Ruský pilot Nikita Mazepin, jenž letos vstoupí s Haasem do Formule 1, musí podle šéfa týmu Günthera Steinera dospět. Reaguje na skandální aférku se zveřejněním videa na Instagramu minulý měsíc.
Jednadvacetiletý syn ruského miliardáře tým naštval, když na svém účtu zveřejnil video, jak osahává spolujezdkyni sedící na zadním sedadle auta. Příspěvek poté rychle smazal a omluvil se za něj. V Haasu to řešili interně, podle Steinera však nejde o zapomenutou věc.
"Jde o mladého muže, který musí dospět. Samozřejmě jsme to řešili a budeme to i nadále řešit. Netvrdíme, že to bylo OK a nedovolíme, aby mu to jen tak prošlo," uvádí nazlobený šéf amerického týmu, který loni mezi konstruktéry obsadil až 9. příčku poté, co získal jen tři body (devětkrát méně než v předchozí sezóně).
"Bude to mít následky, pokud se tohle nebo něco podobného bude opakovat," varuje Steiner. V F1 se přesto budou snažit svému jezdci maximálně pomoci k tomu, aby dosahoval dobrý výsledků.
This is my routine #NM
Zveřejnil(a) Nikita Mazepin dne Pondělí 7. září 2020Mazepin při svém tréninku krčního svalstva
"Dali jsme dohromady věci, které mu pomohou se zlepšit a zajistit, aby se to už neopakovalo, protože tohle byla jasná chyba," pokračuje šéf Haasu poté, co se na Twitteru po aféře začal šířil hashtag #WeSayNoToMazepin (#ŘíkámeNeMazepinovi).
Steiner potvrzuje, že si dobře povšiml odezvy na sociálních sítích: "Lidé mají svůj názor, to je v pořádku. Také interně máme lidi, kterým se nelíbilo to, co se přihodilo. A to je důvod, proč to budeme i nadále brát tak vážně. Jde o rozptýlení, které si nepřejme. Tyto věci se ale někdy stávají," dodává nelibě 55letý Ital.
Společně s Mazepinem bude letos za tým závodit Mick Schumacher, syn sedminásobného mistra světa, jenž se stále nezotavil ze svého vážného zranění, které utrpěl před 7 lety při lyžování po neupraveném svahu ve Francii.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.