Romain Grosjean v prvním velkém rozhovoru popsal své pocity z nehody během Velké ceny Bahrajnu, ze které se zotavuje s popálenými rukami v nemocnici.
Ještě v sobotu po kvalifikaci Romain Grosjean uváděl, jak si chce své poslední závody v F1 užít. Nakonec je však vše úplně jinak. Pilot Haasu havaroval po kolizi s Daniilem Kvjatem v prvním kole Velké ceny Bahrajnu. Ve velké rychlosti prudce narazil do bariéry ve třetí zatáčce, vůz se rozlomil na dvě poloviny a začal hořet. Grosjean neztratil vědomí a dostal se ven. Kromě popálených rukou je jako zázrakem v pořádku.
"Nevím, jestli se dá použít slovo zázrak, ale v každém případě bych řekl, že ještě nenadešel můj čas. Měl jsem pocit, že to trvalo mnohem déle než 28 sekund. Hledí bylo najednou plné oranžové barvy a uviděl jsem plameny. Hlavou se mi prohnalo spousta věcí, včetně Nikiho Laudy. Pomyslel jsem si, že můj příběh ve Formuli 1 nemůže skončit takto. A že se kvůli dětem musím dostat ven. Ruce jsem dal do plamenů a cítil jsem, jak je šasi horké. Dostal jsem se ven a někdo mě začal tahat za kombinézu. Věděl jsem, že jsem z toho venku," vypráví v rozhovoru pro TF1.
Více než o sebe se prý bál o svou rodinu a přátele. "A především o své děti, které jsou mojí největší pýchou a dodávají mi energii. Nicméně si myslím, že to bude chtít i zapracovat na psychice, protože jsem opravdu viděl přicházet smrt. Ani v Hollywoodu nejsou schopni udělat takové obrázky. Je to největší nehoda, kterou jsem ve svém životě viděl. Skoro jsem se podruhé narodil a můj život to navždy poznamená," popisuje děsivý zážitek čtyřiatřicetiletý Francouz.
Zároveň však dokázal, že mu zůstal smysl pro humor, když své ovázané ruce přirovnal k Mickey Mousovi a nemá prý jiné potíže.
V následujícím závodě v Šákiru jej nahradí Pietro Fittipaldi, avšak pro svůj poslední závod ve Formuli jedna v Abú Zabí by se Grosjean rád vrátil za volant. "Rozhodně bych řekl, že jsem šťastný být naživu a dostal jsem na věci jiný pohled. Zároveň však chci být v autě a pokud to bude možné, už v Abú Zabí. Chci svoji kariéru v F1 zakončil jinak," uvedl. Zároveň děkuje všem za pozdravy a přání brzkého uzdravení, která obdržel.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.