Charles Leclerc má u Ferrari dlouhodobou smlouvu. Scuderia se kolem něj pokusí postavit vítězný tým srovnatelný s tím, který měl kolem sebe na začátku tisíciletí Michael Schumacher.
Ferrari čeká na jezdecký titul nepřetržitě od sezony 2007, kdy se radoval Kimi Raikkonen. Od té doby ale žádný pilot titul do Maranella nepřivezl, selhali Fernando Alonso i Sebastian Vettel. Nyní se Ferrari spoléhá na Charlesa Leclerca, který s týmem podepsal dlouhodobý kontrakt, právě kolem něj má být vystaven nový vítězný tým.
Šéf stáje Mattia Binotto vidí v této situaci podobnosti s tou před čtvrt stoletím, kdy do Maranella dorazil Michael Schumacher. „Mezi lety 1995 až 2000 jsme hodně investovali do lidských i technologických zdrojů. Stejný proces podstupujeme teď, během nedávné minulosti jsme najali řadu mladých a talentovaných inženýrů, kteří se postupně stávají našimi opěrnými pilíři."
Důležitou součástí nové struktury má být rovněž Charles Leclerc. Monačan podepsal s Ferrari dlouhodobý kontrakt, který jasně značí, že právě na něj Maranello spoléhá.
„Před pětadvaceti lety jsme měli Michaela, teď máme Charlese. Michael byl už v době příchodu do Ferrari lídr, který měl na kontě dva mistrovské tituly. Charles ještě nemá tituly, není tolik zkušený, ale do pozice lídra se vyvíjí a vyvíjí se velmi dobře. Může být stejně dobrým lídrem, kterým býval Michael," pokračuje Binotto.
Švýcar zároveň oceňuje Leclercovu schopnost vypořádat se s letošním nekonkurenceschopným Ferrari. „Letos jezdí ještě lépe než během minulé sezony. Vyvinul se jako jezdec, náš vůz je těžko ovladatelný, on se přesto dokázal přizpůsobit různým podmínkám i tratím. Za všech okolností je velmi konzistentní," chválí Mattia Binotto.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.