Nepatřil mezi známé piloty F1, nedosahoval světoborných výsledků, ale do historie královny motorsportu se zapsal a hned několikrát. Před pěti lety jsme připomněli jeho polokulatiny, dnes přišla od zástupců jeho týmu zpráva nejsmutnější.
"Náš prezident a zakladatel, Adrian Campos, nás dnes opustil. Jeho velké srdce přestalo tlouci, ale jeho památka pro nás bude motorem, který nás nadále semkne při naplňování jeho odkazu... Odpočívej v pokoji," zveřejnil dnes tým Campos Racing zprávu o Adrianově skonu. Rodák z Alciry v distriktu Valencia se dožil 60 let.
Adrian Campos Suñer (*17. 6. 1960) začínal s poněkud menším druhem sportu, jeho koníčkem byly rádiem řízené modely. Od nich se přes F3 a později přes F3000 v barvách týmů Peter Gethin Racing a Lola Motorsport dostal až do F1. Pro mnohé to bylo překvapením, protože Campos nedosahoval nijak zvláštních výsledků, navíc přebíhal do šampionátu sportovních vozů, kde pilotoval Fitzpatrickovo Porsche 962.
Ve Formuli 1 našel azyl v týmu Minardi, jemuž pomohl vylepšit finanční bilanci zajištěním sponzorů, ale hned první závod v brazilském Interlagosu 1987 mu vůbec nevyšel - zajel sice své vůbec nejlepší postavení na startu, ale kvůli ulitému startu byl diskvalifikován.
The racer, the mentor, the legacyThank you, Adrian 🧡 pic.twitter.com/oqtYJr6myi
— Formula 2 (@FIA_F2) January 28, 2021Následovalo dalších 16 Grand Prix (do dalších čtyř se nekvalifikoval), ale dokončil pouze Grand Prix na domácí půdě na čtrnáctém místě, a pak v další sezóně GP San Marina - v Imole dojel šestnáctý. Protože měl ve smlouvě limitující doložku, která vedení umožnila Campose odvolat, pokud se třikrát nekvalifikuje, po pěti závodech a třech neúspěšných pokusech nastoupil na jeho místo zkušenější Pierluigi Martini a pro Adriana se F1 uzavřela.
Ještě v 90. letech Campos startoval v kategorii cestovních vozů a jednou si na vlastní kůži vyzkoušel 24 hodin Le Mans - na Ferrari 333SP v roce 1997 - aby se pak věnoval závodům z druhé strany boxové zídky. Jeho Campos Motorsport začal ve španělské sérii Open by Nissan, kde mu v letech 1998-2000 postupně získávali tituly Marc Gené, Fernando Alonso a Antonio García.
Campos se ještě jednou zkoušel vrátit do F1, čemuž obětoval i účast v GP2 - královnu motorsportu hodlal dobýt s týmem Campos Meta 1. Situace kolem celého projektu byla stále komplikovanější, především v oblasti financí, takže nakonec Afrian skončil mimo hru a na pozůstatcích CM1 byl vybudován nástupnický Hispania Racing Team.
Po intermezzu v juniorských kategoriích se Camposův tým vrátil k "cesťákům" a poté slavil comeback v GP2, kde startoval v týmových barvách Alexander Rossi. V sezóně 2014/15 jako partner týmu NEXTEV TCR zaměřil Campos svou pozornost na formuli E a jeho stáj zde slavila titul vybojovaný Nelsinhem Piquetem.
V posledních letech procházeli jeho týmem nadějní nováčci Lando Norris a Jack Aitken (v sezóně 2019 zaujal páté místo v F2). Campos byl také spojen s Fernandem Alonsem, jemuž dělal manažera. "Je to jeden z nejsmutnějších dní pro celou velkou rodinu motorsportu. Děkuji za tvé sny o F1, děkuji za tvou víru v začínající mladíky. Děkuji a odpočívej v pokoji," uvedl dvojnásobný pilot, jehož čeká návrat do F1.
"Adriane, odpočívej v pokoji. Byl jsi vždy laskavý, držel jsi slovo, uměl ses poprat i poradit, býval jsi neústupný, rozverný i moudrý. Pokaždé jsi věděl, co mi máš říci, protože ve svém srdci jsi byl stále pilotem. Ve svém týmu jsi vybudoval skutečnou rodinu plnou skvělých a talentovaných lidí, kterým budeš nesmírně chybět. Mně samozřejmě také," přidal se Jack Aitken, jenž pro Camposův tým v sezóně 2019 vyhrál tři závody.
"Adrian byl sám o sobě strukturou motoristického sportu, byl to vlídný a slušný člověk, v této oblasti byl vnímán jako vysoce respektovaná osobnost. Byl nedílnou součástí růstu a úspěchů týmu Mahindra Racing ve formuli E, nikdy na jeho přínos nezapomeneme. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast jeho rodině, přátelům a kolegům. Bude nám opravdu chybět," uvedl ve svém prohlášení tým Mandira Racing, s nímž začal Campos spolupracovat ve formuli E od sezóny 2015-2016.
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.