Nový vůz Ferrari pro příští sezonu už je z většiny hotový. V Maranellu jej hodlají dále vyvíjet pouze v případě, že situace bude velmi špatná.
Sezona 2021 bude poslední, ve které budou platit současná technická pravidla, od roku 2022 totiž vstoupí v platnost zbrusu nové regule, ty nejen vzhled monopostů, ale také jejich celkovou účinnost diametrálně změní. Týmy už proto logicky přemýšlejí o vývoji těchto revolučních strojů, v aerodynamickém tunelu je budou moci začít testovat od ledna, čehož naprostá většina startovního pole využije. Ročník 2021 tak bude spíše překlenovací.
Tento postup plánují také u Ferrari - Scuderia letos zažila jednu ze svých nejhorších sezon za několik posledních dekád, přičemž vývoj vozu pro následující rok poběží pouze v případě, že bude hrozit stejně špatná sezona jako byla ta letošní.
„Rok 2022 pro nás bude prioritou, začnou platit úplně nová technická pravidla, přičemž pokud se na jeho začátku ocitnete v nevýhodné pozici, bude složité to dohnat," má jasno Mattia Binotto.
A pokračuje. „Vůz pro příští rok budeme vyvíjet pouze v případě, že to bude velmi špatné. Ferrari si nemůže dovolit tak špatnou sezonu jako byla ta letošní, to je neakceptovatelné. Pokud tedy bude potřeba něco opravit, tak to opravíme.
Prvotní náznaky vypadají dobře, ale nikdy nevíte, co dělají soupeři, uvidí se až na trati. Musíme to vzít s pokorou, každý musí začít sám u sebe a podat nejlepší možný výkon, lepší než loni. Rozhodně už nechceme tak špatnou sezonu. Vůz pro příští rok už je prakticky hotový," uzavírá.
V červeném se příští rok objeví Charles Leclerc a Carlos Sainz. Dostanou k dispozici kvalitní vůz, nebo to bude v případě Ferrari další trápení? To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď snad všichni fanoušci tradiční stáje. Scuderia si hodně slibuje od nového motoru i významně přepracované zadní části monopostu.
Lewis Hamilton sice na Charlese Leclerca v celkovém pořadí ztrácí 66 bodů, přesto je to právě britský jezdec, jehož hlas by měl mít ve Ferrari při formování budoucí strategie zásadní váhu, hlásá insider.
Ralf Schumacher uvedl, že je vždy dobré mít připravené možnosti a strategii pro nečekané situace. Podle něj by každý jezdec měl myslet na své kroky i v náročných obdobích.
Mark Webber věří, že Oscar Piastri má motivaci a charakter potřebný k silnému závěru sezony. Podle něj může mladý jezdec v posledních třech závodech znovu ukázat svůj talent a posunout McLaren vpřed.
Aston Martin vstupuje do nové etapy s ambiciózními cíli a intenzivní přípravou. Tým i jeho klíčoví členové pracují na zdokonalení všech aspektů svého fungování, přičemž pozornost fanoušků i odborníků zůstává upřena na jejich další kroky.
McLaren Racing rozšířil svůj Driver Development Programme o dvě nové talenty, Elly Stevens a Elly Häkkinen. Tým věří, že program jim poskytne zkušenosti a podporu potřebnou k dalšímu růstu v motorsportu.
Šéf McLarenu Zak Brown a bývalý šéf Red Bullu Christian Horner se v posledních letech Hornerova působení v týmu často pouštěli do ostrých slovních výměn. Jejich vzájemné přestřelky patřily k nejvýraznějším v paddocku.
Sergio Pérez přiznal, že mu čas mimo Formuli 1 pomohl získat jiný pohled na závodění. Pauza mu umožnila znovu si užít samotnou podstatu sportu.
Kimi Antonelli měl letos v Mercedesu několik slabších chvil, ale postupně sbírá cenné zkušenosti. Max Verstappen přesto vyjádřil nováčkovi jasnou podporu.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.