Valtteri Bottas je u Mercedesu čtvrtým rokem. Ani letos se mu přitom nepodařilo vyzrát na Lewise Hamiltona. Fin proto alespoň doufá, že pro sebe ve zbytku ročníku získá vítězství.
Boj o letošní titul je u konce. Vlastně by se dalo říct, že nikdy ani pořádně nezačal, protože Lewis Hamilton měl vše ve svých rukou prakticky od začátku až do konce. Brit zkrátka prožil další dominantní ročník, takže definitivní razítko na jeho sedmé mistrovské koruně bylo jen otázkou času.
Stalo se tak minulý týden v Istanbulu, přičemž pilot Mercedesu rozhodl o svém triumfu stylově, když přidal další jasné vítězství. Naproti tomu jeho stájový kolega Valtteri Bottas se trápil. Výsledkem byla skutečnost, že Fin dokonce ani nebodoval. Šlo patrně o jeden z jeho nejhorších závodů u Mercedesu, možná ten vůbec nejhorší.
„Pro mě to byl asi nejtěžší závod, který jsem ve Formuli 1 kdy jel. Neměl jsem co ztratit, tlačil na to i ve chvíli, kdy jsem se propadl. S poškozeným vozem to ale bylo dost obtížné, v podstatě to byla loterie," vrací se Fin k minulému závodnímu víkendu.
Teď už se rodák z města Nastola těší na poslední tři závody, ve kterých se díky rozhodnuté situaci v šampionátu pojede bez tlaku. „Těším se na ty závody, pojede se bez tlaku, tak to možná bude jiné. Doufejme, že dosáhnu co nejlepších výsledků. Mnohem víc každopádně očekávám příští sezonu," svěřuje se.
Mimochodem, podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je právě umění pracovat pod tlakem tím, co Bottasovi chybí. V další sezoně tak bude mít jednatřicetiletý pilot znovu šanci na reparát. Uvidíme Bottase 4.0?
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.