V minulé sezóně se několikrát spekulovalo o tom, že by se Sebastian Vettel mohl vrátit k Red Bullu, u něhož v poslední době září Max Verstappen. Ferrari se totiž poměrně brzy rozhodlo se jej zbavit a dát přednost Carlosovi Sainzovi z McLarenu. O průběhu jednání za zavřenými dveřmi promluvil odborný poradce rakouského týmu Helmut Marko.
Šéf týmu Christian Horner tyto informace bryskně popíral, Vettel však byl v padoku loni v červenci několikrát spatřen při rozhovorech s majitelem Dietrichem Mateschitzem, s nímž má stále dobré vztahy, či s Helmutem Markem, jenž mohl přivést Seba zpět "domů."
"Ano, stále s nimi dobře vycházím a dobře vycházím i s Helmutem. Jen jsem jej požádal o radu. Musím být upřímný sám k sobě a říct si, že nastává konec. Nebo že si musím dát na rok přestávku. Všechno je nyní možné," uvedl tehdy Vettel.
Marko mu tehdy poradil, aby si dal rok přestávku, než se bude moci vrátit k Red Bullu: "Bylo jasné, že Sebastiana čeká u Ferrari další náročná sezóna. Nechtěl jsem, aby jednal unáhleně, ale aby počkal. Bylo mi totiž jasné, že na jezdeckém trhu dojde před rokem 2022 k zásadním změnám."
"Například jsem si byl jistý tím, že u Mercedesu bude tou dobou volné místo. Ale nejen tam. Obecně jsem Sebastianovi poradil, aby si dal pauzu. To se ale týkalo také Red Bullu. Jen jsem chtěl, aby byl ve správný čas stále na trhu a mohl si tak vybrat tu nejlepší možnou nabídku," vysvětluje odborný poradce Red Bullu.
Měl by tedy u nich Vettel šanci, kdyby počkal se svým rozhodnutím a nevyužil hned nabídku Aston Martinu (loňského Racing Pointu)? "Když mu Ferrari napsalo, tak jsme neměli pro rok 2021 místo. V té době jsme pevně věřili, že se Alexander Albon pozitivně rozvine, takže bude schopen jezdit po boku Maxe Verstappena i v sezóně 2021," odhaluje Marko.
"To je to, co jsem řekl Sebastianovi. Žel jsme se mýlili. Když jsme museli začít jednat, Sebastian už nebyl na seznamu, protože se dlouhodobě zavázal Aston Martinu. Proto byl pro nás Sergio Pérez logickou volbou," říká zkušený Rakušan.
"Doufám, že znovu najde tu svou starou formu. Sám ví, že dva poslední roky nepatřily k jeho nejlepším. Z různých důvodů. Nemyslím si však, že by pro nás mohl být nebezpečný. Loni byl totiž jeho nový tým příliš daleko za námi," věří Marko, že Vettel je s Aston Martinem nebude moc kousat.
"A to díky tomu, Pérez byl extrémně silný, zejména ve druhé polovině sezóny. I kdyby byl Sebastian v každém závodě ve špičkové formě, jako jezdec nemůže dohnat takovou ztrátu, jako měl na nás jeho tým. Ale můžu se mýlit," dodává s úsměvem Marko.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.