AlphaTauri dnes potvrdila své jezdecké složení pro příští sezónu Formule 1. Pierre Gasly zůstává, loučí se Daniil Kvjat. Kdo jej nahradí?
V F1 bude s italskou stájí debutovat Juki Cunoda. což se v padoku očekávalo vzhledem k tomu, že s ní několikrát letos testoval - naposledy včera v Abú Zabí, kde zajel sedmý nejrychlejší čas. Dvacetiletý chráněnec Red Bullu a Hondy se tak stane prvním Japoncem v F1 od odchodu Kamuje Kobajašiho v roce 2014.
Cunoda na pozorovatele zapůsobil ve Formuli 3 v minulém roce, kdy s týmem Jenzer vyhrál závod v Monze. Letos již pravidelně sbíral body za Carlin ve Formuli 2, v níž se mu podařilo zvítězit ve Spa, v Sáchiru či v Silverstone, což mu zaručilo třetí příčku v šampionátu.
"Jako u většiny závodních pilotů je i mým cílem závodit v F1, takže mám z této zprávy velkou radost. Chtěl bych poděkovat Scuderii AlphaTauri, Red Bullu a Dr. Markovi za tuto šanci, samozřejmě také všem v Hondě za jejich dosavadní podporu v mé kariéře, za příležitosti závodit v Evropě. Příští rok ponesu naděje mnoha japonských fanoušků F1 a taky pro ně udělám maximum," popisuje Cunoda.
Jeho umění si dost váží odborný poradce Red Bullu Helmu Marko: "Mám ho rád! Jeho rychlost, způsob, jakým předjíždí, ale zároveň jak se dokáže rychle učit pečovat o pneumatiky, a vše s tím spojené," prohlásil nedávno.
Šéf AlphyTauri Franz Tost potvrzuje, že během několika jízd na ně silně zapůsobil: "Red Bull už nějakou dobu sleduje kariéru Juki a jsem přesvědčen o tom, že bude pro náš tým velkým přínosem. Když jsme se na něj letos dívali v F2, předvedl tu správnou směsici závodní agresivity a technického porozumění."
"Během testu v Imole v listopadu, kde jezdil s naším vozem z roku 2018, byly při závodní simulaci jeho časy na kolo velmi konzistentní. Během dne dělal pokroky a našim inženýrům poskytl velmi užitečnou zpětnou vazbu. Jeho integrace s inženýry Hondy je navíc bezproblémová, což rozhodně pomáhá. Během testu tento týden v Abú Zabí prokázal, že se rychle učí a že je připravený na vstup do F1," oceňuje Tost.
JAPAN BACK ON THE GRID! 🇯🇵 @yukitsunoda07 joins Scuderia AlphaTauri for the 2021 @f1 season! 👊 pic.twitter.com/RKzntSQWyZ
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 16, 2020Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.