Charles Leclerc má u Ferrari dlouhodobou smlouvu. Scuderia se kolem něj pokusí postavit vítězný tým srovnatelný s tím, který měl kolem sebe na začátku tisíciletí Michael Schumacher.
Ferrari čeká na jezdecký titul nepřetržitě od sezony 2007, kdy se radoval Kimi Raikkonen. Od té doby ale žádný pilot titul do Maranella nepřivezl, selhali Fernando Alonso i Sebastian Vettel. Nyní se Ferrari spoléhá na Charlesa Leclerca, který s týmem podepsal dlouhodobý kontrakt, právě kolem něj má být vystaven nový vítězný tým.
Šéf stáje Mattia Binotto vidí v této situaci podobnosti s tou před čtvrt stoletím, kdy do Maranella dorazil Michael Schumacher. „Mezi lety 1995 až 2000 jsme hodně investovali do lidských i technologických zdrojů. Stejný proces podstupujeme teď, během nedávné minulosti jsme najali řadu mladých a talentovaných inženýrů, kteří se postupně stávají našimi opěrnými pilíři."
Důležitou součástí nové struktury má být rovněž Charles Leclerc. Monačan podepsal s Ferrari dlouhodobý kontrakt, který jasně značí, že právě na něj Maranello spoléhá.
„Před pětadvaceti lety jsme měli Michaela, teď máme Charlese. Michael byl už v době příchodu do Ferrari lídr, který měl na kontě dva mistrovské tituly. Charles ještě nemá tituly, není tolik zkušený, ale do pozice lídra se vyvíjí a vyvíjí se velmi dobře. Může být stejně dobrým lídrem, kterým býval Michael," pokračuje Binotto.
Švýcar zároveň oceňuje Leclercovu schopnost vypořádat se s letošním nekonkurenceschopným Ferrari. „Letos jezdí ještě lépe než během minulé sezony. Vyvinul se jako jezdec, náš vůz je těžko ovladatelný, on se přesto dokázal přizpůsobit různým podmínkám i tratím. Za všech okolností je velmi konzistentní," chválí Mattia Binotto.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.