Japonská automobilka dodávající své pohonné jednotky stájím Red Bull a AlphaTauri sice po letošní sezóně opustí Formuli 1, hodlá tak ale učinit ve velkém stylu a rozloučit se ziskem mistrovského titulu.
Technický ředitel Hondy Tojoharu Tanabe chce letos pravidelně zažívat vítězství a porážet své soupeře s tím, aby se na konci mohli konečně těšit z triumfu mezi konstruktéry, což se jim nedaří od svého návratu do F1 v roce 2015 s McLarenem, kdy dlouho nebyli schopni postavit konkurenceschopný motor.
"Samozřejmě, že pro rok 2021 vyvíjíme naší novou pohonnou jednotku - nejen s ohledem na výkonnost, ale také na spolehlivost. Uvědomujeme si, že se stále nacházíme za Mercedesem a že další soupeři během zimního období nespí," popisuje Tanabe.
"Letos nás tedy čeká velmi krátká mimosezónní přestávka, ale všichni zapojeni do Formule 1 dělají maximum pro to, aby vyhrávali závody a také šampionát. Není to tedy jednoduché prohlásit, že vyhrajeme," pokračuje technický ředitel Hondy.
"Na druhou stranu nás potěší, pokud vyhrajeme více závodů a pokusíme se zapojit do boje o titul v roce 2021. Proto pokračujeme ve velmi tvrdé práci na pohonné jednotce pro příští sezónu," ubezpečuje Tanabe poté, co se jim loni podařilo s Red Bullem obsadit mezi konstruktéry 2. příčku. Max Verstappen tehdy vybojoval vítězství v Silverstone a v Abú Zabí, Pierre Gasly s dceřinou AlphouTauri překvapivě v Monze.
"Celkově šlo pro Hondu o skvělý výsledek na zakončení roku. Další dobrou zprávou je to, že jsme se poučili z předchozích sezón: zlepšili jsme svou spolehlivost, takže jsme si vystačili jen se třemi pohonnými jednotkami, které jsou povolené na jezdce, aniž bychom obdrželi nějaké motorové penalizace," zdůrazňuje Tanabe.
"Jak už jsme dříve oznámili, na konce sezóny se Honda stáhne z F1. Ale náš cíl zůstává stejný: vyhrát světový šampionát. Společně s našimi partnerskými týmy během krátkého mimosezónního období velmi tvrdě pracujeme na hledání další výkonnosti, abychom se mohli vrátit ještě silnější," dodává technický ředitel Hondy.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.