Japonská automobilka dodávající své pohonné jednotky stájím Red Bull a AlphaTauri sice po letošní sezóně opustí Formuli 1, hodlá tak ale učinit ve velkém stylu a rozloučit se ziskem mistrovského titulu.
Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe chce letos pravidelně zažívat vítězství a porážet své soupeře s tím, aby se na konci mohli konečně těšit z triumfu mezi konstruktéry, což se jim nedaří od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem, kdy dlouho nebyli schopni postavit konkurenceschopný motor.
"Samozřejmě, že pro rok 2021 vyvíjíme naší novou pohonnou jednotku - nejen s ohledem na výkonnost, ale také na spolehlivost. Uvědomujeme si, že se stále nacházíme za Mercedesem a že další soupeři během zimního období nespí," popisuje Tanabe.
"Letos nás tedy čeká velmi krátká mimosezónní přestávka, ale všichni zapojeni do Formule 1 dělají maximum pro to, aby vyhrávali závody a také šampionát. Není to tedy jednoduché prohlásit, že vyhrajeme," pokračuje technický ředitel Hondy.
"Na druhou stranu nás potěší, pokud vyhrajeme více závodů a pokusíme se zapojit do boje o titul v roce 2021. Proto pokračujeme ve velmi tvrdé práci na pohonné jednotce pro příští sezónu," ubezpečuje Tanabe poté, co se jim loni podařilo s Red Bullem obsadit mezi konstruktéry 2. příčku. Max Verstappen tehdy vybojoval vítězství v Silverstone a v Abú Zabí, Pierre Gasly s dceřinou AlphouTauri překvapivě v Monze.
"Celkově šlo pro Hondu o skvělý výsledek na zakončení roku. Další dobrou zprávou je to, že jsme se poučili z předchozích sezón: zlepšili jsme svou spolehlivost, takže jsme si vystačili jen se třemi pohonnými jednotkami, které jsou povolené na jezdce, aniž bychom obdrželi nějaké motorové penalizace," zdůrazňuje Tanabe.
"Jak už jsme dříve oznámili, na konce sezóny se Honda stáhne z F1. Ale náš cíl zůstává stejný: vyhrát světový šampionát. Společně s našimi partnerskými týmy během krátkého mimosezónního období velmi tvrdě pracujeme na hledání další výkonnosti, abychom se mohli vrátit ještě silnější," dodává technický ředitel Hondy.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.