Nepatřil mezi známé piloty F1, nedosahoval světoborných výsledků, ale do historie královny motorsportu se zapsal a hned několikrát. Před pěti lety jsme připomněli jeho polokulatiny, dnes přišla od zástupců jeho týmu zpráva nejsmutnější.
"Náš prezident a zakladatel, Adrian Campos, nás dnes opustil. Jeho velké srdce přestalo tlouci, ale jeho památka pro nás bude motorem, který nás nadále semkne při naplňování jeho odkazu... Odpočívej v pokoji," zveřejnil dnes tým Campos Racing zprávu o Adrianově skonu. Rodák z Alciry v distriktu Valencia se dožil 60 let.
Adrian Campos Suñer (*17. 6. 1960) začínal s poněkud menším druhem sportu, jeho koníčkem byly rádiem řízené modely. Od nich se přes F3 a později přes F3000 v barvách týmů Peter Gethin Racing a Lola Motorsport dostal až do F1. Pro mnohé to bylo překvapením, protože Campos nedosahoval nijak zvláštních výsledků, navíc přebíhal do šampionátu sportovních vozů, kde pilotoval Fitzpatrickovo Porsche 962.
Ve Formuli 1 našel azyl v týmu Minardi, jemuž pomohl vylepšit finanční bilanci zajištěním sponzorů, ale hned první závod v brazilském Interlagosu 1987 mu vůbec nevyšel - zajel sice své vůbec nejlepší postavení na startu, ale kvůli ulitému startu byl diskvalifikován.
The racer, the mentor, the legacyThank you, Adrian 🧡 pic.twitter.com/oqtYJr6myi
— Formula 2 (@FIA_F2) January 28, 2021Následovalo dalších 16 Grand Prix (do dalších čtyř se nekvalifikoval), ale dokončil pouze Grand Prix na domácí půdě na čtrnáctém místě, a pak v další sezóně GP San Marina - v Imole dojel šestnáctý. Protože měl ve smlouvě limitující doložku, která vedení umožnila Campose odvolat, pokud se třikrát nekvalifikuje, po pěti závodech a třech neúspěšných pokusech nastoupil na jeho místo zkušenější Pierluigi Martini a pro Adriana se F1 uzavřela.
Ještě v 90. letech Campos startoval v kategorii cestovních vozů a jednou si na vlastní kůži vyzkoušel 24 hodin Le Mans - na Ferrari 333SP v roce 1997 - aby se pak věnoval závodům z druhé strany boxové zídky. Jeho Campos Motorsport začal ve španělské sérii Open by Nissan, kde mu v letech 1998-2000 postupně získávali tituly Marc Gené, Fernando Alonso a Antonio García.
Campos se ještě jednou zkoušel vrátit do F1, čemuž obětoval i účast v GP2 - královnu motorsportu hodlal dobýt s týmem Campos Meta 1. Situace kolem celého projektu byla stále komplikovanější, především v oblasti financí, takže nakonec Afrian skončil mimo hru a na pozůstatcích CM1 byl vybudován nástupnický Hispania Racing Team.
Po intermezzu v juniorských kategoriích se Camposův tým vrátil k "cesťákům" a poté slavil comeback v GP2, kde startoval v týmových barvách Alexander Rossi. V sezóně 2014/15 jako partner týmu NEXTEV TCR zaměřil Campos svou pozornost na formuli E a jeho stáj zde slavila titul vybojovaný Nelsinhem Piquetem.
V posledních letech procházeli jeho týmem nadějní nováčci Lando Norris a Jack Aitken (v sezóně 2019 zaujal páté místo v F2). Campos byl také spojen s Fernandem Alonsem, jemuž dělal manažera. "Je to jeden z nejsmutnějších dní pro celou velkou rodinu motorsportu. Děkuji za tvé sny o F1, děkuji za tvou víru v začínající mladíky. Děkuji a odpočívej v pokoji," uvedl dvojnásobný pilot, jehož čeká návrat do F1.
"Adriane, odpočívej v pokoji. Byl jsi vždy laskavý, držel jsi slovo, uměl ses poprat i poradit, býval jsi neústupný, rozverný i moudrý. Pokaždé jsi věděl, co mi máš říci, protože ve svém srdci jsi byl stále pilotem. Ve svém týmu jsi vybudoval skutečnou rodinu plnou skvělých a talentovaných lidí, kterým budeš nesmírně chybět. Mně samozřejmě také," přidal se Jack Aitken, jenž pro Camposův tým v sezóně 2019 vyhrál tři závody.
"Adrian byl sám o sobě strukturou motoristického sportu, byl to vlídný a slušný člověk, v této oblasti byl vnímán jako vysoce respektovaná osobnost. Byl nedílnou součástí růstu a úspěchů týmu Mahindra Racing ve formuli E, nikdy na jeho přínos nezapomeneme. Chceme vyjádřit upřímnou soustrast jeho rodině, přátelům a kolegům. Bude nám opravdu chybět," uvedl ve svém prohlášení tým Mandira Racing, s nímž začal Campos spolupracovat ve formuli E od sezóny 2015-2016.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.