Formule 1 oficiálně oznamuje změny v letošním kalendáři, které jsme dříve již nastínili. Ročník 2021 nezačne v Austrálii, ale v Bahrajnu, a chystá se několik dalších významných úprav.
V listopadu minulého roku zveřejnila F1 kalendář čítající rekordních 23 podniků. Měl začít v Austrálii, ale kvůli přetrvávající pandemii Covid-19 k tomu nedojde. Tamější pořadatelé požádali o odklad, v Melbourne se proto místo 21. března pojede až 21. listopadu.
Sezóna 2021 kvůli tomu začne o týden později v Bahrajnu, druhou velkou cenu v pořadí bude nově hostit 18. dubna Imola, jelikož Čína žádá rovněž o odklad - jenže vyhověno jí bude zřejmě pouze tehdy, pokud dojde ke zrušení některého z dalších závodů.
F1 se loni do San Marina vrátila k úspěšnému závodu po 14 letech, jel se jako Velká cena Emilia Romagna. Ve Vietnamu se ani letos nepojede, o slovo se proto hlásí také portugalské Portimao, kam by se týmy mohly přesunout hned z Imoly - pro první květnový víkend je stále vyhrazen volný slot.
Brazílie byla proti původnímu plánu posunuta o týden dopředu na 7. listopadu, díky čemuž vytvoří společně s USA a Mexikem třetí řadu mezi týmy neoblíbených, tří po sobě jdoucích podniků v letošní sezóně.
O týden později se proti tomu bude závodit v Saúdské Arábii (5. prosince), zatímco finále v Abú Zabí je nyní plánováno na 12. prosinec.
"Veškeré úpravy musí schválí Světová rada motorsportu. Výsledkem těchto změn ne neměnný počet 23 závodů v roce 2021, což je největší počet, jaký kdy F1 kalendář čítal. Těšíme se na úspěšný průběh sezóny díky úzké spolupráci se všemi pořadateli," uvádí oficiální prohlášení F1.
"Sezóna začne a skončí v Abú Zabí o týden později, než bylo původně plánováno. Jak už jsme uvedli dříve, očekáváme, že se letos na tribuny vrátí fanoušci a náš exkluzivní Paddock klub. Budeme úzce spolupracovat s našimi pořadateli a partnery na monitorování průběhu situace s Covidem-19 a těšit se na březnové zahájení sezóny," dodává F1.
More racing at Imola in 2021 = more epic wheel-to-wheel action like this 😍#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Gk4DSkfjM1
— Formula 1 (@F1) January 12, 2021Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.