Během třetího tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen před Valtterim Bottasem. Russell tentokrát sedmý.
Jezdci a týmy si zvykají na upravený okruh v Sáchiru a čeká je třetí trénink a příprava před kvalifikací. V Bahrajnu se stmívá a teplota vzduchu je 25 °C ,trať má 29,9 °C.
Pozornost je směrována na George Russella v Mercedesu, který nahradil Lewise Hamiltona. Během své kariéry v F1 v sobotu v kvalifikaci vždy porazil svého týmového kolegu. Podaří se mu tuto statistiku udržet?
Na konci boxové uličky je zelená a první na trať vyráží Pietro Fittipaldi zastupující Grosjeana. A hned si připisuje měřený čas 56.499 sek. "Vyvážení je teď dost dobré, jen se musíme zase dostat k rychlosti," hlásí nováček týmu. Ostatní jezdci zůstávají i po patnácti minutách v garáži.
Pietro getting in plenty more experience laps whilst the track is empty. The best of his 11 laps ⏱ 56.249. #HaasF1 #SakhirGP #FP3 pic.twitter.com/6Iurn2gr4N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 5, 2020
A na trať se vydávají Norris, Magnussen a Vettel. A jejich měřené časy? McLaren 55,555 sek na měkké sadě pneumatik, Haas 55,862 sek a Ferrari 56,126 sek. To však netvrá moc dlouho. Po klidném úvodu se na trať vydala většina vozů. Do čela po dvaceti minutách jde Leclerc s časem 55,256 sek před Ricciardem a Norrisem.
Valtteri Bottas jde do čela, na Leclerca má náskok 0,243 sek. Ale zlepšuje se Verstappen či Gasly. Časy se teď dost mění a je to hodně těsné.
Ready to go! #Seb5 is taking to the track on hard tyres ⚪️ and #Charles16 on softs. #FP3 #SakhirGP pic.twitter.com/TJP3GZmEr7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 5, 2020
Bottas jde s časem 55,010 před Verstappena (čas 55,194 sek na tvrdé sadě). Nizozemský pilot dostal hodiny mezi první a druhou zatáčkou. Pokračuje však dál, ale pneumatiky to zajisté odnesly. Celé pole dělí jen 1,2 sek. A jak si vede Russell? Zlepšil se a jde do čela s časem 55,000 sek, ale radovat se mohl jen chvíli. Bottas odpovídá a zajíždí čas 54,880 sek.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Bottas, Russell, Verstappen, Kvjat, Gasly, Leclerc, Ricciardo, Albon, Sainz, Pérez, Räikkönen, Norris, Stroll, Ocon, Magnussen, Giovinazzi, Vettel, Aitken, Latifi, Fittipaldi.
Bottas to zřejmě myslí vážně a zajíždí 54,523 sek a to na použitých měkkých pneumatikách. Náskok na týmového kolegu už má tedy 0,477 sek. Podle Sky Sports je lepší na brzdách, Russell na něj ztrácí především na výjezdu ze zatáček.
Piloti Alpha Tauri se stále drží na čtvrté a páté pozici a zatím mají slibně našlápnuto.
Once again @kvyatofficial isn’t messing around! We’ve passed the halfway mark of FP3 and he’s just slotted into P4 💪 #AlphaTauri #F1 #SakhirGP 🇧🇭 pic.twitter.com/eiaqE64Q4o
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 5, 2020
Zlepšuje se Vettel. Začal simulaci kvalifikace a posouvá se na druhé místo s časem 54,858 sek a to na měkké sadě. Zbývá dvacet minut.
Oba Mercedesy obuly nové měkké pneumatiky. Pokoří někdo hranici 53 sek už nyní nebo se tak stane až v kvalifikaci? Bottas zajíždí 54,270, ale v poslední zatáčce vyjel zeširoka a ztratil tam čas. Russell zajel 54,664 sek a na třetí místo se zařadil Leclerc s časem 54,854 sek. To však platí jen než dojíždí Norris. Ten na to šlápla a řadí se na druhé místo s časem 54,606 sek.
Zbývá patnáct minut a řada týmů ještě vyráží zajet svá rychlá kola. A kdo se řadí na čtvrté místo? Giovinazzi s Alfou Romeo. Neplatí to však příliš dlouho. Je to krátký okruh a každá chyba tu znamená opravdu hodně. Kvalifikace může být ještě opravdu hodně zajímavá.
Zbývá deset minut. A do čela jde Verstappen s Red Bullem. Zajel čas 54,064 sek a za ním je Bottas, Gasly, Ocon, Norris, Albon, Russell, Pérez, Stroll, Sainz.
U Ferrari mají mechanici na pilno. Vettel před kvalifikací mění motor!
#Seb5’s session is over, PU change for precautionary reasons. #FP3 #SakhirGP pic.twitter.com/BUAo9MQT8A
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 5, 2020
Zbývají poslední minuty a na další rychlá kola to příliš nevypadá. Můžeme se však těšit na zajímavou kvalifikaci. Nejvíce kol zajel Pierre Gasly a to dvacet tři. Naopak nejméně si připsal Lando Norris, konkrétně patnáct.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.