Formule 1 plánuje přesun startu velkých cen opět na celou hodinu, zatímco v posledních třech letech začínaly o 10 min později. Evropské podniky budou o hodinu uspíšeny, začátek sezóny se odsouvá do Bahrajnu.
O této změně se v zákulisí nedávno jednalo, nyní ji musí týmy schválit, což by neměl být problém. Po delší době tak letos očekáváme menší změnu v programu nedělního odpoledne.
Starty závodů byly přesunuty z celé hodiny (např. z našich 14 h) o 10 min později (na 14:10 h) v sezóně 2018, což mělo televizním společnostem umožnit zahájení přenosů přesně v celou s volným časovým prostorem na představení velké ceny ještě před zaváděcím kolem.
Formule 1 z toho očekávala přínosy. "Televizní společnosti obvykle začínají vysílat přesně v celou hodinu, proto přicházejí o napětí a emoce, jež jsou charakteristické pro poslední minuty před startem každé velké ceny," zdůvodňovala před 3 lety.
Posun o 10 min měl "dostat televizní diváky blíže k týmům a jezdcům, aby si užili nabízenou podívanou těsně před zhasnutím červených světel." Změna však postupně přestala být oceňována, nyní začíná být upřednostňován začátek závodu opět v celou hodinu.
V zákulisí se nyní jedná také o další úpravě - evropské závody by měly začínat o hodinu dříve. Většina jich loni startovala v 15:10 h, letos by tedy mohly opět začínat ve 14 h.
Přesné časy pro schválený kalendář podniků sezóny 2021 budou teprve schváleny. Její úvod však bude opět poznamenaný pandemii Covid-19: prvním velkou cenu nebude hostit Austrálie 21. března, jak bylo původně v plánu, ale až Bahrajn o týden později, tj. 28. března.
F1 tak na rekordní plán v podobě 23 podniků zřejmě nedosáhne. Letos v kalendáři přibývá holandský Zandvoort či saudsko-arabská Džidda, zůstává brazilský Interlagos a zřejmě i Imola (25. dubna), naopak vypadává s velkou pompou připravovaný Vietnam.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.