Formule 1 oficiálně oznamuje změny v letošním kalendáři, které jsme dříve již nastínili. Ročník 2021 nezačne v Austrálii, ale v Bahrajnu, a chystá se několik dalších významných úprav.
V listopadu minulého roku zveřejnila F1 kalendář čítající rekordních 23 podniků. Měl začít v Austrálii, ale kvůli přetrvávající pandemii Covid-19 k tomu nedojde. Tamější pořadatelé požádali o odklad, v Melbourne se proto místo 21. března pojede až 21. listopadu.
Sezóna 2021 kvůli tomu začne o týden později v Bahrajnu, druhou velkou cenu v pořadí bude nově hostit 18. dubna Imola, jelikož Čína žádá rovněž o odklad - jenže vyhověno jí bude zřejmě pouze tehdy, pokud dojde ke zrušení některého z dalších závodů.
F1 se loni do San Marina vrátila k úspěšnému závodu po 14 letech, jel se jako Velká cena Emilia Romagna. Ve Vietnamu se ani letos nepojede, o slovo se proto hlásí také portugalské Portimao, kam by se týmy mohly přesunout hned z Imoly - pro první květnový víkend je stále vyhrazen volný slot.
Brazílie byla proti původnímu plánu posunuta o týden dopředu na 7. listopadu, díky čemuž vytvoří společně s USA a Mexikem třetí řadu mezi týmy neoblíbených, tří po sobě jdoucích podniků v letošní sezóně.
O týden později se proti tomu bude závodit v Saúdské Arábii (5. prosince), zatímco finále v Abú Zabí je nyní plánováno na 12. prosinec.
"Veškeré úpravy musí schválí Světová rada motorsportu. Výsledkem těchto změn ne neměnný počet 23 závodů v roce 2021, což je největší počet, jaký kdy F1 kalendář čítal. Těšíme se na úspěšný průběh sezóny díky úzké spolupráci se všemi pořadateli," uvádí oficiální prohlášení F1.
"Sezóna začne a skončí v Abú Zabí o týden později, než bylo původně plánováno. Jak už jsme uvedli dříve, očekáváme, že se letos na tribuny vrátí fanoušci a náš exkluzivní Paddock klub. Budeme úzce spolupracovat s našimi pořadateli a partnery na monitorování průběhu situace s Covidem-19 a těšit se na březnové zahájení sezóny," dodává F1.
More racing at Imola in 2021 = more epic wheel-to-wheel action like this 😍#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Gk4DSkfjM1
— Formula 1 (@F1) January 12, 2021Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.