AlphaTauri dnes potvrdila své jezdecké složení pro příští sezónu Formule 1. Pierre Gasly zůstává, loučí se Daniil Kvjat. Kdo jej nahradí?
V F1 bude s italskou stájí debutovat Juki Cunoda. což se v padoku očekávalo vzhledem k tomu, že s ní několikrát letos testoval - naposledy včera v Abú Zabí, kde zajel sedmý nejrychlejší čas. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu a Hondy se tak stane prvním Japoncem v F1 od odchodu Kamuje Kobajašiho v roce 2014.
Cunoda na pozorovatele zapůsobil ve Formuli 3 v minulém roce, kdy s týmem Jenzer vyhrál závod v Monze. Letos již pravidelně sbíral body za Carlin ve Formuli 2, v níž se mu podařilo zvítězit ve Spa, v Sáchiru či v Silverstone, což mu zaručilo třetí příčku v šampionátu.
"Jako u většiny závodních pilotů je i mým cílem závodit v F1, takže mám z této zprávy velkou radost. Chtěl bych poděkovat Scuderii AlphaTauri, Red Bullu a Dr. Markovi za tuto šanci, samozřejmě také všem v Hondě za jejich dosavadní podporu v mé kariéře, za příležitosti závodit v Evropě. Příští rok ponesu naděje mnoha japonských fanoušků F1 a taky pro ně udělám maximum," popisuje Cunoda.
Jeho umění si dost váží odborný poradce Red Bullu Helmu Marko: "Mám ho rád! Jeho rychlost, způsob, jakým předjíždí, ale zároveň jak se dokáže rychle učit pečovat o pneumatiky, a vše s tím spojené," prohlásil nedávno.
Šéf AlphyTauri Franz Tost potvrzuje, že během několika jízd na ně silně zapůsobil: "Red Bull už nějakou dobu sleduje kariéru Juki a jsem přesvědčen o tom, že bude pro náš tým velkým přínosem. Když jsme se na něj letos dívali v F2, předvedl tu správnou směsici závodní agresivity a technického porozumění."
"Během testu v Imole v listopadu, kde jezdil s naším vozem z roku 2018, byly při závodní simulaci jeho časy na kolo velmi konzistentní. Během dne dělal pokroky a našim inženýrům poskytl velmi užitečnou zpětnou vazbu. Jeho integrace s inženýry Hondy je navíc bezproblémová, což rozhodně pomáhá. Během testu tento týden v Abú Zabí prokázal, že se rychle učí a že je připravený na vstup do F1," oceňuje Tost.
JAPAN BACK ON THE GRID! 🇯🇵 @yukitsunoda07 joins Scuderia AlphaTauri for the 2021 @f1 season! 👊 pic.twitter.com/RKzntSQWyZ
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 16, 2020Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.