Nový vůz Ferrari pro příští sezonu už je z většiny hotový. V Maranellu jej hodlají dále vyvíjet pouze v případě, že situace bude velmi špatná.
Sezona 2021 bude poslední, ve které budou platit současná technická pravidla, od roku 2022 totiž vstoupí v platnost zbrusu nové regule, ty nejen vzhled monopostů, ale také jejich celkovou účinnost diametrálně změní. Týmy už proto logicky přemýšlejí o vývoji těchto revolučních strojů, v aerodynamickém tunelu je budou moci začít testovat od ledna, čehož naprostá většina startovního pole využije. Ročník 2021 tak bude spíše překlenovací.
Tento postup plánují také u Ferrari - Scuderia letos zažila jednu ze svých nejhorších sezon za několik posledních dekád, přičemž vývoj vozu pro následující rok poběží pouze v případě, že bude hrozit stejně špatná sezona jako byla ta letošní.
„Rok 2022 pro nás bude prioritou, začnou platit úplně nová technická pravidla, přičemž pokud se na jeho začátku ocitnete v nevýhodné pozici, bude složité to dohnat," má jasno Mattia Binotto.
A pokračuje. „Vůz pro příští rok budeme vyvíjet pouze v případě, že to bude velmi špatné. Ferrari si nemůže dovolit tak špatnou sezonu jako byla ta letošní, to je neakceptovatelné. Pokud tedy bude potřeba něco opravit, tak to opravíme.
Prvotní náznaky vypadají dobře, ale nikdy nevíte, co dělají soupeři, uvidí se až na trati. Musíme to vzít s pokorou, každý musí začít sám u sebe a podat nejlepší možný výkon, lepší než loni. Rozhodně už nechceme tak špatnou sezonu. Vůz pro příští rok už je prakticky hotový," uzavírá.
V červeném se příští rok objeví Charles Leclerc a Carlos Sainz. Dostanou k dispozici kvalitní vůz, nebo to bude v případě Ferrari další trápení? To je otázka, na kterou se snaží nalézt odpověď snad všichni fanoušci tradiční stáje. Scuderia si hodně slibuje od nového motoru i významně přepracované zadní části monopostu.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.