Valtteri Bottas je u Mercedesu čtvrtým rokem. Ani letos se mu přitom nepodařilo vyzrát na Lewise Hamiltona. Fin proto alespoň doufá, že pro sebe ve zbytku ročníku získá vítězství.
Boj o letošní titul je u konce. Vlastně by se dalo říct, že nikdy ani pořádně nezačal, protože Lewis Hamilton měl vše ve svých rukou prakticky od začátku až do konce. Brit zkrátka prožil další dominantní ročník, takže definitivní razítko na jeho sedmé mistrovské koruně bylo jen otázkou času.
Stalo se tak minulý týden v Istanbulu, přičemž pilot Mercedesu rozhodl o svém triumfu stylově, když přidal další jasné vítězství. Naproti tomu jeho stájový kolega Valtteri Bottas se trápil. Výsledkem byla skutečnost, že Fin dokonce ani nebodoval. Šlo patrně o jeden z jeho nejhorších závodů u Mercedesu, možná ten vůbec nejhorší.
„Pro mě to byl asi nejtěžší závod, který jsem ve Formuli 1 kdy jel. Neměl jsem co ztratit, tlačil na to i ve chvíli, kdy jsem se propadl. S poškozeným vozem to ale bylo dost obtížné, v podstatě to byla loterie," vrací se Fin k minulému závodnímu víkendu.
Teď už se rodák z města Nastola těší na poslední tři závody, ve kterých se díky rozhodnuté situaci v šampionátu pojede bez tlaku. „Těším se na ty závody, pojede se bez tlaku, tak to možná bude jiné. Doufejme, že dosáhnu co nejlepších výsledků. Mnohem víc každopádně očekávám příští sezonu," svěřuje se.
Mimochodem, podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je právě umění pracovat pod tlakem tím, co Bottasovi chybí. V další sezoně tak bude mít jednatřicetiletý pilot znovu šanci na reparát. Uvidíme Bottase 4.0?
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.