Romain Grosjean v prvním velkém rozhovoru popsal své pocity z nehody během Velké ceny Bahrajnu, ze které se zotavuje s popálenými rukami v nemocnici.
Ještě v sobotu po kvalifikaci Romain Grosjean uváděl, jak si chce své poslední závody v F1 užít. Nakonec je však vše úplně jinak. Pilot Haasu havaroval po kolizi s Daniilem Kvjatem v prvním kole Velké ceny Bahrajnu. Ve velké rychlosti prudce narazil do bariéry ve třetí zatáčce, vůz se rozlomil na dvě poloviny a začal hořet. Grosjean neztratil vědomí a dostal se ven. Kromě popálených rukou je jako zázrakem v pořádku.
"Nevím, jestli se dá použít slovo zázrak, ale v každém případě bych řekl, že ještě nenadešel můj čas. Měl jsem pocit, že to trvalo mnohem déle než 28 sekund. Hledí bylo najednou plné oranžové barvy a uviděl jsem plameny. Hlavou se mi prohnalo spousta věcí, včetně Nikiho Laudy. Pomyslel jsem si, že můj příběh ve Formuli 1 nemůže skončit takto. A že se kvůli dětem musím dostat ven. Ruce jsem dal do plamenů a cítil jsem, jak je šasi horké. Dostal jsem se ven a někdo mě začal tahat za kombinézu. Věděl jsem, že jsem z toho venku," vypráví v rozhovoru pro TF1.
Více než o sebe se prý bál o svou rodinu a přátele. "A především o své děti, které jsou mojí největší pýchou a dodávají mi energii. Nicméně si myslím, že to bude chtít i zapracovat na psychice, protože jsem opravdu viděl přicházet smrt. Ani v Hollywoodu nejsou schopni udělat takové obrázky. Je to největší nehoda, kterou jsem ve svém životě viděl. Skoro jsem se podruhé narodil a můj život to navždy poznamená," popisuje děsivý zážitek čtyřiatřicetiletý Francouz.
Zároveň však dokázal, že mu zůstal smysl pro humor, když své ovázané ruce přirovnal k Mickey Mousovi a nemá prý jiné potíže.
V následujícím závodě v Šákiru jej nahradí Pietro Fittipaldi, avšak pro svůj poslední závod ve Formuli jedna v Abú Zabí by se Grosjean rád vrátil za volant. "Rozhodně bych řekl, že jsem šťastný být naživu a dostal jsem na věci jiný pohled. Zároveň však chci být v autě a pokud to bude možné, už v Abú Zabí. Chci svoji kariéru v F1 zakončil jinak," uvedl. Zároveň děkuje všem za pozdravy a přání brzkého uzdravení, která obdržel.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.