Red Bull a Sergio Pérez dnes oznámili uzavření smlouvy pro příští sezonu. Zkušený Mexičan vystřídá v kokpitu elitní stáje Alexe Albona.
Je jasno. Red Bull pro příští sezonu definitivně potvrdil Sergia Péreze, který se tak stane týmovým kolegou Maxe Verstappena. Mexický pilot má na svém kontě deset pódii ve Formuli 1, přičemž letos získal své první vítězství. Red Bull získává v jeho osobě zkušeného borce, jenž navíc disponuje solidním sponzorským zázemím.
Je otázkou, na jak dlouho dobu Pérez s Red Bullem podepsal. Tuto informaci tým ani jezdec zatím médiím neposkytli. S prázdnou neodchází ani Alex Albon, Thajec zůstává v rodině Red Bullu, když bude zastávat pozici vývojového pilota.
Ostřílený Mexičan debutoval v královně motorsportu se Sauberem, poté zamířil k McLarenu a Force Indii, ze které se následně stal Racing Point. S týmem Lawrence Strolla měl Pérez původně uzavřený dlouhodobý kontrakt, avšak kanadský magnát dal nakonec přednost Sebastianu Vettelovi.
„Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsem dostal šanci závodit za tým, který bojuje o tituly. Tohle bylo mým snem od prvního dne ve Formuli 1. Tým i já máme stejný cíl, stejné smýšlení. Udělám vše pro to, abych Red Bullu pomohl bojovat o další titul," říká Pérez.
„Rozhodovali jsme se dlouho. Alex zůstává členem naší rodiny, ale po zvážení všech hledisek jsme si řekli, že Sergio je pro nás tím správným pilotem, který bude v následující sezoně řídit jeden z našich vozů, těšíme se na něj," dodává šéf týmu Christian Horner.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.