi to znamenalo, že po celou sezónu 2020 musely používat tu specifikaci pohonné jednotky, s níž ji zahájily. Ferrari dobře vědělo, co musí vylepšit, aby získalo zpět ztracený výkon, jenže v jejím průběhu už na ni nemohlo sáhnout.
"Pokud by v roce 2020 nedošlo ke zmrazení, tak si myslím, že pohonná jednotka by byla tou první věcí, kterou bychom se během sezóny pokusili řešit," uvádí Mattia Binotto poté, co mezi konstruktéry skončili až za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i Renaultem.
"A myslím, že bychom vylepšení měli určitě ještě v roce 2020, před vstupem do sezóny 2021. Podle mě by to vylepšení stačilo přinejmenším na to, abychom neměli tu nejhorší pohonnou jednotku v poli," věří šéf Scuderie.
Po loňské sezóně mohou motor vylepšit, což se dle zákulisních informací Ferrari daří. Jenže nespí ani Mercedes, jenž na své pohonné jednotce taky dále pracuje.
"V roce 2021 máte jen jednu šanci, abyste na dráze nasadili výkonnostní vylepšení. Proto dobře víte, že do toho vylepšení musíte dat co nejvíce a pak se ho držet, protože máte jen jeden pokus. To opravdu zvyšuje tlak na výrobce motorů, aby z této jediné příležitosti dostali maximum," varuje technický ředitel Mercedesu James Allison.
Vylepšují všichni, co bude s Red Bullem?Tento stav může být kritický pro budoucnost Red Bullu, který stále čeká na odpověď Komise F1, zda jeho soupeři podpoří kompletní zmrazení motorů od roku 2022 do 2025. Pokud by k tomu nedošlo, tak by si rakouská stáj nemohla dovolit obrovské náklady na výzkum a vývoj spojené s vylepšování pohonné jednotky Hondy, která by jim byla ochotna poskytnou související intelektuální vlastnictví.
I ta má letos přijít s podstatně konkurenceschopnějším motorem a stáhnout náskok Mercedesu, po letošní sezóně se ale japonská automobilka z F1 stahuje. O vývoji v Sakuře Max Verstappen říká: "Jsou velmi pozitivní, ale vím, že ani další týmy nezůstávají stát. Pracují velmi tvrdě na zlepšení. Snad se nám samozřejmě podaří stáhnout trochu z náskoku. Ale uvidíme."
1 car, 7 drivers, 500 laps and 1500 kms covered 🔢What a week of testing at Fiorano 🙌 🇮🇹#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/t7J3sDl9aZ
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 29, 2021
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.