Romain Grosjean se včera podruhé narodil, když v Bahrajnu přežil hrůzostrašnou nehodu. Piloti F1 jsou ale znechuceni tím, kolikrát byly záběry z ní během přestávky opakovány.
"Chtěl bych vyjádřit své znechucení a zklamání z Formule 1. Způsob, jakým byla Grosjeanova nehoda vysílána a neustále opakována, to naprosto postrádalo respekt vůči jeho rodině to bylo bezohledné, vůči všem našim rodinám, které se dívaly," kritizuje Daniel Ricciardo.
"Znovu máme za hodinu závodit a pokaždé, co se podíváme na televizi, tak v ní je ohnivá koule a jeho vůz rozlomený napůl. Mohli jsme se na to podívat zítra, nemusíme to neustále opakovat," uvedl pilot Renaultu během přerušení, kdy traťoví komisaři odstraňovali následky nehody a opravovali svodidla.
"Pro mě jde o zábavu a oni si hrají se všemi našimi pocity. Považoval jsem to za velmi odporné. Snad se k tomu vyjádřili i jiní jezdci. Nicméně by mě překvapilo, pokud by to tak opravdu necítili všichni," kroutí hlavou Ricciardo, jenž v závodě dojel se ztrátou 19 sekund na 7. místě.
A heart-stopping moment on Lap 1 in BahrainWe are all incredibly grateful that @RGrosjean walked away from this incident#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/6ZztuxOLhw
— Formula 1 (@F1) November 29, 2020Podle Valtteriho Bottase by mělo být omezeno, kolik opakování se vážné nehody dočkají: "Když dojde k nehodě a skončí pro piloty OK, tak to rádi opakují. Cítím, že to lidé, diváci, chtějí vidět. Ale má to taky své hranice. "Mohlo to skončit drobátko jinak, ten náraz, a nemusel mít žádnou šanci se z auta dostat. Takže ano, má to své hranice."
"Já jsem obrazovku sledoval, protože jsem chtěl vidět, co se přihodilo. Jakmile jsem to viděl, tak jsem se tomu už snažil vyhýbat, ale hrálo to všude. Nevím, možná to je otázka pro diváky a pro fanoušky, jestli z toho chtějí vidět 20 opakování nebo ne," vyzývá Bottas.
Jeho šéf Toto Wolff považuje za důležité to, že společnost FOM (držitel komerčních práv) byla při vysílání transparentní: "Pokud by to neukázala FOM, pak by někdo se našel někdo jiný s mobilem, kdo by to natočil. Musíte být transparentní."
"Ty obrázky byly děsivé a křiklavé, pokud ale nejste jako organizace transparentní, pak jen riskujete, že ty věci ukáže někdo jiný, koho nemáte pod kontrolou," dodává šéf Mercedesu.
An update from Romain himself. Pleased to see you’re in good spirits! We hope you make a speedy recovery 🙏 pic.twitter.com/njnjjH4GBi
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 29, 2020Romain je po včerejším vyšetření bez zlomenin či vážnějších zranění, má jen drobné popáleniny na ruce. Podle dnešního vyjádření stáje Haas bude zítra propuštěn z nemocnice.
Jaký máte názor vy - přehnala to včera režie F1 s počtem opakování nehody nebo to bylo v pořádku vzhledem k tomu, že Romain Grosjean z ní vyvázl bez vážnějších zranění? Hlasujte v anketě nahoře, popř. se o své dojmy podělte v komentáři pod článkem.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.