Mezinárodní automobilová federace FIA nesouhlasí s kritickými prohlášeními šéfa francouzské společnosti stejného jména Edouarda Michelina.
FIA stále uvažuje o zavedení jediného dodavatele pneumatik pro vozy Formule 1. Takový krok by měl řadu výhod, také některé nevýhody, ale především jde o jistou obchodní diskriminaci.
Na tento fakt poukázal velmi kriticky i pan Michelin a zopakoval, že jeho společnost nebude dodávat pneumatiky tam, kde není konkurenční prostředí a kde nemá vyzývatele. Výběrového řízení by se pak určitě Francouzi nezúčastnili.
"Michelin si musí uvědomit, že se situací kolem GP USA nemůžeme být spokojeni. Kvůli jejich chybě měli ztráty diváci, týmy, ale především Formule 1," stojí v oficiálním prohlášení FIA a tato část reaguje na odmítnutí Michelina jednoznačně přiznat vinu. "Monopolního dodavatele pneumatik navrhly spolu s FIA i týmy, a to včetně stájí používajících gumy Michelin."
FIA dále uvádí, že existuje řada důležitých faktů, které dávají do lepší pozice variantu s jedním dodavatelem a závěrem konstatuje, že pokud si tohoto není Eduard Michelin vědom, pak jsou jeho znalosti F1 jen velmi obecné.
Asi největší výhodou monopolního dodavatele je obrovské snížení nákladů týmů díky úspoře peněz za nekončící testy pneumatik…
Foto: BAR Honda
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.