Mistr světa z roku 2009 Jenson Button prozradil, že měl před sezonou 2013 možnost podepsat u Ferrari. Z plánovaného přesunu však nakonec sešlo.
Formule 1 napsala za dobu své existence celou řadu příběhů, některé možné scénáře se ale nikdy nenaplnily. Jedním takovým je přesun Jensona Buttona do Ferrari. Dnes už bývalý pilot královské třídy motorsportu byl s příchodem do Maranella spojován hned několikrát, poprvé hned ve svých formulových začátcích a následně před sezonami 2013, potažmo 2014. Ve druhém případě dělil Buttona od podpisu smlouvy jen kousek, jak nyní prozradil sám mistr světa z roku 2009.
„Prakticky každý pilot by chtěl jezdit za Ferrari, já nejsem výjimkou. Ten tým je prostě speciální. Já takovou možnost měl před osmi lety, před sezonou 2013 jsem se rozhodoval, kam povedou moje další kroky, přičemž Ferrari byla jedna z variant. Dveře jsem měl otevřené, ale k finálnímu podpisu smlouvy nikdy nedošlo," vysvětluje Button.
A pokračuje. „Smlouva už byla sice připravené, jenže nakonec to neklaplo. Pokud mám mluvit upřímně, řekl bych, že pro mě nakonec bylo lepší zůstat u McLarenu."
Jenomže McLaren začal během sezony 2013 výrazný výsledkový sešup. Ten sice postupoval relativně nenápadně, avšak mizérie, která přišla zejména s motory Honda rozhodně nebyla tím, v co by slavný tým doufal. V té době byl týmovým kolegou Jensona Buttona Fernando Alonso, takže cesty obou pilotů se nakonec přece jen střetly, byť u jiného týmu než se před ročníkem 2013 zdálo.
Poslední kompletní sezonu ve Formuli 1 absolvoval Jenson Button v roce 2016. Tehdy mu hubený zisk 21 bodů stačil pouze na konečné 15. místo v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu. Definitivně poslední závod coby pilot F1 zažil Brit o rok později, když v ulicích Monte Carla dočasně nahradil Fernanda Alonsa. Nedokončil.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.