Valtteri Bottas je u Mercedesu čtvrtým rokem. Ani letos se mu přitom nepodařilo vyzrát na Lewise Hamiltona. Fin proto alespoň doufá, že pro sebe ve zbytku ročníku získá vítězství.
Boj o letošní titul je u konce. Vlastně by se dalo říct, že nikdy ani pořádně nezačal, protože Lewis Hamilton měl vše ve svých rukou prakticky od začátku až do konce. Brit zkrátka prožil další dominantní ročník, takže definitivní razítko na jeho sedmé mistrovské koruně bylo jen otázkou času.
Stalo se tak minulý týden v Istanbulu, přičemž pilot Mercedesu rozhodl o svém triumfu stylově, když přidal další jasné vítězství. Naproti tomu jeho stájový kolega Valtteri Bottas se trápil. Výsledkem byla skutečnost, že Fin dokonce ani nebodoval. Šlo patrně o jeden z jeho nejhorších závodů u Mercedesu, možná ten vůbec nejhorší.
„Pro mě to byl asi nejtěžší závod, který jsem ve Formuli 1 kdy jel. Neměl jsem co ztratit, tlačil na to i ve chvíli, kdy jsem se propadl. S poškozeným vozem to ale bylo dost obtížné, v podstatě to byla loterie," vrací se Fin k minulému závodnímu víkendu.
Teď už se rodák z města Nastola těší na poslední tři závody, ve kterých se díky rozhodnuté situaci v šampionátu pojede bez tlaku. „Těším se na ty závody, pojede se bez tlaku, tak to možná bude jiné. Doufejme, že dosáhnu co nejlepších výsledků. Mnohem víc každopádně očekávám příští sezonu," svěřuje se.
Mimochodem, podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je právě umění pracovat pod tlakem tím, co Bottasovi chybí. V další sezoně tak bude mít jednatřicetiletý pilot znovu šanci na reparát. Uvidíme Bottase 4.0?
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.