Ferrari získalo v Turecku svůj letošní nejlepší týmový výsledek. Šéf týmu Mattia Binotto tvrdí, že jeho svěřenci pokračují v cestě, kterou nastoupili během závodního víkendu na Monze.
Ferrari zažilo v Turecku letošní nejpovedenější víkend. Alespoň z týmového úhlu pohledu určitě ano. Scuderia brala za třetí a čtvrté místo celkem 27 bodů do Poháru konstruktérů. Naproti tomu konkurenční Renault odjel z Istanbulu obohacen pouhým jedním bodíkem. Díky tomu se ztráta Italů na jejich francouzského rivala snížila na pouhých šest bodů. Ve zbylých třech Velkých cenách proto ještě bude oč bojovat.
Zlepšenou formu svých svěřenců si pochvaluje rovněž šéf týmu Mattia Binotto, který se závodu v Turecku osobně nezúčastnil. Důvodem je práce na novém projektu pro příští rok, kterému dává Ferrari naprostou prioritu. Právě z tohoto důvodu na něj Binotto coby špičkový technik dohlíží v továrně.
„Sobota pro nás byla velmi těžká, ale v neděli jsme získali náš nejlepší letošní týmový výsledek. Zúročila se tvrdá práce všech, kterou tým odvedl v sobotu během noci, aby zjistil, proč nám pneumatiky o den dříve nefungovaly ideálně. V závodě už to bylo o dost lepší, pokračujeme v trendu zlepšování se, který jsme nastolili na Monze," má jasno šéf Ferrari.
Švýcar se během neděle stal rovněž terčem vtípku, který na něj „ušil" Sebastian Vettel. Podle čtyřnásobného mistra světa by bylo lepší, kdyby Binotto zůstával v továrně častěji. Vettel přitom logicky narážel na skutečnost, že nejlepšího výsledku v sezoně dosáhlo Ferrari bez přítomnosti svého lídra. O tom, jak moc bylo toto Sebastianovo rýpnutí vnímáno jako žert, se můžeme jen dohadovat.
Binotto nicméně oba své jezdce za nedělní výkon pochválil. „Seb i Charles předvedli skvělou jízdu. Oba byli velmi silní. Je fajn, že se Seb znovu vrátil na pódium. Také Charles zajel skvěle, nebýt chyby v posledním kole, skončil by druhý." Teď chce Ferrari podle slov svého šéfa zabojovat o třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Podaří se mu to?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.