Red Bull a Sergio Pérez dnes oznámili uzavření smlouvy pro příští sezonu. Zkušený Mexičan vystřídá v kokpitu elitní stáje Alexe Albona.
Je jasno. Red Bull pro příští sezonu definitivně potvrdil Sergia Péreze, který se tak stane týmovým kolegou Maxe Verstappena. Mexický pilot má na svém kontě deset pódii ve Formuli 1, přičemž letos získal své první vítězství. Red Bull získává v jeho osobě zkušeného borce, jenž navíc disponuje solidním sponzorským zázemím.
Je otázkou, na jak dlouho dobu Pérez s Red Bullem podepsal. Tuto informaci tým ani jezdec zatím médiím neposkytli. S prázdnou neodchází ani Alex Albon, Thajec zůstává v rodině Red Bullu, když bude zastávat pozici vývojového pilota.
Ostřílený Mexičan debutoval v královně motorsportu se Sauberem, poté zamířil k McLarenu a Force Indii, ze které se následně stal Racing Point. S týmem Lawrence Strolla měl Pérez původně uzavřený dlouhodobý kontrakt, avšak kanadský magnát dal nakonec přednost Sebastianu Vettelovi.
„Jsem neuvěřitelně šťastný, že jsem dostal šanci závodit za tým, který bojuje o tituly. Tohle bylo mým snem od prvního dne ve Formuli 1. Tým i já máme stejný cíl, stejné smýšlení. Udělám vše pro to, abych Red Bullu pomohl bojovat o další titul," říká Pérez.
„Rozhodovali jsme se dlouho. Alex zůstává členem naší rodiny, ale po zvážení všech hledisek jsme si řekli, že Sergio je pro nás tím správným pilotem, který bude v následující sezoně řídit jeden z našich vozů, těšíme se na něj," dodává šéf týmu Christian Horner.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.