V sezoně 2021 by nás mělo čekat hned třiadvacet Velkých cen. Počet závodů tak neustále roste, přičemž zdaleka ne každý je z takového vývoje nadšený. Šéf Haasu Guenther Steiner si uvědomuje, že týmy nečeká nic jednoduchého, zároveň však dodává, že pracovat ve Formuli 1 je alespoň podle něj benefitem.
Haas má za sebou mimořádně těžký ročník. Americká stáj se trápila s nekonkurenceschopným vozem, ba co víc, reálně jí hrozilo, že se bude muset z Formule 1 stáhnout. Důvod? Ekonomická krize a s ní spojený úbytek peněz. Všichni navíc máme ještě v živé paměti nepodařené partnerství se společností Rich Energy, ani to Haasu nepřidalo.
Vše nakonec dobře dopadlo a Haas ze světa Formule 1 nezmizí. Pro příští rok se však Američané rozhodli k rázným změnám, když vyměnili kompletní jezdeckou dvojici. Romaina Grosjeana s Kevinem Magnussenem nahradí mladíci Mick Schumacher a Nikita Mazepin.
Jinak je ale pro Haas sezona 2021 přechodnou, kterou zámořská stáj víc než cokoliv jiného prostě „jen" absolvuje. Bez zářných vyhlídek. Prioritu dostal vůz pro rok 2022, který vzniká podle nových technických regulí.
„Loni jsme nebyli tam, kde jsme chtěli být. Když jsme se chtěli zlepšit, přišla pandemie koronaviru... Od té doby to byla hlavně hra o přežití, takže vyvíjet jsme přestali poměrně hodně brzy. Teď jsme prostě až příliš pozadu, nicméně nikdy se nevzdáme, pokusíme se, aby náš letošní vůz byl lepší než ten loňský, zázraky však nečekáme," říká šéf Haasu Guenther Steiner.
Sezona 2021 by měla nabídnout třiadvacet závodů, což bude pro týmy velmi náročná zkouška.. Šéf Haasu si to dobře uvědomuje. „Jestli je to těžké? Jednoduché to určitě není... Přesto je možnost tu být výsadou, přichází rozpočtový strop, zaměstnanců bude méně... Lidé si o to víc budou vážit svých pracovních pozic. Do toho bude potřeba aby pořád tvrdě pracovali, protože na jejich místo se tlačí řada dalších."
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.