Mistr světa z roku 2009 Jenson Button prozradil, že měl před sezonou 2013 možnost podepsat u Ferrari. Z plánovaného přesunu však nakonec sešlo.
Formule 1 napsala za dobu své existence celou řadu příběhů, některé možné scénáře se ale nikdy nenaplnily. Jedním takovým je přesun Jensona Buttona do Ferrari. Dnes už bývalý pilot královské třídy motorsportu byl s příchodem do Maranella spojován hned několikrát, poprvé hned ve svých formulových začátcích a následně před sezonami 2013, potažmo 2014. Ve druhém případě dělil Buttona od podpisu smlouvy jen kousek, jak nyní prozradil sám mistr světa z roku 2009.
„Prakticky každý pilot by chtěl jezdit za Ferrari, já nejsem výjimkou. Ten tým je prostě speciální. Já takovou možnost měl před osmi lety, před sezonou 2013 jsem se rozhodoval, kam povedou moje další kroky, přičemž Ferrari byla jedna z variant. Dveře jsem měl otevřené, ale k finálnímu podpisu smlouvy nikdy nedošlo," vysvětluje Button.
A pokračuje. „Smlouva už byla sice připravené, jenže nakonec to neklaplo. Pokud mám mluvit upřímně, řekl bych, že pro mě nakonec bylo lepší zůstat u McLarenu."
Jenomže McLaren začal během sezony 2013 výrazný výsledkový sešup. Ten sice postupoval relativně nenápadně, avšak mizérie, která přišla zejména s motory Honda rozhodně nebyla tím, v co by slavný tým doufal. V té době byl týmovým kolegou Jensona Buttona Fernando Alonso, takže cesty obou pilotů se nakonec přece jen střetly, byť u jiného týmu než se před ročníkem 2013 zdálo.
Poslední kompletní sezonu ve Formuli 1 absolvoval Jenson Button v roce 2016. Tehdy mu hubený zisk 21 bodů stačil pouze na konečné 15. místo v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu. Definitivně poslední závod coby pilot F1 zažil Brit o rok později, když v ulicích Monte Carla dočasně nahradil Fernanda Alonsa. Nedokončil.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.