V minulé sezóně se několikrát spekulovalo o tom, že by se Sebastian Vettel mohl vrátit k Red Bullu, u něhož v poslední době září Max Verstappen. Ferrari se totiž poměrně brzy rozhodlo se jej zbavit a dát přednost Carlosovi Sainzovi z McLarenu. O průběhu jednání za zavřenými dveřmi promluvil odborný poradce rakouského týmu Helmut Marko.
Šéf týmu Christian Horner tyto informace bryskně popíral, Vettel však byl v padoku loni v červenci několikrát spatřen při rozhovorech s majitelem Dietrichem Mateschitzem, s nímž má stále dobré vztahy, či s Helmutem Markem, jenž mohl přivést Seba zpět "domů."
"Ano, stále s nimi dobře vycházím a dobře vycházím i s Helmutem. Jen jsem jej požádal o radu. Musím být upřímný sám k sobě a říct si, že nastává konec. Nebo že si musím dát na rok přestávku. Všechno je nyní možné," uvedl tehdy Vettel.
Marko mu tehdy poradil, aby si dal rok přestávku, než se bude moci vrátit k Red Bullu: "Bylo jasné, že Sebastiana čeká u Ferrari další náročná sezóna. Nechtěl jsem, aby jednal unáhleně, ale aby počkal. Bylo mi totiž jasné, že na jezdeckém trhu dojde před rokem 2022 k zásadním změnám."
"Například jsem si byl jistý tím, že u Mercedesu bude tou dobou volné místo. Ale nejen tam. Obecně jsem Sebastianovi poradil, aby si dal pauzu. To se ale týkalo také Red Bullu. Jen jsem chtěl, aby byl ve správný čas stále na trhu a mohl si tak vybrat tu nejlepší možnou nabídku," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Měl by tedy u nich Vettel šanci, kdyby počkal se svým rozhodnutím a nevyužil hned nabídku Aston Martinu (loňského Racing Pointu)? "Když mu Ferrari napsalo, tak jsme neměli pro rok 2021 místo. V té době jsme pevně věřili, že se Alexander Albon pozitivně rozvine, takže bude schopen jezdit po boku Maxe Verstappena i v sezóně 2021," odhaluje Marko.
"To je to, co jsem řekl Sebastianovi. Žel jsme se mýlili. Když jsme museli začít jednat, Sebastian už nebyl na seznamu, protože se dlouhodobě zavázal Aston Martinu. Proto byl pro nás Sergio Pérez logickou volbou," říká zkušený Rakušan.
"Doufám, že znovu najde tu svou starou formu. Sám ví, že dva poslední roky nepatřily k jeho nejlepším. Z různých důvodů. Nemyslím si však, že by pro nás mohl být nebezpečný. Loni byl totiž jeho nový tým příliš daleko za námi," věří Marko, že Vettel je s Aston Martinem nebude moc kousat.
"A to díky tomu, Pérez byl extrémně silný, zejména ve druhé polovině sezóny. I kdyby byl Sebastian v každém závodě ve špičkové formě, jako jezdec nemůže dohnat takovou ztrátu, jako měl na nás jeho tým. Ale můžu se mýlit," dodává s úsměvem Marko.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.