Ruský pilot Nikita Mazepin, jenž letos vstoupí s Haasem do Formule 1, musí podle šéfa týmu Günthera Steinera dospět. Reaguje na skandální aférku se zveřejněním videa na Instagramu minulý měsíc.
Jednadvacetiletý syn ruského miliardáře tým naštval, když na svém účtu zveřejnil video, jak osahává spolujezdkyni sedící na zadním sedadle auta. Příspěvek poté rychle smazal a omluvil se za něj. V Haasu to řešili interně, podle Steinera však nejde o zapomenutou věc.
"Jde o mladého muže, který musí dospět. Samozřejmě jsme to řešili a budeme to i nadále řešit. Netvrdíme, že to bylo OK a nedovolíme, aby mu to jen tak prošlo," uvádí nazlobený šéf amerického týmu, který loni mezi konstruktéry obsadil až 9. příčku poté, co získal jen tři body (devětkrát méně než v předchozí sezóně).
"Bude to mít následky, pokud se tohle nebo něco podobného bude opakovat," varuje Steiner. V F1 se přesto budou snažit svému jezdci maximálně pomoci k tomu, aby dosahoval dobrý výsledků.
This is my routine #NM
Zveřejnil(a) Nikita Mazepin dne Pondělí 7. září 2020Mazepin při svém tréninku krčního svalstva
"Dali jsme dohromady věci, které mu pomohou se zlepšit a zajistit, aby se to už neopakovalo, protože tohle byla jasná chyba," pokračuje šéf Haasu poté, co se na Twitteru po aféře začal šířil hashtag #WeSayNoToMazepin (#ŘíkámeNeMazepinovi).
Steiner potvrzuje, že si dobře povšiml odezvy na sociálních sítích: "Lidé mají svůj názor, to je v pořádku. Také interně máme lidi, kterým se nelíbilo to, co se přihodilo. A to je důvod, proč to budeme i nadále brát tak vážně. Jde o rozptýlení, které si nepřejme. Tyto věci se ale někdy stávají," dodává nelibě 55letý Ital.
Společně s Mazepinem bude letos za tým závodit Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa, jenž se stále nezotavil ze svého vážného zranění, které utrpěl před 7 lety při lyžování po neupraveném svahu ve Francii.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.