Formule 1 oficiálně oznamuje změny v letošním kalendáři, které jsme dříve již nastínili. Ročník 2021 nezačne v Austrálii, ale v Bahrajnu, a chystá se několik dalších významných úprav.
V listopadu minulého roku zveřejnila F1 kalendář čítající rekordních 23 podniků. Měl začít v Austrálii, ale kvůli přetrvávající pandemii Covid-19 k tomu nedojde. Tamější pořadatelé požádali o odklad, v Melbourne se proto místo 21. března pojede až 21. listopadu.
Sezóna 2021 kvůli tomu začne o týden později v Bahrajnu, druhou velkou cenu v pořadí bude nově hostit 18. dubna Imola, jelikož Čína žádá rovněž o odklad - jenže vyhověno jí bude zřejmě pouze tehdy, pokud dojde ke zrušení některého z dalších závodů.
F1 se loni do San Marina vrátila k úspěšnému závodu po 14 letech, jel se jako Velká cena Emilia Romagna. Ve Vietnamu se ani letos nepojede, o slovo se proto hlásí také portugalské Portimao, kam by se týmy mohly přesunout hned z Imoly - pro první květnový víkend je stále vyhrazen volný slot.
Brazílie byla proti původnímu plánu posunuta o týden dopředu na 7. listopadu, díky čemuž vytvoří společně s USA a Mexikem třetí řadu mezi týmy neoblíbených, tří po sobě jdoucích podniků v letošní sezóně.
O týden později se proti tomu bude závodit v Saúdské Arábii (5. prosince), zatímco finále v Abú Zabí je nyní plánováno na 12. prosinec.
"Veškeré úpravy musí schválí Světová rada motorsportu. Výsledkem těchto změn ne neměnný počet 23 závodů v roce 2021, což je největší počet, jaký kdy F1 kalendář čítal. Těšíme se na úspěšný průběh sezóny díky úzké spolupráci se všemi pořadateli," uvádí oficiální prohlášení F1.
"Sezóna začne a skončí v Abú Zabí o týden později, než bylo původně plánováno. Jak už jsme uvedli dříve, očekáváme, že se letos na tribuny vrátí fanoušci a náš exkluzivní Paddock klub. Budeme úzce spolupracovat s našimi pořadateli a partnery na monitorování průběhu situace s Covidem-19 a těšit se na březnové zahájení sezóny," dodává F1.
More racing at Imola in 2021 = more epic wheel-to-wheel action like this 😍#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/Gk4DSkfjM1
— Formula 1 (@F1) January 12, 2021Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.