V minulé sezóně se několikrát spekulovalo o tom, že by se Sebastian Vettel mohl vrátit k Red Bullu, u něhož v poslední době září Max Verstappen. Ferrari se totiž poměrně brzy rozhodlo se jej zbavit a dát přednost Carlosovi Sainzovi z McLarenu. O průběhu jednání za zavřenými dveřmi promluvil odborný poradce rakouského týmu Helmut Marko.
Šéf týmu Christian Horner tyto informace bryskně popíral, Vettel však byl v padoku loni v červenci několikrát spatřen při rozhovorech s majitelem Dietrichem Mateschitzem, s nímž má stále dobré vztahy, či s Helmutem Markem, jenž mohl přivést Seba zpět "domů."
"Ano, stále s nimi dobře vycházím a dobře vycházím i s Helmutem. Jen jsem jej požádal o radu. Musím být upřímný sám k sobě a říct si, že nastává konec. Nebo že si musím dát na rok přestávku. Všechno je nyní možné," uvedl tehdy Vettel.
Marko mu tehdy poradil, aby si dal rok přestávku, než se bude moci vrátit k Red Bullu: "Bylo jasné, že Sebastiana čeká u Ferrari další náročná sezóna. Nechtěl jsem, aby jednal unáhleně, ale aby počkal. Bylo mi totiž jasné, že na jezdeckém trhu dojde před rokem 2022 k zásadním změnám."
"Například jsem si byl jistý tím, že u Mercedesu bude tou dobou volné místo. Ale nejen tam. Obecně jsem Sebastianovi poradil, aby si dal pauzu. To se ale týkalo také Red Bullu. Jen jsem chtěl, aby byl ve správný čas stále na trhu a mohl si tak vybrat tu nejlepší možnou nabídku," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Měl by tedy u nich Vettel šanci, kdyby počkal se svým rozhodnutím a nevyužil hned nabídku Aston Martinu (loňského Racing Pointu)? "Když mu Ferrari napsalo, tak jsme neměli pro rok 2021 místo. V té době jsme pevně věřili, že se Alexander Albon pozitivně rozvine, takže bude schopen jezdit po boku Maxe Verstappena i v sezóně 2021," odhaluje Marko.
"To je to, co jsem řekl Sebastianovi. Žel jsme se mýlili. Když jsme museli začít jednat, Sebastian už nebyl na seznamu, protože se dlouhodobě zavázal Aston Martinu. Proto byl pro nás Sergio Pérez logickou volbou," říká zkušený Rakušan.
"Doufám, že znovu najde tu svou starou formu. Sám ví, že dva poslední roky nepatřily k jeho nejlepším. Z různých důvodů. Nemyslím si však, že by pro nás mohl být nebezpečný. Loni byl totiž jeho nový tým příliš daleko za námi," věří Marko, že Vettel je s Aston Martinem nebude moc kousat.
"A to díky tomu, Pérez byl extrémně silný, zejména ve druhé polovině sezóny. I kdyby byl Sebastian v každém závodě ve špičkové formě, jako jezdec nemůže dohnat takovou ztrátu, jako měl na nás jeho tým. Ale můžu se mýlit," dodává s úsměvem Marko.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.