Mistr světa z roku 2009 Jenson Button prozradil, že měl před sezonou 2013 možnost podepsat u Ferrari. Z plánovaného přesunu však nakonec sešlo.
Formule 1 napsala za dobu své existence celou řadu příběhů, některé možné scénáře se ale nikdy nenaplnily. Jedním takovým je přesun Jensona Buttona do Ferrari. Dnes už bývalý pilot královské třídy motorsportu byl s příchodem do Maranella spojován hned několikrát, poprvé hned ve svých formulových začátcích a následně před sezonami 2013, potažmo 2014. Ve druhém případě dělil Buttona od podpisu smlouvy jen kousek, jak nyní prozradil sám mistr světa z roku 2009.
„Prakticky každý pilot by chtěl jezdit za Ferrari, já nejsem výjimkou. Ten tým je prostě speciální. Já takovou možnost měl před osmi lety, před sezonou 2013 jsem se rozhodoval, kam povedou moje další kroky, přičemž Ferrari byla jedna z variant. Dveře jsem měl otevřené, ale k finálnímu podpisu smlouvy nikdy nedošlo," vysvětluje Button.
A pokračuje. „Smlouva už byla sice připravené, jenže nakonec to neklaplo. Pokud mám mluvit upřímně, řekl bych, že pro mě nakonec bylo lepší zůstat u McLarenu."
Jenomže McLaren začal během sezony 2013 výrazný výsledkový sešup. Ten sice postupoval relativně nenápadně, avšak mizérie, která přišla zejména s motory Honda rozhodně nebyla tím, v co by slavný tým doufal. V té době byl týmovým kolegou Jensona Buttona Fernando Alonso, takže cesty obou pilotů se nakonec přece jen střetly, byť u jiného týmu než se před ročníkem 2013 zdálo.
Poslední kompletní sezonu ve Formuli 1 absolvoval Jenson Button v roce 2016. Tehdy mu hubený zisk 21 bodů stačil pouze na konečné 15. místo v konečném hodnocení jezdeckého šampionátu. Definitivně poslední závod coby pilot F1 zažil Brit o rok později, když v ulicích Monte Carla dočasně nahradil Fernanda Alonsa. Nedokončil.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.