Letošní předsezonní testy Formule 1 se uskuteční v období od dvanáctého do čtrnáctého března v Bahrajnu. Nový šéf seriálu Stefano Domenicali se zároveň vyjádřil k otázce počtu závodů.
Zdá se, že o termínu a místě konání předsezonních testů je definitivně jasno. Ty se tentokrát uskuteční v Bahrajnu, což je pro většinu týmů vítaná zpráva, neboť teploty zde jsou o poznání vyšší ve srovnání s těmi, které panují tou dobou v Barceloně. Týmům to tak umožní lépe pochopit své vozy. A bude to letos možná důležitější než kdy dřív, protože testy jsou výrazně zeštíhleny na pouhé tři dny.
Pozorný čtenář si všimne, že letošní testy jsou oproti původnímu termínu posunuty - důvod je jednoduchý, s odkladem GP Austrálie vznikl pro tento krok dostatečný prostor. Sezona 2021 by měla začít v Bahrajnu, odkud se týmy přesunou do italské Imoly, k čemuž se vyjadřuje novopečený šéf F1 Stefano Domenicali.
„Je třeba se připravit na možnost, že úvodní závody sezony budou bez diváků, případně s jejich omezeným počtem. Chci však fanoušky ujistit, že sezonu uskutečníme. Máme připravené záložní plány, kdyby se objevily komplikace, avšak nikdo nás o žádných nových překážkách zatím neinformoval."
A jaký má bývalý šéf Ferrari názor na počet závodů? Zkušený manažer zůstává vůči této otázce otevřený a dodává, že rozhodne skutečnost, jakou podívanou bude Formule 1 schopna nabídnout. Od toho se odvinou další kroky.
„Řekl bych, že tahle otázka se vyřeší sama, bude to záležet na tom, jaký produkt divákům nabídneme. Může se stát, že počet Velkých cen zvýšíme, ale zároveň může dojít i ke snížení. Osobně se nebráním ani rotujícím závodům, tedy takovým, které v kalendáři nebudou mít stálé místo a budou se rok od roku střídat. Je to něco, co v následujícím období pečlivě prodiskutujeme," uzavírá Domenicali.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.