Japonská automobilka dodávající své pohonné jednotky stájím Red Bull a AlphaTauri sice po letošní sezóně opustí Formuli 1, hodlá tak ale učinit ve velkém stylu a rozloučit se ziskem mistrovského titulu.
Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe chce letos pravidelně zažívat vítězství a porážet své soupeře s tím, aby se na konci mohli konečně těšit z triumfu mezi konstruktéry, což se jim nedaří od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem, kdy dlouho nebyli schopni postavit konkurenceschopný motor.
"Samozřejmě, že pro rok 2021 vyvíjíme naší novou pohonnou jednotku - nejen s ohledem na výkonnost, ale také na spolehlivost. Uvědomujeme si, že se stále nacházíme za Mercedesem a že další soupeři během zimního období nespí," popisuje Tanabe.
"Letos nás tedy čeká velmi krátká mimosezónní přestávka, ale všichni zapojeni do Formule 1 dělají maximum pro to, aby vyhrávali závody a také šampionát. Není to tedy jednoduché prohlásit, že vyhrajeme," pokračuje technický ředitel Hondy.
"Na druhou stranu nás potěší, pokud vyhrajeme více závodů a pokusíme se zapojit do boje o titul v roce 2021. Proto pokračujeme ve velmi tvrdé práci na pohonné jednotce pro příští sezónu," ubezpečuje Tanabe poté, co se jim loni podařilo s Red Bullem obsadit mezi konstruktéry 2. příčku. Max Verstappen tehdy vybojoval vítězství v Silverstone a v Abú Zabí, Pierre Gasly s dceřinou AlphouTauri překvapivě v Monze.
"Celkově šlo pro Hondu o skvělý výsledek na zakončení roku. Další dobrou zprávou je to, že jsme se poučili z předchozích sezón: zlepšili jsme svou spolehlivost, takže jsme si vystačili jen se třemi pohonnými jednotkami, které jsou povolené na jezdce, aniž bychom obdrželi nějaké motorové penalizace," zdůrazňuje Tanabe.
"Jak už jsme dříve oznámili, na konce sezóny se Honda stáhne z F1. Ale náš cíl zůstává stejný: vyhrát světový šampionát. Společně s našimi partnerskými týmy během krátkého mimosezónního období velmi tvrdě pracujeme na hledání další výkonnosti, abychom se mohli vrátit ještě silnější," dodává technický ředitel Hondy.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.