Formule 1 plánuje přesun startu velkých cen opět na celou hodinu, zatímco v posledních třech letech začínaly o 10 min později. Evropské podniky budou o hodinu uspíšeny, začátek sezóny se odsouvá do Bahrajnu.
O této změně se v zákulisí nedávno jednalo, nyní ji musí týmy schválit, což by neměl být problém. Po delší době tak letos očekáváme menší změnu v programu nedělního odpoledne.
Starty závodů byly přesunuty z celé hodiny (např. z našich 14 h) o 10 min později (na 14:10 h) v sezóně 2018, což mělo televizním společnostem umožnit zahájení přenosů přesně v celou s volným časovým prostorem na představení velké ceny ještě před zaváděcím kolem.
Formule 1 z toho očekávala přínosy. "Televizní společnosti obvykle začínají vysílat přesně v celou hodinu, proto přicházejí o napětí a emoce, jež jsou charakteristické pro poslední minuty před startem každé velké ceny," zdůvodňovala před 3 lety.
Posun o 10 min měl "dostat televizní diváky blíže k týmům a jezdcům, aby si užili nabízenou podívanou těsně před zhasnutím červených světel." Změna však postupně přestala být oceňována, nyní začíná být upřednostňován začátek závodu opět v celou hodinu.
V zákulisí se nyní jedná také o další úpravě - evropské závody by měly začínat o hodinu dříve. Většina jich loni startovala v 15:10 h, letos by tedy mohly opět začínat ve 14 h.
Přesné časy pro schválený kalendář podniků sezóny 2021 budou teprve schváleny. Její úvod však bude opět poznamenaný pandemii Covid-19: prvním velkou cenu nebude hostit Austrálie 21. března, jak bylo původně v plánu, ale až Bahrajn o týden později, tj. 28. března.
F1 tak na rekordní plán v podobě 23 podniků zřejmě nedosáhne. Letos v kalendáři přibývá holandský Zandvoort či saudsko-arabská Džidda, zůstává brazilský Interlagos a zřejmě i Imola (25. dubna), naopak vypadává s velkou pompou připravovaný Vietnam.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.
Isack Hadjar je na pokraji startovní penalizace poté, co FIA potvrdila nasazení jeho čtvrtého a posledního motoru bez trestu před FP3 na Dutch GP. Jakékoli další překročení limitu by znamenalo posun na startu a výrazný dopad na jeho víkend.
Brit Lando Norris ovládl všechny tréninky na Velkou cenu Nizozemska a završil tak hattrick nejrychlejších časů. V závěrečné přípravě před kvalifikací porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho o čtvrt sekundy, zatímco třetí místo obsadil George Russell s Mercedesem. McLaren tak potvrzuje roli silného hráče víkendu.
Flavio Briatore potvrdil, že Alpine vede vážná jednání s Valtterim Bottasem, aby využil jeho zkušenosti k posílení týmu. Zároveň zdůraznil, že zatím nejde o žádné oficiální rozhodnutí.
McLaren pokračoval v dominantním tempu i v druhém volném tréninku na Velkou cenu Nizozemska. Lando Norris potvrdil svou formu z úvodní části programu a ovládl také odpolední jízdu, čímž završil páteční tréninky v Zandvoortu na prvním místě.
Inženýr Ferrari Francesco Cigarini je přesvědčen, že potíže Lewise Hamiltona v týmu pramení z absence osobnosti podobné Niki Laudovi. Podle něj chybí zkušený prostředník, který by dokázal propojit jezdce s týmem a zlepšit vzájemnou komunikaci i spolupráci.
Lando Norris ovládl první trénink po letní přestávce s McLarenem na prvním a druhém místě. Debutant Mercedesu Andrea Kimi Antonelli vyjel mimo trať a způsobil červenou vlajku.
Lando Norris připustil, že rozhodnutí McLarenu o rozdělené strategii v Maďarsku nebylo „zcela harmonické jako tým“. Přesto zdůraznil, že on i jeho týmový kolega si rádi hrají se strategickými možnostmi individuálně a oceňují možnost přizpůsobit taktiku svému závodu.
Fernando Alonso vyzdvihuje schopnosti Alexe Paloua a věří, že by se dokázal rychle přizpůsobit Formuli 1.
Mercedes má George Russella i Andreu Kimi Antonelliho pod smlouvou pouze do konce roku 2025. V minulosti se sice spekulovalo o možném příchodu Maxe Verstappena, avšak tyto úvahy mezitím utichly.