Japonská automobilka dodávající své pohonné jednotky stájím Red Bull a AlphaTauri sice po letošní sezóně opustí Formuli 1, hodlá tak ale učinit ve velkém stylu a rozloučit se ziskem mistrovského titulu.
Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe chce letos pravidelně zažívat vítězství a porážet své soupeře s tím, aby se na konci mohli konečně těšit z triumfu mezi konstruktéry, což se jim nedaří od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem, kdy dlouho nebyli schopni postavit konkurenceschopný motor.
"Samozřejmě, že pro rok 2021 vyvíjíme naší novou pohonnou jednotku - nejen s ohledem na výkonnost, ale také na spolehlivost. Uvědomujeme si, že se stále nacházíme za Mercedesem a že další soupeři během zimního období nespí," popisuje Tanabe.
"Letos nás tedy čeká velmi krátká mimosezónní přestávka, ale všichni zapojeni do Formule 1 dělají maximum pro to, aby vyhrávali závody a také šampionát. Není to tedy jednoduché prohlásit, že vyhrajeme," pokračuje technický ředitel Hondy.
"Na druhou stranu nás potěší, pokud vyhrajeme více závodů a pokusíme se zapojit do boje o titul v roce 2021. Proto pokračujeme ve velmi tvrdé práci na pohonné jednotce pro příští sezónu," ubezpečuje Tanabe poté, co se jim loni podařilo s Red Bullem obsadit mezi konstruktéry 2. příčku. Max Verstappen tehdy vybojoval vítězství v Silverstone a v Abú Zabí, Pierre Gasly s dceřinou AlphouTauri překvapivě v Monze.
"Celkově šlo pro Hondu o skvělý výsledek na zakončení roku. Další dobrou zprávou je to, že jsme se poučili z předchozích sezón: zlepšili jsme svou spolehlivost, takže jsme si vystačili jen se třemi pohonnými jednotkami, které jsou povolené na jezdce, aniž bychom obdrželi nějaké motorové penalizace," zdůrazňuje Tanabe.
"Jak už jsme dříve oznámili, na konce sezóny se Honda stáhne z F1. Ale náš cíl zůstává stejný: vyhrát světový šampionát. Společně s našimi partnerskými týmy během krátkého mimosezónního období velmi tvrdě pracujeme na hledání další výkonnosti, abychom se mohli vrátit ještě silnější," dodává technický ředitel Hondy.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.