Během třetího tréninku zajel nejrychlejší čas Max Verstappen před Valtterim Bottasem. Russell tentokrát sedmý.
Jezdci a týmy si zvykají na upravený okruh v Sáchiru a čeká je třetí trénink a příprava před kvalifikací. V Bahrajnu se stmívá a teplota vzduchu je 25 °C ,trať má 29,9 °C.
Pozornost je směrována na George Russella v Mercedesu, který nahradil Lewise Hamiltona. Během své kariéry v F1 v sobotu v kvalifikaci vždy porazil svého týmového kolegu. Podaří se mu tuto statistiku udržet?
Na konci boxové uličky je zelená a první na trať vyráží Pietro Fittipaldi zastupující Grosjeana. A hned si připisuje měřený čas 56.499 sek. "Vyvážení je teď dost dobré, jen se musíme zase dostat k rychlosti," hlásí nováček týmu. Ostatní jezdci zůstávají i po patnácti minutách v garáži.
Pietro getting in plenty more experience laps whilst the track is empty. The best of his 11 laps ⏱ 56.249. #HaasF1 #SakhirGP #FP3 pic.twitter.com/6Iurn2gr4N
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 5, 2020
A na trať se vydávají Norris, Magnussen a Vettel. A jejich měřené časy? McLaren 55,555 sek na měkké sadě pneumatik, Haas 55,862 sek a Ferrari 56,126 sek. To však netvrá moc dlouho. Po klidném úvodu se na trať vydala většina vozů. Do čela po dvaceti minutách jde Leclerc s časem 55,256 sek před Ricciardem a Norrisem.
Valtteri Bottas jde do čela, na Leclerca má náskok 0,243 sek. Ale zlepšuje se Verstappen či Gasly. Časy se teď dost mění a je to hodně těsné.
Ready to go! #Seb5 is taking to the track on hard tyres ⚪️ and #Charles16 on softs. #FP3 #SakhirGP pic.twitter.com/TJP3GZmEr7
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 5, 2020
Bottas jde s časem 55,010 před Verstappena (čas 55,194 sek na tvrdé sadě). Nizozemský pilot dostal hodiny mezi první a druhou zatáčkou. Pokračuje však dál, ale pneumatiky to zajisté odnesly. Celé pole dělí jen 1,2 sek. A jak si vede Russell? Zlepšil se a jde do čela s časem 55,000 sek, ale radovat se mohl jen chvíli. Bottas odpovídá a zajíždí čas 54,880 sek.
Průběžné pořadí po polovině tréninku: Bottas, Russell, Verstappen, Kvjat, Gasly, Leclerc, Ricciardo, Albon, Sainz, Pérez, Räikkönen, Norris, Stroll, Ocon, Magnussen, Giovinazzi, Vettel, Aitken, Latifi, Fittipaldi.
Bottas to zřejmě myslí vážně a zajíždí 54,523 sek a to na použitých měkkých pneumatikách. Náskok na týmového kolegu už má tedy 0,477 sek. Podle Sky Sports je lepší na brzdách, Russell na něj ztrácí především na výjezdu ze zatáček.
Piloti Alpha Tauri se stále drží na čtvrté a páté pozici a zatím mají slibně našlápnuto.
Once again @kvyatofficial isn’t messing around! We’ve passed the halfway mark of FP3 and he’s just slotted into P4 💪 #AlphaTauri #F1 #SakhirGP 🇧🇭 pic.twitter.com/eiaqE64Q4o
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 5, 2020
Zlepšuje se Vettel. Začal simulaci kvalifikace a posouvá se na druhé místo s časem 54,858 sek a to na měkké sadě. Zbývá dvacet minut.
Oba Mercedesy obuly nové měkké pneumatiky. Pokoří někdo hranici 53 sek už nyní nebo se tak stane až v kvalifikaci? Bottas zajíždí 54,270, ale v poslední zatáčce vyjel zeširoka a ztratil tam čas. Russell zajel 54,664 sek a na třetí místo se zařadil Leclerc s časem 54,854 sek. To však platí jen než dojíždí Norris. Ten na to šlápla a řadí se na druhé místo s časem 54,606 sek.
Zbývá patnáct minut a řada týmů ještě vyráží zajet svá rychlá kola. A kdo se řadí na čtvrté místo? Giovinazzi s Alfou Romeo. Neplatí to však příliš dlouho. Je to krátký okruh a každá chyba tu znamená opravdu hodně. Kvalifikace může být ještě opravdu hodně zajímavá.
Zbývá deset minut. A do čela jde Verstappen s Red Bullem. Zajel čas 54,064 sek a za ním je Bottas, Gasly, Ocon, Norris, Albon, Russell, Pérez, Stroll, Sainz.
U Ferrari mají mechanici na pilno. Vettel před kvalifikací mění motor!
#Seb5’s session is over, PU change for precautionary reasons. #FP3 #SakhirGP pic.twitter.com/BUAo9MQT8A
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 5, 2020
Zbývají poslední minuty a na další rychlá kola to příliš nevypadá. Můžeme se však těšit na zajímavou kvalifikaci. Nejvíce kol zajel Pierre Gasly a to dvacet tři. Naopak nejméně si připsal Lando Norris, konkrétně patnáct.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.