Ferrari získalo v Turecku svůj letošní nejlepší týmový výsledek. Šéf týmu Mattia Binotto tvrdí, že jeho svěřenci pokračují v cestě, kterou nastoupili během závodního víkendu na Monze.
Ferrari zažilo v Turecku letošní nejpovedenější víkend. Alespoň z týmového úhlu pohledu určitě ano. Scuderia brala za třetí a čtvrté místo celkem 27 bodů do Poháru konstruktérů. Naproti tomu konkurenční Renault odjel z Istanbulu obohacen pouhým jedním bodíkem. Díky tomu se ztráta Italů na jejich francouzského rivala snížila na pouhých šest bodů. Ve zbylých třech Velkých cenách proto ještě bude oč bojovat.
Zlepšenou formu svých svěřenců si pochvaluje rovněž šéf týmu Mattia Binotto, který se závodu v Turecku osobně nezúčastnil. Důvodem je práce na novém projektu pro příští rok, kterému dává Ferrari naprostou prioritu. Právě z tohoto důvodu na něj Binotto coby špičkový technik dohlíží v továrně.
„Sobota pro nás byla velmi těžká, ale v neděli jsme získali náš nejlepší letošní týmový výsledek. Zúročila se tvrdá práce všech, kterou tým odvedl v sobotu během noci, aby zjistil, proč nám pneumatiky o den dříve nefungovaly ideálně. V závodě už to bylo o dost lepší, pokračujeme v trendu zlepšování se, který jsme nastolili na Monze," má jasno šéf Ferrari.
Švýcar se během neděle stal rovněž terčem vtípku, který na něj „ušil" Sebastian Vettel. Podle čtyřnásobného mistra světa by bylo lepší, kdyby Binotto zůstával v továrně častěji. Vettel přitom logicky narážel na skutečnost, že nejlepšího výsledku v sezoně dosáhlo Ferrari bez přítomnosti svého lídra. O tom, jak moc bylo toto Sebastianovo rýpnutí vnímáno jako žert, se můžeme jen dohadovat.
Binotto nicméně oba své jezdce za nedělní výkon pochválil. „Seb i Charles předvedli skvělou jízdu. Oba byli velmi silní. Je fajn, že se Seb znovu vrátil na pódium. Také Charles zajel skvěle, nebýt chyby v posledním kole, skončil by druhý." Teď chce Ferrari podle slov svého šéfa zabojovat o třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Podaří se mu to?
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.