Letošní předsezonní testy Formule 1 se uskuteční v období od dvanáctého do čtrnáctého března v Bahrajnu. Nový šéf seriálu Stefano Domenicali se zároveň vyjádřil k otázce počtu závodů.
Zdá se, že o termínu a místě konání předsezonních testů je definitivně jasno. Ty se tentokrát uskuteční v Bahrajnu, což je pro většinu týmů vítaná zpráva, neboť teploty zde jsou o poznání vyšší ve srovnání s těmi, které panují tou dobou v Barceloně. Týmům to tak umožní lépe pochopit své vozy. A bude to letos možná důležitější než kdy dřív, protože testy jsou výrazně zeštíhleny na pouhé tři dny.
Pozorný čtenář si všimne, že letošní testy jsou oproti původnímu termínu posunuty - důvod je jednoduchý, s odkladem GP Austrálie vznikl pro tento krok dostatečný prostor. Sezona 2021 by měla začít v Bahrajnu, odkud se týmy přesunou do italské Imoly, k čemuž se vyjadřuje novopečený šéf F1 Stefano Domenicali.
„Je třeba se připravit na možnost, že úvodní závody sezony budou bez diváků, případně s jejich omezeným počtem. Chci však fanoušky ujistit, že sezonu uskutečníme. Máme připravené záložní plány, kdyby se objevily komplikace, avšak nikdo nás o žádných nových překážkách zatím neinformoval."
A jaký má bývalý šéf Ferrari názor na počet závodů? Zkušený manažer zůstává vůči této otázce otevřený a dodává, že rozhodne skutečnost, jakou podívanou bude Formule 1 schopna nabídnout. Od toho se odvinou další kroky.
„Řekl bych, že tahle otázka se vyřeší sama, bude to záležet na tom, jaký produkt divákům nabídneme. Může se stát, že počet Velkých cen zvýšíme, ale zároveň může dojít i ke snížení. Osobně se nebráním ani rotujícím závodům, tedy takovým, které v kalendáři nebudou mít stálé místo a budou se rok od roku střídat. Je to něco, co v následujícím období pečlivě prodiskutujeme," uzavírá Domenicali.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.