Nový vůz Ferrari pro příští sezonu už je z většiny hotový. V Maranellu jej hodlají dále vyvíjet pouze v případě, že situace bude velmi špatná.
Sezona 2021 bude poslední, ve které budou platit současná technická pravidla, od roku 2022 totiž vstoupí v platnost zbrusu nové regule, ty nejen vzhled monopostů, ale také jejich celkovou účinnost diametrálně změní. Týmy už proto logicky přemýšlejí o vývoji těchto revolučních strojů, v aerodynamickém tunelu je budou moci začít testovat od ledna, čehož naprostá většina startovního pole využije. Ročník 2021 tak bude spíše překlenovací.
Tento postup plánují také u Ferrari - Scuderia letos zažila jednu ze svých nejhorších sezon za několik posledních dekád, přičemž vývoj vozu pro následující rok poběží pouze v případě, že bude hrozit stejně špatná sezona jako byla ta letošní.
„Rok 2022 pro nás bude prioritou, začnou platit úplně nová technická pravidla, přičemž pokud se na jeho začátku ocitnete v nevýhodné pozici, bude složité to dohnat," má jasno Mattia Binotto.
A pokračuje. „Vůz pro příští rok budeme vyvíjet pouze v případě, že to bude velmi špatné. Ferrari si nemůže dovolit tak špatnou sezonu jako byla ta letošní, to je neakceptovatelné. Pokud tedy bude potřeba něco opravit, tak to opravíme.
Prvotní náznaky vypadají dobře, ale nikdy nevíte, co dělají soupeři, uvidí se až na trati. Musíme to vzít s pokorou, každý musí začít sám u sebe a podat nejlepší možný výkon, lepší než loni. Rozhodně už nechceme tak špatnou sezonu. Vůz pro příští rok už je prakticky hotový," uzavírá.
V červeném se příští rok objeví Charles Leclerc a Carlos Sainz. Dostanou k dispozici kvalitní vůz, nebo to bude v případě Ferrari další trápení? To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď snad všichni fanoušci tradiční stáje. Scuderia si hodně slibuje od nového motoru i významně přepracované zadní části monopostu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.