Letošní předsezonní testy Formule 1 se uskuteční v období od dvanáctého do čtrnáctého března v Bahrajnu. Nový šéf seriálu Stefano Domenicali se zároveň vyjádřil k otázce počtu závodů.
Zdá se, že o termínu a místě konání předsezonních testů je definitivně jasno. Ty se tentokrát uskuteční v Bahrajnu, což je pro většinu týmů vítaná zpráva, neboť teploty zde jsou o poznání vyšší ve srovnání s těmi, které panují tou dobou v Barceloně. Týmům to tak umožní lépe pochopit své vozy. A bude to letos možná důležitější než kdy dřív, protože testy jsou výrazně zeštíhleny na pouhé tři dny.
Pozorný čtenář si všimne, že letošní testy jsou oproti původnímu termínu posunuty - důvod je jednoduchý, s odkladem GP Austrálie vznikl pro tento krok dostatečný prostor. Sezona 2021 by měla začít v Bahrajnu, odkud se týmy přesunou do italské Imoly, k čemuž se vyjadřuje novopečený šéf F1 Stefano Domenicali.
„Je třeba se připravit na možnost, že úvodní závody sezony budou bez diváků, případně s jejich omezeným počtem. Chci však fanoušky ujistit, že sezonu uskutečníme. Máme připravené záložní plány, kdyby se objevily komplikace, avšak nikdo nás o žádných nových překážkách zatím neinformoval."
A jaký má bývalý šéf Ferrari názor na počet závodů? Zkušený manažer zůstává vůči této otázce otevřený a dodává, že rozhodne skutečnost, jakou podívanou bude Formule 1 schopna nabídnout. Od toho se odvinou další kroky.
„Řekl bych, že tahle otázka se vyřeší sama, bude to záležet na tom, jaký produkt divákům nabídneme. Může se stát, že počet Velkých cen zvýšíme, ale zároveň může dojít i ke snížení. Osobně se nebráním ani rotujícím závodům, tedy takovým, které v kalendáři nebudou mít stálé místo a budou se rok od roku střídat. Je to něco, co v následujícím období pečlivě prodiskutujeme," uzavírá Domenicali.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.