Druhý trénink před GP Bahrajnu patřil Lewisi Hamiltonovi. Dobře se jeví rovněž Max Verstappen a Sergio Pérez, těžkou havárii absolvoval Alex Albon.
Druhý volný trénink započal výletem mimo trať Valtteri Bottas, nejednalo se však o nic závažného. Mezitím se na čele výsledkové listiny usadil Carlos Sainz následovaný Maxem Verstappenem. Někteří piloti odpoledne pokračovali v testování pneumatik pro příští sezonu, jako Alex Albon. Na adresu čerstvého produktu Pirelli ale zatím moc chvály nezaznívá. Například Charles Leclerc se nechal slyšet, že si s vývojovými pneumatikami připadá trapně.
Poklidné dění na trati trochu rozčeřil Pierre Gasly, který musel svůj vůz v poslední zatáčce výrazně korigovat, což se mu nakonec podařilo. Dobře se jevil McLaren, prvního Sainze doplňoval třetí Norris. Britská stáj to s bojem o třetí místo v Poháru konstruktérů rozhodně nevzdává.
PACE-SETTERS: HALFWAY IN FP2 ⏱️1 VER2 BOT3 PER4 GAS5 RIC6 NOR#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/UcTRA4ggYP
— Formula 1 (@F1) November 27, 2020
Po nevýrazném prvním tréninku se do tempa začalo dostávat také Ferrari. Leclerc s Vettelem okupovali příčky v elitní pětce průběžného pořadí. Pozvolna začínali u Mercedesu, Hamilton s Bottasem se pohybovali jen na devatenácté a dvacáté pozici. Stříbrné šípy se očividně soustředily na jízdu s větším množstvím paliva.
Naopak velmi rychlé kolo předvedl Raikkonen, který se díky němu vyhoupl na první příčku. Jen dodejme, že Fin ve službách Alfy Romeo dopoledne pauzíroval, neboť se na jeho místě objevil Robert Kubica.
Dobrý pokus si připsal na nejměkčí směsi Ricciardo, Australan se díky němu dokázal posunout na třetí místo. Naproti tomu jezdcům Ferrari kola na červeně označeném obutí moc nesedla. První tři pozice průběžně patřily Verstappenovi, Bottasovi a Pérezovi.
Holanďanův týmový kolega Albon chtěl také vykouzlit dobré kolo, jenže to přehnal a v závěrečné pasáži okruhu tvrdě havaroval. Následovaly červené vlajky.
RED FLAGSession is halted after Alex Albon hits the barriers hard 💥Albon reports on team radio that he's ok 🎧#BahrainGP 🇧🇭 #F1 pic.twitter.com/oGRYbb3uy3
— Formula 1 (@F1) November 27, 2020 Trénink byl restartován půl hodiny před vypršením časového limitu, ale ne na dlouho. Na trati se totiž objevil pes, takže bylo nutné odpolední program znovu na chvíli pozastavit. Po druhém restartu na trať okamžitě vyjeli takřka všichni piloti. Celkem peprnou komunikaci vůči vlastnímu týmu předvedl Grosjean, který si do vysílačky stěžoval na to, že jeho vůz je mírně řečeno na houby. Trápilo se rovněž Ferrari. Zdá se zatím, že Scudeia na dobrý závod v Turecku nenaváže, Vettel byl průběžně dvanáctý, Leclerc čtrnáctý. Čtvrt hodiny před koncem druhého tréninku se na první příčku dostal Hamilton. Brit si na druhého Verstappena hýčkal náskok tří desetin sekundy, O tom, kdo je pro zbytek víkendu favoritem tedy nemůže být pochyb.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.